وزیر علوم_تحقیقات و فناوری گفت: ارتباط دانشگاه‌ها در کنار مراکز صنعتی، از ضروری‌ترین مناسبات هر جامعه‌ای است که به رشد و شکوفایی این دو نهاد و بهبود شرایط جامعه کمک می‌کند.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه راه رسیدن به توسعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر غلامی وزیر علوم_تحقیقات و فناوری در مراسم پایانی گردهمایی رؤسای سازمان‌ها، مؤسسات آموزش عالی و علمی- کاربردی و مراکز جهاد دانشگاهی در همدان با اشاره به نقش علم در توسعه و پیشرفت دنیای امروز گفت: توسعه پایدار در گرو رشد علمی است.

وی تصریح کرد: امروز، تربیت نیروی انقلابی، برای ساختن نظام پیشرفته اسلامی لازم و ضروری است.رئیس جهاد دانشگاهی کشور

هم گفت: جهاد دانشگاهی به سطح بالای فرهنگی، علم و فناوری رسیده است و علاوه بر ساختارسازی فرهنگی در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنایع نظامی، برق، تجهیزات نفتی فعالیت و همکاری گسترده دارد.

طیبی اظهار داشت: این فعالیت‌ها همسو با بیانیه گام دوم انقلاب و در جهت توانمندسازی علمی و فناوری، گسترده‌تر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مزیت استان‌ها باید بیش از پیش مورد شناسایی قرار گیرد گفت: در همدان خدمات پزشکی خوبی فراهم شده و باید حمایت شود و مزیت‌های کشاورزی استان همدان در زمینه گردو، سیر و سیب زمینی هم قابل توجه است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها هم با اشاره به نگرانی دشمن به جریان علمی موجود در کشور افزود: مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی همدان باید تبدیل به مرجع غرب کشور و حتی کشور‌های همسایه شود.

 اسدی رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان هم با بیان اینکه ساخت مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در سال ۹۴ آغاز شدگفت: با راه‌اندازی و شروع فعالیت این مرکز شاهد اشتغال دانش بنیان جوانان و نخبه‌های استان خواهیم بود.

انتهای پیام/د.ا

لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه  در رسیدن به توسعه کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.