امام جمعه ارومیه؛

برائت از مشرکین جزو اصول حج ابراهیمی است

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امم جمعه ارومیه گفت:برائت از مشرکین جزو اصول حج ابراهیمی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امم جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور خادمین آستان قدس رضوی و متبرک به اهتزاز پرچم گنبد امام رضا (ع) بود، با اشاره به شهادت رزمندگان اسلام توسط ضدانقلاب و با تسلیت به خانواده آن‌ها، اظهار داشت: یقینا شاهد انتقام گیری این عزیزان خواهیم بود و این اقدام موجب تسلی خاطر خانواده‌ها خواهد شد.

وی، با گلایه از رسانه‌ها و فعالان مجازی به دلیل پرداخت اندک به ماجرای شهدا نسبت به سایر مسائل کم اهمیت، افزود: باید به چنین موضوعاتی توجه شود و رسانه‌ها بیشتر به آن پرداخت کنند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: تمام پیشرفت‌های امروز را مدیون شهدا هستیم و بر همین مبنا اصحاب رسانه باید در قبال این عزیزان حق خود را ادا کنند.

وی، مطالبه عمومی جامعه در خصوص توجه به عفاف و حجاب را یادآور شده و بیان داشت: در تجمعات حافظان حجاب و عفاف هم به خوبی نشان داده شد که باید مسئولان نسبت به موضوع بی حجابی به عنوان اقدام خلاف قانون ورود اساسی کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: همه ملزم به اجرای قانون حجاب و عفاف هستیم.

وی، گفت: در برخی مواقع شاهد هنجارشکنی در رستوران‌ها، مراکز تفریحی، سالن‌های ورزشی و دیگر اماکن هستیم که باید مورد توجه مسئولان باشد.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: در جامعه اسلامی باید با چنین حرکاتی برخورد شود و هرگونه سکوت در قبال این اقدامات قابل قبول نیست.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد حج، برائت از مشرکین را لازمه حج ابراهیمی دانست و ابراز کرد: مساله حج نماد توحید و نفی سلطه و طاغوت است. حضرت ابراهیم (ع) نماد مبارزه با شرک و طاغوت است و باید در حج به موضوع برائت از مشرکین پرداخته شود.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: بزرگترین دستاورد حج سیاسی، خروج آمریکا و اذناب آمریکا از سلطه سیاسی در جهان است.

وی، گفت: این ایراد بزرگی است که رییس جمهور آمریکا به عنوان نماد نفاق در سرزمین وحی شمشیربازی کند و آن‌ها را به گاو شیرده تشبیه کند.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربس، ابراز داشت: بر همه واجب است که برائت از مشرکین را مورد توجه قرار دهند.

وی، حفاظت از محیط زیست را مساله مهمی دانست که باید به آن توجه ویژه شود و خاطرنشان کرد: باید نسبت به استفاده حداقلی از کیسه‌های پلاستیکی اقدام و از تخریب محیط زیست جلوگیری شود. مسئولان نسبت به ترویج استفاده از کیسه‌های قابل بازیافت و مردم هم نسبت به استفاده از این اقلام اقدام کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، همچنین با اشاره به قیام مردم نیجریه و موضوع حبس غیرقانونی شیخ زکزاکی به عنوان نماد روحانیت شیعه، تصریح کرد: این شکنجه‌ها برخلاف حکم دادگاه است. سازمان کنفرانس اسلامی و مجامع بین‌المللی باید ورود پیدا کنند. رسانه‌ها نیز باید به موضوع وارد شوند و آزادی او را تبدیل به مطالبه جهانی کنند.

بیان نکاتی در خصوص زندگی امام رضا (ع) و سبک زندگی اهل‌بیت (ع) از دیگر محور‌های سخنان نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه بود.

انتهای پیام/م

 

نماز جمعه ارومیه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.