رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: سیلاب خوزستان یک زنگ خطر برای سیاست‌های اجرایی در حوزه آب است و درس‌هایی را به مدیران این حوزه آموخت که باید مدنظر تصمیم‌گیری‌های آن‌ها برای آینده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، قاسم ساعدی، رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: عملکرد سد‌ها فقط در سازه و رهاسازی آب خلاصه نمی‌شود، بلکه باید برای پایین دست و بالادست سد‌ها نیز این مسایل تعریف و اهدافی برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا در شرایط مختلف برای آن بخش‌ها مشکلی به وجود نیاید.

وی افزود: نباید سدی ساخته و پایین دست آن رها شود و این مساله برای مردم استان مشکل ساز شده و این مشکلات را با وقوع سیلاب امسال شاهد بودیم.

ساعدی بیان داشت: امروز داروندار مردم از بین رفته و اگر بی تدبیری در مساله سیلاب رخ داده است باید مقصران مشخص و سهم خطای هر دستگاه تعیین شود و آب به جای آنکه تهدید باشد یک فرصت است و باید از آن استفاده کرد و سد‌ها و عملکرد سد‌ها باید بررسی و نقاط ضعف برطرف شوند و باید از امروز در استان آغاز کنیم تا شرایط برای کاهش خسارت‌ها در زمان وقوع چنین حوادثی مهیا شود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد: سیلاب خوزستان یک زنگ خطر برای سیاست‌های اجرایی در حوزه آب است و درس‌هایی را به مدیران این حوزه آموخت که باید مدنظر تصمیم‌گیری‌های آن‌ها برای آینده قرار گیرد و علت، چالش‌ها و خلاء‌هایی که در حوزه‌های مختلف سیلاب پیش‌آمده باید بررسی شوند و در این زمینه از زنگ خطر به صدا درآمده در این سیلاب به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدواریم هرچه زودتر دایک مرزی تالاب هورالعظیم بسته شود تا آب موجود از این تالاب خارج نشود و زمین‌های این تالاب همچنان مرطوب بمانند.

انتهای پیام/م

لزوم مشخص شدن مقصران سیلاب

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.