دولت چین با اعلام پایبندی کامل به اجرای تعهدات خود در برجام، بر تضمین روابط اقتصادی و تجاری با تهران تأکید کرد.

چین: بازطراحی راکتور اراک را به سرعت انجام می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «فو سونگ»، مدیرکل کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه چین، اعلام کرد پکن همچنان به اجرای توافق هسته‌ای ایران پایبندی کامل دارد.

این مقام ارشد وزارت خارجه دولت چین در گفتگو با «شین‌هوآ»، خبرگزاری رسمی این کشور تأکید کرد پکن «سیاست صفرکردن فروش نفت ایران» آمریکا را قاطعانه رد می‌کند و خواهان آن است تا هر اقدامی که می‌تواند انجام دهد تا بتواند روابط تجاری و اقتصادی مشروع خود با تهران را حفظ و منافع اقتصادی شرکت‌های چینی (فعال در ایران) را تضمین کند.

فو سونگ با تأکید بر اینکه «پکن همچنین به سرعت طرح بازطراحی راکتور هسته‌ای اراک (ایران) را به پیش خواهد برد»، افزود: «هدف از طرح ابتکاری بازطراحی راکتور هسته‌ای اراک، کاهش تولید پلوتونیم در این راکتور است».


بیشتر بخوانید: طرف‌های برجام صادرات آب سنگین ایران را تضمین می‌کنند


او با اشاره به نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام گفت: «همه طرف‌های برجام اقدامات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) را محکوم و تأکید کردند که سیاست «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران، ریشه همه مشکلات کنونی است».

نشست کمیسیون برجام با حضور معاونان وزرای خارجه کشور‌های باقی مانده در توافق هسته‌ای ایران، روز جمعه در وین، پایتخت اتریش تشکیل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، تحریم ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار