مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۴۰ کودک کار در استان برای تامین لوازم ضروری زندگی و زمینه‌های مختلف دیگر توانمند سازی شدند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عرب نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۲۵۴ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان برای توانمندسازی کودکان کار و خیابانی در استان هزینه شده که از این میزان ۱۰۰ میلیون تومان صرف ساماندهی کودکان کار شده است.


وی افزود: از محل این اعتبارات ۱۰ کودک کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، ۱۴ کودک کمک هزینه حرفه آموزی، ۱۰ کودک کمک هزینه ودیعه مسکن، چهار کودک کمک هزینه درمان، ۲ کودک کمک هزینه سرمایه کار را دریافت کرده‌اند.


عرب تژاد یادآور شد: مابقی اعتبارات نیز صرف خرید بسته‌های تحصیلی و بهداشتی، آموزش و توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: بهزیستی برای ساماندهی و توانمند سازی کودکان کار و خانواده‌های آنان برنامه‌هایی از جمله ارائه خدمات مددکاری اجتماعی، خدمات مشاوره و روانشناسی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، پیشگیری از ایدز، خودمراقبتی، اوقات فراغت و ... در دستور کار دارد.

وی با اشاره به حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای کودک و خانواده، خدمات بهداشتی و درمانی و هزینه‌های ضروری زندگی در قالب طرح توانمندسازی کودکان کار ادامه داد: هزینه مسکن و یا اجاره بها، ایاب و ذهاب کودک، خدمات تحصیلی و پیگیری امور تحصیلی کودک در مدرسه، پرداخت کمک هزینه‌های سرمایه کار و یا اجاره بهای محل کار، لوازم ضروری زندگی، تهیه جهیزیه، درمان، اجرای برنامه‌های تفریحی و اردو‌های گروهی، انجام آزمایشات و معاینات غربالگری و ... از دیگر اقدامات بهزیستی در راستای توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌های آنان است.

عرب نژاد به راه اندازی مرکز حمایتی – آموزشی کودک و خانواده مهر آفتاب از آذر ماه سال ۹۵ در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این مرکز با توجه به استراتژی و سیاست بهزیستی مبنی بر کاهش ساعات حضور کودک در خیابان و پرهیز از اقدامات خشن و قهری برای حذف کودکان از خیابان، تلاش‌های فراوانی در راستای ارائه خدمات و حمایت‌های بهینه از کودکان کار و خانواده‌های آنان انجام می‌شود.
انتهای پیام/ب


حمایت از کودکان کار در خراسان جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.