سازمان های مربوطه استان مرکزی اعلام کردند: هیچ گونه قاچاق گندم و جو در استان مرکزی صورت نگرفته است.

قاچاق گندم و جو در استان مرکزی صورت نگرفتهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی و نماینده نیروی انتظامی گزارشی از وضعیت قاچاق احتمالی گندم و جو ارایه دادند که مشخص شد تا کنون در این خصوص تخلف صورت نگرفته و روند خرید گندم و انتقالات آن سیلو‌ها ها روال عادی است.

نشست مسئولان در کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری برخی مسئولان در کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شب گذشته با هدف کنترل قاچاق احتمالی گندم، آرد و جو نشست و گفتگو داشتند.

اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در این نشست گفت: راه برون رفت از قاچاق هر کالا به ویژه گندم این است که قیمت‌ها واقعی شوند و فرایند‌ها هم می‌بایست الکترونیکی شود و غیر از این هر روشی فسادآور است.

آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم با اشاره به خرید گندم با نرخ هزارو۷۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان گفت: میانگین درصد سن زدگی ۸۸ صدم درصد و زیر یک و فوق العاده است.

امسال تولید گندم در استان مرکزی به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید

آنجفی افزود: امسال تولید گندم در استان مرکزی به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید و تاکنون فقط ۹۴ هزار تن تحویل مراکز خرید شده یعنی تقریبا ۳۰ درصد گندم برداشت و تحویل شده است.

وی اضافه کرد: اگر چه در کل کشور برداشت ۸ درصد کاهش داشته، اما استان مرکزی با افزایش ۱۸ درصدی روبرو است.

نگرانی از عرضه نکردن گندم از سوی برخی کشاورزان به سیلو‌ها

فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هم در این نشست ضمن ابراز نگرانی از موضوع عرضه نکردن گندم از سوی برخی کشاورزان به سیلو‌ها به بهانه امید به گرانی و یا تامین نشدن خواسته آن‌ها در بحث ذخیره جو افزود: قیمت گندم و آرد به طور کلی در دیگر کشور‌ها حداقل سه برابر ایران است و این جای نگرانی است

فرخی یاد آور شد مصرف سالیانه گندم استان مرکزی ۱۲۰ هزار تن است، اما باید انباشت ما به حداقل ۱۵۰ هزار تومان برسد و مازاد را به استان‌های دیگر بدهیم.

  افزایش۲۵ درصدی گندم خرید نسبت به سال گذشته

حسنی مدیرکل غله هم از سیلو‌ها، خرید و موجودی انبار‌ها گفت و افزود: تا به امروز افزایش خرید گندم نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد بوده و تاکنون ۸۲ هزار تن در سامانه به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

در پایان جلسه طاعتی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن دعوت از مسئولان برای اجرای کامل مصوبات قبلی در راستای کاهش قاچاق کالا گفت: باید نشست تخصصی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی، اداره غله، صنعت معدن و نیروی انتظامی داشته باشیم و فرآیند جمع آوری خرید و تحلیل را بیشتر نظارت و کنترل کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.