وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۷۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و مراتع در ۹ استان کشور علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

۷۰۰ هزار هکتار اراضی و مراتع کشور علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دربازدید از زمین‌های آلوده به ملخ صحرایی در شهرستان‌های کنارک و نیکشهر گفت: براساس پیش بینی‌ها آلودگی اراضی و مراتع کشور در استان‌های مختلف به یک میلیون هکتار افزایش پیدا می‌کند.

وی از تلاش‌های مردم و مسئولان برای مقابله و مبارزه با ملخ صحرایی قدردانی کرد و افزود: عزم ملی برای مبارزه با ملخ وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی از حضور و مشارکت مردم، نیرو‌های دولتی و پشتیبانی، استاندار سیستان و بلوچستان، همکاران سازمان حفظ نباتات و جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در مبارزه با آفت ملخ صحرایی قدردانی کرد.

وی ادامه داد: کشور ما امسال مورد هجوم گسترده ملخ مهاجر آفریقایی قرار گرفته که از طریق کشور‌های حوزه جنوب خلیج فارس وارد شده و در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: شرایط اقلیمی و میزان بارش‌ها و وزش باد‌ها در شدت هجوم این آفت به کشور نقش اساسی داشته است.

وی افزود: براساس ارزیابی کارشناسان و پیش بینی‌های فائو ریزش‌های جدید ملخ صحرایی از ایران به سمت پاکستان و هندوستان مهاجرت خواهند کرد و امیداریم همانطور که در کشور ما مبارزه مطلوب با این آفت صورت گرفت در این ۲ کشور نیز با مبارزه جدی انجام شود تا از احتمال هجوم برگشتی این آفت در ماه‌های پایانی سال بکاهد.

انتهای پیام/ع

وزیر جهادکشاورزی در جنوب سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار