معاون عمرانی وزیر کشور گفت: مسیر توسعه کشور از روستا‌ها عبور می‌کند.

مسیر توسعه کشور از روستا‌ها عبور می کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در همایش توسعه روستایی استان فارس، با بیان اینکه هر دولتی با آغاز فعالیت خود یک سیاست محوری مشخص می‌کند، از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت کشور در بحث توسعه متوازان و پیشرفت پایدار ایران را توزیع عادلانه خدمات و امکانات ذکر و تاکید کرد که همه زیر مجموعه‌های این وزاتخانه جهت توزیع متوازن جمعیت بدان عمل کنند.

وی ادامه داد: بی توجهی به روستا‌ها و شهر‌های کوچک در طول دهه‌های گذشته مشکلی ایجاد کرده که نظام شهری ما را دچار خدشه کرده است.

جمالی‌نژاد بیان کرد: نظام شهری کهکشانی ایران در سال‌های دور، مجموعه‌ای از نظام زنجیره‌ای ایجاد کرده که خالی شدن روستا‌ها از سکنه نتیجه آن است.

وی همچنین با بیان اینکه در سیاست‌های ابلاغی رهبری نیز بر توزیع متوازن جمعیت تاکید شده، عنوان کرد: شرط توسعه پایدار گسترش توزیع متوازن جمعیت در کشور است.

معاون عمرانی وزیر کشور افزایش سهم دهیاری‌ها از اعتبارات ناشی از عوارض سوخت از ٢٠به ٣٥ درصد و تدوین لایحه اصلاح قوانین خودکفا را از جمله مواردی عنوان کرد که به رفع خلا‌های قانونی و جایگاهی دهیاران کمک می‌کند.

معاون عمرانی وزیر کشور با تصریح بر اینکه مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد را به خوبی درک می‌کنم، گفت: معتقدم که توسعه کشور از روستا‌ها می‌گذرد، چرا که روستا‌ها مراکز مولد هستند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه دهیاران نگران تقویت جایگاه نهاد قانونی دهیاری‌ها هستند، اعلام کرد که سرانه اعتبارات تخصیصی به روستا‌های دارای دهیار به ٢٤٠ هزار رسیده و ٢٢٠ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین مهمترین چالشی که در روستا‌ها مهاجرت را رقم می‌زند، اشتغال عنوان کرد و گفت: یک بانک اطلاعاتی از طرح‌های خلاقانه و کارآفرینی به میزان سه هرار طرح جمع آوری شده و در این راستا چندین جشنواره برای کارآفرینان برتر روستایی برگزار شده است.

رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور تجهیز پایگاه‌های آتش تشانی دهیاری‌ها، توسعه فضای سبز روستایی، افزایش تعاملات بین دستگاهی، توسعه بازار‌های محلی در روستاها، برگزاری همایش‌ها و نشست های موضوع محور و راه‌اندازی ده سرا‌ها را از جمله مواردی عنوان کرد که تا پایان امسال توسط معاونت متبوع در وزارت کشور دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/چ

صحبت های معاون عمرانی وزیر کشور در شیراز

برچسب ها: هیئت دولت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار