یک متخصص چشم گفت: در برخی مواقع تومور‌های غدد چربی پلک در بزرگسالان با بروز گل مژه‌های مکرر ظاهر می‌شود.

سعید یادگاری متخصص چشم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره تومور پلک و حدقه اظهار کرد: ضایعات پلک و حدقه چشم خوش خیم یا بدخیم هستند، این ضایعات در حدقه می‌توانند منشاء عصب، عروق، غدد اشکی و بافت لنفوم داشته باشند و یا از سینوس‌ها، مغز و دیگر ساختمان‌های مجاور وارد حدقه شوند، اما  ضایعات پلکی فقط منشا پوستی و غدد چربی دارند.

تومورهایی که در کمین چشمانتان نشسته‌اند +روش درمانی تومورهای چشم و حدقه

وی درباره علائم و نشانه‌های این نوع بیماری بیان کرد: بیرون زدگی چشم از حدقه، انحراف چشم، درد، دوبینی، افتادگی پلک و تاری دید از علائم تومور حدقه هستند، از سوی دیگر برآمدگی پلک، زخم پلک، تغییر رنگ پلک و از بین رفتن مژه‌ها از علائم تومور‌های پلک است.

یادگاری افزود: البته در برخی مواقع تومور‌های غدد چربی پلک در بزرگسالان  با  بروز گل مژه‌های مکرر ظاهر می‌شود.

روش تشخیص تومور‌های حدقه

متخصص چشم درباره روش تشخیص تومور‌های حدقه بیان کرد: تومورها‌ی حدقه با معاینه، سی تی اسکن و ام آر آی تشخیص داده می‌شوند؛ اما تشخیص تومور‌های پلک فقط با معاینه دقیق امکان پذیر است، اما گاهی برای تشخیص سریع وسعت عارضه و پیشگیری از نفوذ آن به ساختمان‌های دیگر انجام سی تی اسکن ضروری  است.


بیشتر بخوانید: قدم سرطان روی چشم/ با دیدن این علائم در چشم ها باید به سرطان شک کرد!


یادگاری درباره روش‌های درمان این بیماری‌ها گفت: تومور‌های حدقه در صورت امکان باید با جراحی خارج شوند، گاهی خروج کامل تومور به علت چسبندگی به اعصاب و عضلات چشم میسر نیست، در این صورت بخش عمده‌ای از تومور حدقه خارج و بقیه آن پس از بررسی نوع تومور با پاتولوژی درمان می‌شود.

تومورهایی که در کمین چشمانتان نشسته‌اند +روش درمانی تومورهای چشم و حدقه

یادگاری گفت: درمان‌های جانبی مثل رادیوتراپی و یا شیمی درمانی پس از جراحی در برخی از تومور‌های حدقه لازم است.

وی در پایان افزود: درمان قطعی تومور پلک جراحی است؛ در حین عمل ضمن هماهنگی با بخش پاتولوژی تمام سلول‌های تومور بطور کامل برداشته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
وای خدای من
آدم چه چیزهایی می شنوه