رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: مقدار ۲۹۳ کیلوگرم فرآورده دامی غیرقابل مصرف جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

ضبط بیش از ۲۹۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرفمجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بیان کرد: وجود دام و بیماری‌های مشترک همواره جمعیت انسانی جامعه را تهدید می‌نماید و تنها راه جلوگیری از بروز و انتشار بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام فعالیت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی در دامداریها، میدان دام، کشتارگاه دام و مراکز مجاز توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی است.

وی افزود: طی نظارت و بازدید‌های کارشناسان این شبکه از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه دام مقدار ۲۹۳ کیلوگرم گوشت قرمز، مرغ، ماهی و آلایش خوراکی دام و طیور غیر قابل مصرف، فاسد و تاریخ مصرف گذشته جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

اسدی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۱۷ اردیبهشت تا تاریخ ۱۷ خرداد در شهرستان شهربابک اجرا شده و در بازدید‌های روزانه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در چارچوب طرح ملی تشدید کنترل ونظارت بهداشتی ویژه ایام مبارک ماه رمضان از تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خامی دامی و کشتارگاه دام شهرستان نظارت، بازدید و بازرسی بعمل آمد.

وی یاد آور شد: در بازرسی‌های صورت گرفته درصورت مشاهده فراورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف انسانی و شرایط نگهداری نامناسب مواد خام دامی فوق ضمن جمع آوری با متخلفین برابر ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی برخورد شد.

انتهای پیام/س

ضبط بیش از ۲۹۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار