­رای الیوم نوشت رئیس‌جمهور آمریکا می‌کوشد با اخراج مهاجران غیرقانونی شانس خود را برای پیروزی در انتخابات پیش‌رو افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رای‌الیوم در سرمقاله خود آورده است: دونالد ترامپ تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را با اخراج مهاجران غیرقانونی شروع می‌کند، اما آیا این اقدام باعث می‌شود محبوبیت کاهش یافته او بین مردم بیشتر شود؟ ترامپ تاکید کرد اواخر هفته جاری اقدامات گسترده‌ای برای اخراج مهاجران غیرقانونی آغاز خواهد شد. او گفت: ”آن‌ها از راه غیرقانونی آمده‌اند و ما هم آن‌ها را به صورت غیرقانونی اخراج می‌کنیم“.

رئیس جمهور آمریکا در تلاشی رقت‌انگیز می‌کوشد گزینه مهاجرت را برای جلب نظر سفیدپوستان افراط گرا به کار برد و آن‌ها را برای رای دادن به نفع خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری بسیج کند به این امید که در دومین دور ریاست جمهوری هم شانس پیروزی داشته باشد.

شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به سرعت کاهش می‌یابد و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد او در بین سایر رؤسای جمهور در ده سال گذشته کمترین محبوبیت را در میان مردم دارد از این رو بر اساس تمایلات نژادپرستانه‌اش که قابل انکار نیست، مسئله مهاجرت را دستاویز قرار داده است.

آغاز این روند با جلوگیری از مهاجرت یا سفر شهروندان هفت کشور اسلامی آغاز شد و سپس به جداسازی خانواده‌های مهاجران غیرقانونی از فرزندانشان و نگهداری آن‌ها در مراکزی رسید که بیشتر شبیه مراکز نازی‌ها بود. اکنون نیز می‌خواهد مهاجران را که اغلب از اهالی کشور‌های فقیر آمریکای لاتین هستند اخراج کند.

در پایان این گزارش آمده است: از ترامپ یک سوال ساده و اساسی می‌پرسیم، آیا جد اسکاتلندی او هنگام مهاجرت به آمریکا از راه‌های قانونی وارد این کشور شد؟ البته گمان نمی‌کنیم جوابی در کار باشد و در عین حال از ذکر سرنوشت ساکنان اصلی آمریکا که اغلب اجداد این پناهندگان غیرقانونی بودند خودداری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار