دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان گفت: برای جلوگیری از قاچاق دام به خارج از کشور هویت دار شدن دام‌های سبک و سنگین استان انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  رضا نجاتی، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق دام به خارج از کشور   دام‌های سبک و سنگین استان هویت دار می شوند.

وی افزود: از مهمترین موارد پیگیری شده در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلوگیری از ورود کالا‌های قاچاق به کشور و جلوگیری از خروج کالا‌های اساسی مانند دام و گندم که استان در این حوزه در کشور اول شد، است.

نجاتی با اشاره به همکاری مردم در خرید از کالاهای داخلی بیان داشت: قاچاق، تولید و اشتغال داخلی موضوعاتی هستند که دولت به تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را فراهم کند و همکاری مردم به منظور خریداری کردن از کالای داخلی برای تحقق این امیر بسیار مهم و حیاتی است.

پلاک گذاری ماشین های کشاورزی

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان تصریح کرد: به ۸ هزار ماشین آلات کشاورزی، ۶ هزار ماشین کشاورزی با کمک سازمان جهاد کشاورزی پلاک گذاری شد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای تقویت بنیه روستاهای شعاع ۲۰ کیلومتری مرز‌ها ، نفت و گاز به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی در پایان گفت: بیشترین کالای قاچاق را کالا‌های خانگی و مواد خوراکی است که ارزش کالا‌های کشف شده ۲۷۰ میلیارد است که این کالا‌ها فقط در شرکت‌های دولتی طبق مراحل قانونی به فروش می‌رسند و بخشی از آن‌ها ضبط می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.