شکسته شدن طلسم معرفی شهردار برای تنها شهر میراث جهانی کشور

بالاخره پس گذشت هفت ماه یزد صاحب شهردار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آبان ماه ۱۳۹۷، وقتی جمالی نژاد اولین شهردار منتخب شورای شهر پنجم، یزد را به مقصد پایتخت (وزارتخانه) ترک کرد،کمتر کسی فکر می‌کرد که یزد بدون شهردار بماند، از این تاریخ به بعد اعضای شورای اسلامی شهر یزد، سه نفر را بعنوان شهردار منتخب در سه مقطع انتخاب کردند.

شکسته شدن طلسم معرفی شهردار برای تنها شهر میراث جهانی کشور

 

آغاز ماراتن نفس گیر انتخاب شهردار یزد

۱۹ آبان ماه ۱۳۹۷ مجتبی فرهمند که معاون شهرداری یزد بود، با کسب اکثریت آرا از میان ۲۰ داوطلب، انتخاب شد اما از سوی وزارت کشور تائید صلاحیت نشد.

شکسته شدن طلسم معرفی شهردار برای تنها شهر میراث جهانی کشور

گزینه بعدی سید حسینی معاون اسبق عمرانی استاندار که مدرک تحصیلی اش به تصدی شهرداری نمی‌خورد، قبل از تائید صلاحیت، خودجوش استعفا داد.

شکسته شدن طلسم معرفی شهردار برای تنها شهر میراث جهانی کشور

اما گزینه پر حاشیه شورای پنجم نظری اردبیلی بود، که بعد از کش و قوس‌های فراوان و با وجود گزینه‌های بومی فراوان، با رای شش به پنج شورا، اختلاف نظر اعضای شورای اسلامی شهر یزد آشکار شد و داور نظری اردبیلی انصراف خود را تقدیم رئیس شورای اسلامی شهر یزد کرد و گفت: آنچه درباره رد صلاحیتم مطرح شد، کذب بود.

شکسته شدن طلسم معرفی شهردار برای تنها شهر میراث جهانی کشور

نظری اردبیلی افزود: خودم را از ۲۴ فروردین شهروند افتخاری شهر یزد می‌دانم و آماده ام برای همراهی با شورای اسلامی شهر یزد و کمک می‌کنم تا فرد دیگری که اجماع بیشتری دارد برای شهردار یزد انتخاب شود.

خط پايان ماراتن انتخاب شهردار برای شهر جهانی یزد

بالاخره پس از تمام این کش و قوس‌ها در جلسه علنی ۱۱ خرداد ۹۸ شورای اسلامی شهر یزد، داور نظری از سمت شهرداری یزد انصراف داد و جمال الدین عزیزی بندر آبادی با هشت رای شهردار منتخب یزد شد.

الهه جورابی عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شورای اسلامی شهر یزد به دنبال گزینه بومی برای شهرداری یزد بود گفت: در نشست شورای شهر جمال الدین عزیزی بندرآبادی با کسب هشت رأی بعنوان شهردار منتخب یزد معرفی شد.شکسته شدن طلسم معرفی شهردار برای تنها شهر میراث جهانی کشور

جورابی با اشاره به سوابق شهردار منتخب یزد گفت: عزیزی متولد سال ۵۳ در محله شیخداد یزد است که مدیر عاملی شرکت برق دماوند و نیروگاه سیکل ترکیبی یزد را در کارنامه دارد و هم اکنون عضو فعلی هیئت مدیره شرکت برق دماوند است؛ و امروز ۱۸خرداد ۹۸ در سالن شهید عباسپور یزد جمال الدین عزیزی معارفه و از زحمات مهدی جمالی نژاد که اکنون معاونت وزیر کشور و ریاست سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور را عهده دار است قدردانی شد.

جمالی نژاد در آیین تودیع و معارفه شهردار یزد گفت: علیرغم اینکه دوران فعالیت من در شهرداری یزد خیلی زود به پایان رسید، اما معتقدم که مسئولیت من در قبال شهر یزد همچنان ادامه دارد.

شکسته شدن طلسم معرفی شهردار برای تنها شهر میراث جهانی کشور

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه این اعتماد را می‌توانیم ایجاد کنیم و دیوار بی‌اعتمادی مردم به مسئولان را برداریم گفت: شورا‌های استان یزد در کشور بی‌نظیر هستند و این شورا‌ها می‌توانند برای ایجاد و افزایش اعتماد بین مردم به عنوان یک الگوی بسیار خوب در سطح کشور فعالیت کنند.

محمدعلی طالبی استاندار یزد در این مراسم بیان کرد: انتخاب آقای جمالی‌نژاد از انتخاب‌های بسیار خوب شورای شهر بود و نتایج این انتخاب هم گرچه بسیار کوتاه بود دیدیم که کارنامه خوبی هم بجا ماند.

استاندار یزد در بخشی از سخنان خود اضافه کرد: بحث مدیریت واحد شهری از موضوعاتی است که سال‌ها در کشور ما مطرح است و امروز در استان یزد می‌توانیم ادعا کنیم که شرایط اجرای آن را داریم لذا اگر پشتیبانی وزارت کشور را داشته باشیم قول می‌دهیم این موضوع را به عنوان الگو به کشور ارائه کنیم.

طالبی از دیگر موضوعات مهم استان را بحث گردشگری و توجه به بافت تاریخی و میراث فرهنگی و گردشگری برشمرد و عنوان کرد: در یزد ضعف‌هایی در مبلمان شهری داریم و در عین حال که باید نگاه خوبی به شهر داشته باشم باید به مبلمان شهری توجه شود.

همچنین جمال الدین عزیزی شهردار یزد از ابراز لطف و محبت همه شخصیت ها، مدیران، مسئولان، دوستان و آشنایان و همه کسانی که با پیام‌های محبت آمیز موجب افزایش دلگرمی و سنگین‌تر شدن بار مسئولیت در خدمتگزاری به مردم شریف یزد شده‌اند قدردانی کرد.

عزیزی افزود: انتظار دارم برای صرفه جویی و پرهیز از هرگونه هزینه‌های غیر ضرور و اتلاف منابع، از نصب و درج هرگونه پیام تبریک به صورت بنر تبلیغاتی یا آگهی اجتناب شود.

شکسته شدن طلسم معرفی شهردار برای تنها شهر میراث جهانی کشور

عزیزی گفت: نظرات سازنده تمام عزیزان، بزرگترین هدیه‌ای است که در راستای رفع موانع و تنگنا‌های موجود و دستیابی به توسعه پایدار شهر، با کمال افتخار دریافت می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم توفیق خدمت به این مردم شریف را به اینجانب عطا فرماید.

اکنون تنها شهر میراث جهانی کشور شهردار دار شده است، اما وقت تنگ است و باید کمر همت بست...

انتهای پیام/ غ

گزارش از: انسیه دهقانی

برچسب ها: وزارت کشور ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.