رئیس پلیس راهور ناجا از راهاندازی گشتهای نامحسوس پلیس در ۱۰ استان دارای بیشترین تصادفات رانندگی خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رزمایش بزرگ گشتهای نامحسوس (زمینی شامل خودروهای جدید و هوایی شامل پهپاد، جایروپلن و غیره) صبح امروز ۱۹ تیرماه با حضور سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و فرمانده هوا ناجا در میدان صبحگاه دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.
سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: باید در حوزه توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات گامهای موثری بر داریم.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۴۴ میلیون راننده، ۳۳ میلیون وسیله نقلیه و ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده در کشور وجود دارد و بیش از ۴۵ هزار کیلومتر آن جاده اصلی است، گفت: توسعه انضباط اجتماعی، کاهش تصادفات و جانباختگان در دستور کار پلیس راهور است.
سردار هادیانفر با بیان اینکه استفاده از گشت و بازرسان نامحسوس جزء جدی ترین کارها است، تصریح کرد: این طرح در ۱۰ استان هدف که ۵۶ درصد تصادفات را به خود اختصاص دادهاند، اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید میکنند، افزود: خودروهای آردی و پراید نباید در جادهها تردد کنند و باید خودروسازان ما به سمت تولید خودروهای امن روند.
رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: این گشتهای نامحسوس اساس این روند اشتباه را در کشور تغییر خواهند داد، همچنین حدود ۸۲ درصد علل اصلی تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است.
سردار هادیانفر گفت: تلاش پلیس راهور کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در محورهای پرتصادف است.
وی افزود: وظیفه کاهش کشته فقط با پلیس نیست و پلیس یک سازمان از ۳۲ سازمان کشور است.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۶ درصد از مصدومان در حین انتقال فوت میکنند، افزود: اگر از تعداد ۱۵۸۲ نقطه حادثه کشور کاهش یابد، ۵۶ درصد تصادفات نیز کاهش مییابد.
سردار هادیانفر گفت: بیمه مرکزی حاضر است برای هر جان باخته بین ۲۶۰ تا ۳۱۰ میلیون تومان دیه فوت شده را بدهد، اما کاهش کشته در دستور کارش نباشد.
وی افزود: امسال ۲۰۰۰ دوربین کنترل جادهای و دوربینهای لیزرگان جدید بکارگیری میشوند.
انتهای پیام/
تولید مثلا پراید و یا 405 چقدر برای شرکت هزینه تمام شده اش است و چقدر سود می کنند
یعنی هزینه تمام فطعات،دستمزد کارگر ،سود کارخانه و ... را به ریز در دسترس عموم قرار دهید
تا شفافیت سازی شود
*****
مشکلات تولید خودرو در ایران
انحصار به دلیل عوارض بالای گمرک و نداشتن رقیب واقعی
عدم شفافیت
خصولتی بودن
کیفیت پایین تولیدات نسبت به استاندارد های جهانی
و در آخر
کاش با همکاری یکی از شرکت های بزرگ جهانی خودروساز ،یک شرکت خودرو سازی جدید در کشور تاسیس می شد
حتی نمیتونیم اجاره خونمونو بپردازیم.
رئیس راهور ناجا و استان لطف کنن آموزش بدن به افسرا که سرپیچ و به قصد مچ گیری رانندگان خود باعث درصد زیادی از تصادفات میشه اینکار هیچ فایده ای نداره
من هم میگم پرایدماشین بی کیفیت هستش....کلاایران خودرووسایپامحصولات بی کیفیت وگران رامیدن بازارهمه ام میخریم....
مهندسین فعال توی حوزه خودرو سازی ایران یه فکری یکنن .....
یه بارنشده بگیم این محصولات بس کیفیت قیمتشون این نیست.....
امید وارم که خانواده خود مسولین جای افراد کم بضاعت باشن تا.....
این طرز فکر محدودیت و فشار به مردم را از سرتان خارج کنید و بجای آن راهکارهای زیربنایی بدهید.
در هر کجا و هر زمانی بخواهید می توانم حضوری ساعت ها در زمینه خودرو و موارد مربوط به آن پیشنهاد سازنده بدهم با اطلاعات کافی
چرا به مردم اجازه نمی دهید از تخلفات عکس بگیرند و برای پلیس ارسال کنند؟
تا حالا پراید سوار شدی؟
آماربالای تصادفات نشان دهنده ی آن است
فقط ب مردم میرسه
شما که میگین نباید تو جاده بیا به خودرو سازان بگید
ما پلاک نمیکنیم پراید تا مردم نخرن
با احترام ،لطفاً قاطعانه برخورد کنید و کاری کنید که جلوی تولید و پلاک گذاری گرفته بشه...این که بگیم نباید مردم با پراید و ...توی جاده بیایند که می شود مثل شعار دادن دولتی ها موقع انتخابات...که عملاً کاری از پیش نبرده و نمی برند و تا می توانند شعار می دهند.
مزاحم مرفهان بیدرد هستیم
بی ام و دارهاست
پراید 70 کیلومتر
انواع پژو تولید ایران خودرو 75 کیلومتر
سراتو 85 کیلومتر
و به همین صورت برای بقیه خودرو های چینی 80 کیلومتر
انواع هیوندا 90 تا 110 کیلومتر بر ساعت
نباید در پراید و آردی حرکت کنند؛؛؛
ضمنا این خودرو ها جاده میخوان و راننده که جاده اگر جاده باشد و راننده، راننده هیچ مشکلی پیش نمیاد.
اکثر مرگ و میرهای تصادفی یک طرفش پراید هست .اگر پراید را ازجنس فولاد می ساختن مرگ و میر ها حتی با تصادف شاخ به شاخ کاهش پیدا می کرد.
این پراید های پوست تخم مرغی حقیقتا بلای جان مردم ایران شده.سالانه حدود بیست هزارنفر.
کشته های تصادفات بیشتر از جنگ عراق علیه ایران هست.
جناب بی نام بله درست می فرمایید اما اگر جنسش از فولاد بود قیمتش هم چندین برابر میشد اقشار ضعیف دو راه بیشتر ندارن یا بمونن تو خونه بپوسن و مرگ تدریجی رو تجربه کنن یا بزنن به سیم آخر پراید پوست تخم مرغی بخرن و مرگ یکباره رو بچشن