رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه امنیت اقتصادی با مشارکت مردم محقق می‌شود گفت: امروز برای پیشگیری از جرائم، اگر مردم همکاری نکنند، دستگاه‌های مربوطه نمی‌توانند به خوبی از عهده کار برآیند.

تحقق امنیت اقتصادی با مشارکت مردمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، توکل حیدری رئیس کل دادگستری استان همدان ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: هفتم تیرماه ۱۳۶۰ مصادف با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی جمع بسیاری از یاران وفادار انقلاب، امام و رهبری به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی در رأس این شهدا قرار داشت افزود: شهید بهشتی در نظام جمهوری اسلامی و پیش از پیروزی انقلاب خدمات ارزنده‌ای به مردم ایران اسلامی ارائه داده است.

رئیس کل دادگستری همدان با اشاره به اینکه چهارم اسفند ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) از روی تخت بیمارستان شهید بهشتی را به عنوان رئیس دیوان عالی کشور منصوب کردند تصریح کرد: شهید بهشتی حدود یک سال و چهار ماه مسؤولیت قوه قضاییه را بر عهده داشتند که در این مدت کوتاه منشأ خدمات بسیاری بودند.

وی ادامه داد: ایشان عوامل رژیم پهلوی و آثار باقی‌مانده را پاکسازی کرد و البته افراد متدین و پاک را نگاه داشت.

حیدری با بیان اینکه شهیدبهشتی لایحه قصاص را تهیه و تنظیم کرد و به مجلس برد خاطرنشان کرد: از اقدامات دیگر شهید بهشتی انتصاب افراد مومن و انقلابی در مسند‌های قانونی قوه قضاییه بود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان زودتر از ما امثال شهید بهشتی و دیگر شهدا را شناختند گفت: در واقعه انفجاری و تروریستی استکبار در دفتر حزب جمهوری اسلامی ۲۷ نماینده مجلس و چهار وزیر به شهادت رسیدند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه سازمان منافقین در این جریان اعلام کرد شاه‌مهره جمهوری اسلامی را گرفتیم اظهار کرد: روز قبل از این اتفاق نیز ترور نافرجام مقام معظم رهبری را پشت سر گذاشتیم و در شهریورماه نیز شهادت دکتر رجایی و شهید باهنر را به چشم دیدیم.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط امام (ره) مردم را به استقامت دعوت کرد و به جامعه امید داد افزود: امام خمینی (ره) اعلام کردند که نظام به یک فرد وابسته نیست و همه ملت ایران را یک بهشتی خواندند.

حیدری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تمام قوت راه خود را ادامه داده و در اوج قرار گرفته است تصریح کرد: امروز که ۳۸ سال از شهادت دکتر بهشتی می‌گذرد، جمهوری اسلامی با ادامه راه شهدا انواع چالش‌ها و دشمنی‌ها را پشت سر گذاشته است و آمریکا نیز در رأس آن‌ها همواره با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان منافقین خلق که امروز بی‌آبرو است در دامن آمریکا قرار گرفته بود ادامه داد: این خیال خامی است که آن‌ها گمان می‌کنند می‌توانند دوباره به کشور بازگردند، اما مردم چهره واقعی آن‌ها را می‎شناسند.

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه با بیان اینکه امروز قوه قضاییه که میراث شهید بهشتی است وظایفی را بر عهده دارد؛ مهمترین وظیفه آن را حل و فصل اختلافات مردم و پیگیری جرم دانست.

وی گفت: سالانه ۱۷ میلیون پرونده در کشور توسط قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که در استان همدان به ۳۰۰ هزار پرونده می‌رسد.

حیدری با بیان اینکه کمیته اقتصاد مقاومتی در دادگستری همدان شکل گرفته است اظهار کرد: اگر مشکل واحد‌های تولیدی به دستگاه قضا منعکس شود، بررسی می‌شود تا این موارد به تعطیلی واحد‌های تولیدی نیانجامد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بازار نیز قوه قضاییه تمام توان خود را برای ایجاد آرامش به کار گرفته است افزود: در هر امری که مردم مشارکت کنند، اقدامات مسؤولان نیز به خوبی نتیجه می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه امنیت اقتصادی و اجتماعی و... با مشارکت مردم محقق می‌شود تصریح کرد: امروز برای پیشگیری از جرائمی، چون سرقت، کلاهبرداری و فساد اقتصادی، اگر مردم همکاری نکنند، دستگاه‌های مربوطه نمی‌توانند به خوبی از عهده کار برآیند.

وی ادامه داد: برخی خیلی زود فریب خورده و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم در انجام کار‌های حقوقی با مشاوران مومن و انقلابی مشورت کنند.

حیدری با بیان اینکه از مردم خواست بدون مشاوره آپارتمان پیش‌فروش خریداری نکنند خاطرنشان کرد: مردم باید از مشاوران و وکیلان خبره مشورت بگیرند که چگونه قرارداد‌ها و امور مربوطه به واریز مبالغ انجام شود.

انتهای پیام/د.ا

امنیت اقتصادی با مشارکت مردم محقق می‌شود

منبع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.