در دیدار معاون سیما و مسئول قرارگاه مسجد سازمان صداوسیما، درباره راهکار‌های رونق بخشی و جذب حداکثری مساجد گفتگو و تبادل نظر شد.

حمایت رسانه‌ای از مساجد برای جذب حداکثریبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، در دیدار معاون سیما و مسئول قرارگاه مسجد سازمان صداوسیما و برخی دست اندرکاران امور مساجد درباره راهکار‌های رونق بخشی و جذب حداکثری مساجد گفتگو و تبادل نظر شد.

این نشست با حضور مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و مسئول قرارگاه مسجد سازمان صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین ذاکری معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین ارزانی مشاور وزیر ارشاد و مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی مسئول قرارگاه تحول مساجد، تورنگ مدیر گروه معارف شبکه اول در معاونت سیما برگزار شد.

معاون سیما در این نشست با اشاره به جایگاه مهم مسجد گفت: خاستگاه همه ما مسجد است و حسب تجربه و آموزه‌های دینی اگر کسی ارتباطش با مسجد برقرار شود، خداوند مصونیت را نصیبش می‌کند.

میرباقری با اشاره به جنگ نرمی که در جریان است، ادامه داد: می‌دانیم که برخی برای جوانان عزیزمان تور‌هایی پهن کرده اند تا آن‌ها را به انحرافات اخلاقی کشانده و برای مقاصد سوء جذبشان کنند. در حالی که اگر جوانان را به سمت پایگاه مستحکم مسجد این حوزه سازنده هدایت کنیم، انرژی جوان هم در مسیر صحیح و صواب صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد نگاهی آسیب شناسانه در موضوع رونق مساجد صورت بگیرد، تصریح کرد: همکاران ما در سیما پیوست رسانه‌ای طرح‌های ابتکاری و خلاقانه شما خواهند بود و آمادگی داریم با معرفی مساجد تراز کشور در شبکه‌های تلویزیونی موجب تحرک و انتقال تجربیات به دیگر مساجد شویم.

میرباقری تصریح کرد: با وجود ۲۵ دستگاه مسئول در حوزه مسجد نیازمند نقشه راه هستیم تا با هم افزایی شاهد ایفای نقش موثر تمامی دستگاه‌ها باشیم و معاونت سیما وظایف این دستگاه‌ها را مطالبه نیز خواهد کرد.

معاون سیما وجود مناسبت‌های دینی مذهبی سال را فرصت مناسبی برای برنامه سازی و انعکاس ارتباط مردم و به ویژه جوانان با مساجد دانست و در پایان خواست فهرستی از اولویت‌های رسانه‌ای مورد نیاز متولیان امور مساجد به این معاونت ارائه شود.

همچنین در این نشست حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکیل قرارگاه مسجد در سازمان صداوسیما را نشان از اهتمام ویژه رسانه ملی به موضوع مسجد دانست و از تلاش‌های شبکه‌های سیما در تولید و پخش سریال و برنامه‌هایی با محوریت مسجد نظیر «سر دلبران» و «پرده نشین» و «در امتداد فلق» قدردانی کرد.

وی افزود: مساجد کانون توحید و مهم‌ترین پایگاه برای تعلیم و تربیت، رسیدگی به امور اعتقادی و اخلاقی و انس جوانان با مسائل تربیتی است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده با اشاره به حدود ۸۰ هزار مسجد در کشور گفت: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها وظایفی در قبال مساجد دارند؛ اگر همه نهاد‌ها سهم خود را ایفا کنیم مساجد پربارتری را خواهیم داشت و فضای تحولی مسجد از محدوده جغرافیایی مسجد نیز فراتر می‌رود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: برای افزایش تعلقات مردم به مسجد، سایت ایده پردازان مسجدی را طراحی کردیم و نهضت احکام آموزشی، تفسیر و آموزه‌های دینی را در مساجد پیگیری می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی مشاور وزیر ارشاد و مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با ارائه گزارشی از ساماندهی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: این کانون‌ها در تمام زمینه‌های هنری نظیر فیلم داستان عکس و کاریکاتور فعال است و علاقه مندان می‌توانند طرح‌های خود را در سامانه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده ثبت کنند.

در این نشست همچنین حجج اسلام رفیعی و ذاکری نقطه نظرات خود را مطرح و مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و مسئول قرارگاه مسجد سازمان صداوسیما نیز آمادگی کامل این قرارگاه برای همکاری و حمایت رسانه‌ای از اقدامات حوزه‌های مربوطه را اعلام کردند.

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: صدا و سیما ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.