پروژه ملی ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست فریمان روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

پل‌های تقاطع سنگ بست فریمان با حضور وزیر راه به بهره برداری رسیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از این پل‌ها گفت: برای اجرای طرح ملی ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست به طول کلی ۹.۵ کیلومتر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
 وی افزود: بخش عمده‌ای از پروژه یاد شده احداث دو پل بزرگ شامل پل بزرگ فلزی با دهانه ۵۰ متری روگذر راه آهن تقاطع سنگ بست در محور مشهد- فریمان و پل بزرگ و خاص با دو دهانه ۲۵ متری و دو دهانه ۱۳ متری بر روی رودخانه سنگ بست است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی پروژه بزرگ ملی ساماندهی تقاطع سنگ بست در قالب دو قرارداد از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در این مراسم عملیات ساخت باند دوم محور تربت حیدریه - دولت آباد به طول ۱۰ کیلومتر به استثنای پل راه آهن و کنارگذر با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال نیز آغاز شد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: همچنین عملیات اجرایی تکمیل پروژه قطعه سوم باند دوم محور مشهد - فریمان با اعتبار ۲۸۵ میلیارد ریال نیز آغاز شد.

وی  گفت: باند دوم محور مشهد - فریمان - تربت جام- تایباد- وارون به طول ۲۲۰ کیلومتر که در شبکه ترانزیت شرقی - غربی کشور واقع است یکی از محور‌های ترانزیت کشور محسوب می‌شود و ارتباط ایران و افغانستان را از طریق مرز دوغارون با سایر راه‌های ارتباطی دو کشور و بنادر جنوبی ایران برقرار می‌کند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز برای آغاز عملیات اجرایی چند پروژه و بازدید از چند طرح و تأسیسات مرزی دوغارون در مرز افغانستان به شهرستان‌های فریمان، تربت حیدریه، تایباد و خواف سفر می‌کند.
 
انتهای پیام/ا.س
 

سفروزیر راه و شهرسازی به خراسان رضوی

برچسب ها: وزیر راه ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.