مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در دو سال گذشته، نسبت به بالا رفتن تجرد در کرمان هشدار داد.

مریم السادات طباطبایی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در آیین رونمایی از سامانه ملی همراه (سامانه ملی ازدواج) که در محل تالار بهارستان انجام شد، به مقوله ازدواج در دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند همواره ازدواج را امری مقدس دانسته و در حقیقت می‌توان گفت، محبوب‌ترین بنای الهی ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه در کتب سایر ادیان الهی تحریف صورت گرفته است و متأسفانه ازدواج را بد می‌دانند، افزود: به عنوان مثال در مسیحیت اعتقاد دارند که نباید ازدواج کرد و آن را یک کار منفور دنیایی می‌دانند.

طباطبایی به بیان فواید ازدواج پرداخت و تصریح کرد: خواب متأهل از عبادت مجرد ثوابش بیشتر است و یک نماز متأهل ۷۰ برابر مجرد ثواب دارد و از همه مهم‌تر اینکه خداوند می‌گوید من رزق را با ازدواج می‌دهم؛ لذا یکی از مباحث مهم ما بحث ازدواج است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان خطاب به فعالان حوزه ازدواج گفت: بنده‌های خوب خدا همیشه برای گره گشایی می‌روند و در حقیقت شما آمده اید تا محبوب‌ترین کار (ازدواج) را رواج دهید و این نیکوترین عمل است.

طباطبایی نسبت به بالا رفتن تجرد در کرمان هشدار داد و افزود: متأسفانه طبق بررسی‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته، تجرد در کرمان در حال بالا رفتن است که این خیلی خطرناک است.

وی تصریح کرد: ما داریم به تجرد‌های قطعی می‌رسیم، لذا باید از اکنون به فکر باشیم.

طباطبایی با اعلام اینکه در گذشته سن ازدواج پایین بود، بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر سن ازدواج در حال بالا رفتن است، این در حالیست که ازدواج هیچ وقت مانعی برای پیشرفت نیست.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، فرزند آوری و داشتن نشاط را زیباترین حس عالم دانست و گفت: باید زوجین جوان را تشویق و ترغیب به فرزند آوری کرد.

طباطبایی افزود: در کشور‌های دیگر روی بحث فرزند آوری تبلیغ زیادی می‌شود، این درحالیست که متأسفانه در کشور ما روی زیست با حیوانات تبلیغ می‌شود و اینجا باید احساس خطر شدید کرد.

وی تصریح کرد: ما انسانیم و اشرف مخلوقات، نباید به جای صدای دلشین نوزاد، صدای سگ و گربه در خانه مان باشد، این خیلی خطر جدی است؛ چرا که آسیب‌های دیگری را هم ایجاد می‌کند.

طباطبایی شیوع بیماری عفونی، آلرژی ها، کیست‌های خطرناک و سایر آسیب‌ها را برخی از بیماری‌های منتقل شده از طریق این حیوانات عنوان کرد و بیان داشت: چرا در کشور شیعه و اسلامی باید روی زیست با حیوانات تبلیغ شود، شک نکنید این از نقشه‌های دشمن است؛ پس بیایید کاری کنیم تا ایران جوان مقتدرمان را از دست ندهیم.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه متأسفانه نرخ باروری ما زیر ۲ است، (حداقل نرخ جایگزین ۲.۵ هست)، گفت: پایین‌ترین نرخ جمعیت در کشور‌های اسلامی را ایران دارد و اگر ما با همین نرخ جمعیتی جلو رویم در ۲۷ سال آینده یکی از پیرترین کشور‌های دنیا خواهیم بود.

طباطبایی افزود: ۳۰ درصد مردم ایران پیر و سالخورده هستند، بنابراین در آینده تمام صندوق‌های تأمین اجتماعی ورشکسته می‌شوند، اقتصاد، امنیت و همه چیز در یک خطر جدی است؛ لذا باید کمک کنیم ازدواج صورت گیرد و فرزند آوری انجام شود.

وی با اعلام اینکه علت اصلی فرزندآوری به اقتصاد بر نمی‌گردد، تصریح کرد: اکثر خانواده‌هایی که بسیار مرفه هستند یا فرزند ندارند یا بحث تک فرزندی در خانه شان حاکم است.

طباطبایی بیان داشت: ما شیعه‌ها اعتقاد داریم خداوند با هر فرزند، رزقمان را می‌فرستد؛ لذا از فرزندآوری دلهره و ترسی نخواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد، کرمان مانند بسیاری از موضوعاتی که همواره در کشور خوش درخشیده است، در بحث ازدواج نیز بدرخشد و بدین نحو بحث تجرد جوانان حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
توهم داری
آخرین اخبار