عضو کمیسیون شورا‌ها گفت: ایرادات شورای نگهبان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیته‌ای در حال بررسی است.


در حال بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات هستیم/ غیر از ۳ ماده بقیه به انتخابات امسال می‌رسدمحمد محمودی‌شاه‌نشین عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمیته‌ای با حضور نمایندگان و کارشناسان شورای نگهبان برای بررسی ایرادات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون تشکیل شده است، گفت: تاکنون سه جلسه تشکیل شده و در حال رفع ایرادات مورد نظر شورای نگهبان هستیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل حساسیت موضوع نمی‌توان اعلام کرد چه زمانی کار بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به این طرح در کمیسیون به اتمام می‌رسد، افزود: غیر از مواد ۳، ۴ و ۷ این طرح، بقیه مواد می‌تواند به این دور از انتخابات مجلس در سال جاری برسند.

محمودی‌شاه‌نشین اظهار کرد: اصلاح ماده ۳ بیشتر مورد تاکید شورای نگهبان است و بحث استانی شدن هم منتفی شده، اما ایراد اساسی بر روی حدود ۵۶ ماده دیگر طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس وارد نشده و می‌توان آن‌ها را اصلاح کرد، بخش‌هایی مانند تبلیغات، تخلفات انتخاباتی، تشکیل شورا‌های تبلیغات و ... که بعد از نهایی شدن گزارش آن را به کمیسیون شورا‌ها ارائه و بعد از تصویب به صحن علنی مجلس تقدیم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۸ تير ۱۳۹۸
ایشون برای حوزه ملارد که نماینده هستن تا حالا چیکار کردن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۸ تير ۱۳۹۸
انتخابات هم خوب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۸ تير ۱۳۹۸
قانون رو طوری محکم کنید که مثل انتخابات گذشته نتوانند دیرتر درب حوزه ها را باز کنند و یا برگه تعرفه کم توزیع کنند و راه هر گونه سوءاستفاده رو ببنیدید.
آخرین اخبار