رئیس کمیسیون امور خارجی دومای روسیه اعلام کرد جدیدترین سامانه‌های نظامی این کشور پس از ترکیه راهی دیگر کشور‌های منطقه جنوب غرب آسیا می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لئونید سلوتسکی، رئیس کمیسیون امور خارجی دومای روسیه، در مورد آغاز تحویل اجزا سامانه موشکی اس-۴۰۰ به ترکیه، گفت علاوه بر آنکارا، دیگر بازیگران منطقه‌ای نیز به خرید این سامانه‌ها علاقه نشان دادند.

او افزود: «با ترکیه، تازه موج اول آغاز شد. اس-۴۰۰‌ها و دیگر پیشرفته‌ترین سامانه‌های نظامی روسی در کل منطقه گسترش خواهند یافت. ما همکاری نزدیکی خواهیم داشت. حجم این همکاری زیاد است و من مطمئنم که می‌تواند افزایش نیز پیدا کند. کشور‌های مهمی هستند که در مورد نیاز‌های مشابه صحبت می‌کنند و قطعا این نیاز‌ها برآورده خواهند شد.»

به گفته این نماینده، تحویل این سامانه‌ها در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد نخستین اجزا سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه جمعه ۱۲ ژوئیه به این کشور تحویل داده شدند.
شنبه صبح، طرف ترکیه‌ای فرود چهارمین هواپیمای حامل باقی تجهیزات این سامانه‌ها را تأیید کرد.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد تحویل قطعات باقی مانده سامانه‌های اس-۴۰۰ مطابق با شرایط قرارداد منعقد شده با طرف ترکیه‌ای و در مهلت‌های پیش‌بینی شده تحویل داده خواهد شد.

ارزش قرارداد ترکیه و روسیه بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو است. بنا بر اعلام وزارت دفاع ترکیه، آنکارا از اکتبر ۲۰۱۹ این سامانه‌ها را مستقر خواهد کرد.

آمریکا بار‌ها به ترکیه هشدار داد که قرارداد منعقد شده با روسیه می‌تواند تأثیر مخربی بر خرید هواپیما‌های جنگنده رادارگریز اف-۳۵ از لاکهید مارتین داشته باشد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، همچنین بار‌ها اعلام کرد برای تضمین دفاع از کشورش به اجازه هیچ کسی نیاز ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار