مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: برنامه شهرداری مشهد ارتقای سرانه فضای سبز به ۱۸ متر مربع تا سال ۱۴۰۰ است.

طراحی و اجرای ۷ پروژه تصفیه‎خانه فاضلاب محلی در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احمدرضا سلامی مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: برنامه ما برای تامین پساب در افق ۱۴۰۰ در تصفیه خانه سیدی، دست‌یابی به ظرفیت تصفیه فاضلاب به میزان ۱۴۰ لیتر بر ثانیه بوده است.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت تصفیه خانه چهل بازه ۵۰ لیتر بر ثانیه خواهد بود که ان شاءالله در سال جاری این دو پروژه به بهره‎برداری خواهد رسید، تصریح کرد: علاوه بر این، زمین و بستر اجرای ۵ پروژه تصفیه فاضلاب به سرمایه‎گذار بخش خصوصی تحویل شده که در مجموع حدود ۱۳ میلیون مترمکعب پساب از این فرآیند استحصال خواهد شد.


مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه برنامه شهرداری مشهد ارتقای سرانه فضای سبز به ۱۸ متر مربع تا سال ۱۴۰۰ است، گفت: مساحت فضای سبز مشهد تا پایان سال ۹۷ حدود ۵۲۷۵ هکتار بوده که سرانه این فضا به ازای هر شهروند ۱۶.۶۲ مترمربع است.

 

سلامی افزود: مصرف آب فضای سبز حدود ۲۲ میلیون متر مکعب سالیانه بوده که ۸۸ درصد شبکه‌های آب‌رسانی و آبیاری در فضای سبز مشهد به‎صورت مکانیزه و نیمه مکانیزه اجرا شده است.


وی تصریح کرد: شهرداری مشهد در زمینه بهره‎ وری بهینه از منابع آبی غیرکیفی برای حفظ و توسعه فضای سبز اقدامات زیرساختی زیادی در دست اقدام دارد که از آن جمله می‎توان به اجرای شبکه جداسازی آب خام از شرب، تصفیه فاضلاب خام، بهره‏برداری از پساب، استفاده از آب‌های خاکستری، آب باران، تولید و کاشت گونه‌های کم نیاز به آب می‌شود.


مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت:  امیدوارم با اقدامات کلان زیربنایی در دست اجرا در حوزه تامین منابع آبی از طریق پساب فاضلاب و نیز تکمیل شبکه مستقل جداسازی آب خام از شرب توسط شهرداری مشهد، در آینده‎ای نزدیک کل آبیاری فضای سبز مشهد با پساب تصفیه شده از طریق شبکه مستقل آبیاری صورت پذیرد.

 

انتهای پیام//ع.م

 

اجرای پروژه‎های کلان زیرساختی تکمیل شبکه جداسازی آب خام از شرب

 

 

 

برچسب ها: بحران آب ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.