رئیس قوه قضائیه گفت: نقدینگی کشور در سال‌های اخیر با افزایش چشمگیری روبه رو بوده و برای کنترل شرایط اقتصادی و کاهش تورم نیاز است که این ظرفیت در رونق تولید و فعالیت‌های اقتصادی به کار گرفته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله سید «ابراهیم رئیسی» روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان مرکزی در اراک، گفت: برخی از مشکلات حوزه صنعتی استان مرکزی به موانع تولید کشور ارتباط دارد که باید در سطح ملی بررسی و حل شود.

وی اظهار داشت: نقش مؤثر فعالان اقتصادی در تصمیم سازی‌ها قابل کتمان نیست و آنان می‌توانند نظرات و مشکلات خود را از طریق نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضائیه به تهران منعکس کنند تا در نشست‌های ملی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: قاچاق کالا به رونق تولید در کشور ضربه می‌زند و اگر قرار است در مسیر توسعه گام برداشته شود و اقتصاد بالنده و پویا رقم بخورد باید با پدیده قاچاق کالا به خصوص قاچاق سازمان یافته با جدیت برخورد شده و از افزایش بی رویه واردات جلوگیری شود.

آیت الله رئیسی افزود: ظرفیت و توانمندی بخش‌های مختلف در کشور بالا است و واگذاری مسایل به مردم می‌تواند گره‌های بسیاری را باز کند چرا که تجربه ثابت کرده هرجا امور به مردم سپرده شده نتایج درخشان حاصل شده است.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی باتجربه باید مباحث کلان اقتصادی خود را به مدیریت کشور انتقال دهند تا پیگیری‌ها اثربخش شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: کمیسیون کار باید با شرکت بازرسی، دادستان، معاون اقتصادی استانداری، اتاق بازرگانی و کشاورزی، سازمان صمت در استان نشست‌هایی تشکیل داده و مباحث اقتصادی به صورت کلان و کلی مورد بررسی و نسبت به انعکاس مشکلات اقدام شود.

آیت الله رئیسی افزود: فعالان اقتصادی در حل مسایل کلی جامعه از طریق نمایندگان مجلس و قوه قضائیه نظرات خود را منعکس کنند.

وی اظهار داشت: برخی از مشکلات و مسایل استان مرکزی مربوط به مسایل و شرایط منطقه‌ای است این مسایل باید در بدنه استان پیگیری شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: حمایت از تولید باید همه شمول و در تمام بخش‌های حقوقی و مالی و قضایی وجود داشته باشد.

آیت الله رئیسی افزود: دفتر حمایت از سرمایه گذاران در سازمان بازرسی کشور راه اندازی می‌شود تا سرمایه گذارانی که در دستگاه‌های دولتی با مانع برخورد می‌کنند، بتوانند با مراجعه به سازمان‌های بازرسی مشکلات خود را مطرح کنند.

آزادی ۵۸ زندانی دیون مالی

 جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور گفت: با موافقت رئیس قوه قضاییه و در جریان سفر ایشان به استان مرکزی ۵۸ زندانی آزاد شدند.

جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به پیشنهاد مطرح شده به منظور تامین منابع مالی، برای آزادی ۵۸ زندانی دیون مالی گفت: پس از تهیه لیستی ۵۸ نفره از زندانیان دیون مالی در استان مرکزی که مجموعا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با انجام امور اداری و قضایی برای آزادی این افراد موافقت کرد.

حضور در گلزار شهدای شهر اراک، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، علما، روحانیان و استادان دانشگاه‌ها و نخبگان، شرکت در شورای اداری و نشست اقتصادی مقاومتی، دیدار با فعالان اقتصادی و حضور در شورای قضائی استان مرکزی از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه در استان مرکزی است.

برنامه پایانی سفر رئیس قوه قضائیه گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهد بود.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ مؤسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضائی ارائه می‌کنند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۷۹۵ روستای داری هیاری و بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

انتهای پیام/پ

سفر قوه قضاییه به اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.