در تابستان سال جاری رویداد‌های فضایی از جمله پرتاب کپسول‌های فضایی یا بازنشتگی موشک‌های فضایی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان اعلام کرده اند بنا برپیش بینی‌های انجام شده پنج رویداد فضایی بین المللی در تابستان سال میلادی جاری روی می‌دهد که برای علاقه‌مندان به فضا و کارشناسان بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.
از جمله این رویداد‌ها ارسال موشک فضایی فالکون هوی Falcon Heavy به فضا در شب به وسیله متخصصان شرکت اسپیس ایکس است.
 

این موشک یکی از پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین موشک‌های فضایی است و قرار است در این پرواز به انجام و حمل ۲۴ محموله فضایی تحقیقاتی برای ناسا و دیگر سازمان‌های نظامی و علمی آمریکایی بپردازد.
 
سه تقویت کننده موشک فالکون پس از رساندن آن به ارتفاع مناسب از بدنه موشک جدا شده و در موقعیت‌های مکانی از پیش تعیین شده فرود می‌آیند.
 
این نخسین بار است که پرتاب موشک فالکون و فرود تقویت کننده‌های آن در شب انجام می‌شود.

دومین پروژه فضایی که در تابستان امسال انجام می‌شود. آزمایش سیستم کنترلی کپسول فضایی اوریون ناساست. پیش از آنکه کپسول فضایی اوریون فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی یا دیگر ماموریت‌های فضایی حمل کند دانشمندان باید از ایمنی و مقاومت آن اطمینان حاصل کنند.
 
 
در زمان پرتاب کپسول‌های فضایی هرگونه اتفاق پیش بینی نشده می‌تواند سبب انفجار، انحراف کپسول فضایی از مسیر از پیش تعیین شده و به خطر افتادن جان فضانوردان شود به همین دلیل کارشناسان باید انواع آزمایش‌ها برای به حداقل رساندن حوادث پیش بینی نشده را انجام دهند.
 
روز ۲۰ ماه جولای تابستان سال جاری برابر با پنجاهمین سالگرد پرتاب موشک فضایی آپولو ۱۱ است و به همین دلیل گردشگران می‌توانند در مرکز فضایی کندی به مشاهده تصاویر ارسالی فضانوردان از این ماموریت بپردازند.
 

تابستان سال جاری موشک فضایی Delta IV Medium پس از گذشت ۲ دهه فعالیت و ارسال انواع محموله و کپسول‌های فضایی بازنشسته می‌شود.
 
این موشک فضایی به وسیله سازمان United Launch Alliance ساخته شده است و پرواز روز ۲۵ جولای آخرین پرواز برای این موشک فضایی خواهد بود.
 

آخرین رویداد فضایی منحصربه فرد در تابستان سال جاری میلادی، پرواز کپسول فضایی Starliner شرکت بوئینگ خواهد بود. این شرکت پس از بار‌ها تاخیر در ساخت این کپسول فضایی سرانجام تابستان سال جاری اولین پرواز آزمایشی بدون سرنشین کپسول فضایی خود به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی را به انجام خواهد رساند.
 

ناسا در سال ۲۰۱۴ قرار داد‌هایی با ارزش بسیار بالا با ۲ شرکت اسپیس ایکس و بوئینگ برای ساخت نسل جدید کپسول‌های فضایی انجام داده است که برای حمل و نقل محموله‌های فضایی و فضانوردان مورد استفاده قرار بگیرند.
 
اکنون حمل و نقل فضانوردان ناسا به طور انحضاری با استفاده ازکپسول فضایی سایوز روسی انجام می‌شود. از زمان بازنشستگی سفینه‌های فضایی شاتل در سال ۲۰۱۱ تاکنون سفر به ایستگاه فضایی بین المللی و بازگشت از آن با استفاده از کپسول فضایی سایوز انجام می‌شود.
 

اکنون دو شرکت اسپیس ایکس و بوئینگ در رقابت برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی هستند. شرکت اسپیس ایکس چند ماه پیش اولین پرتاب بدون سرنشین کپسول فضایی کرو دراگون را با موفقیت انجام داد و در نظر دارد با انجام آزمایش‌های دقیق‌تر تا پایان سال اولین گروه از فضانوردان را راهی سفر‌های فضایی کند.
 
منبع: mynews۱۳
 
انتهای پیام/

رویداد‌های فضایی منحصربه فرد و هیجان انگیز در تابستان ۲۰۱۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار