مهم‌ترین حوادث امروز ۲۳ تیر ماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (چهارشنبه ۲۶ تیر ماه ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید:

دستگیری اخاذ خواستگارنما در لاهیجان

سرپرست پلیس فتای گیلان از دستگیری فردی که به بهانه خواستگاری از دختر جوان اخاذی می‌کرد خبر داد.

سرگرد ایرج پورمستمند، سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان گفت: خانمی جوان با طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت: مدتی است از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شدم، این شخص با وعده ازدواج اعتماد مرا جلب و عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را برای او فرستادم، پس از مدتی از من اخاذی و مرا تهدید کرد که اگر به خواسته‌هایش تن ندهم، عکس‌ها را منتشر می‌کند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات فنی، متهم ۲۵ ساله را در این پرونده شناسایی و در شهر لاهیجان دستگیر کردند.

سرپرست پلیس فتای گیلان اظهار داشت: متهم با مشاهده مستندات مربوطه به جرم خود اعتراف و دلیل این اقدام را رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود اعلام کرد.

سرگرد پورمستمند با بیان اینکه متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است، تصریح کرد: عکس‌های شخصی و خانوادگی هر فردی جزئی از اطلاعات محرمانه او به‌حساب می‌آید و باید از آن به‌خوبی محافظت کند.

وی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

دستگیری یک سارق و مالخر طلا و جواهر در صومعه سرا

۲ مرد به جرم سرقت و خرید طلا و جواهرات سرقتی به ارزش یک و نیم میلیارد تومان در صومعه سرا به دام پلیس افتادند.

سرهنگ رضا کوهستانی، فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا گفت: سارقی ۳۲ ساله که با کمک همدستش ۳ کیلوگرم طلا و جواهر را به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از یک طلا فروش سرقت کرده بود، در صومعه سرا دستگیر شد.

وی افزود: متهمان با نقشه قبلی، فروشنده طلا را که قصد داشت از صومعه سرا به رشت سفر کند، به عنوان مسافر سوار خودروی خود کردند و در بین راه به بهانه خراب شدن خودرو پس از پیاده کردنش کیف حاوی ۳ کیلوگرم طلا و جواهر را ربودند و متواری شدند.

فرمانده انتظامی صومعه سرا با بیان اینکه ۲ سارق، طلا و جواهرات سرقتی را به مالخر فروختند، اظهار داشت: مالخر که صاحب یکی از طلا فروشی‌ها در رشت است و به علت داشتن اختلافات با مال باخته ضمن دادن اطلاعاتی از ساعات رفت و آمدش، نقشه سرقت را طراحی کرده بود، نیز به دام پلیس افتاد.

سرهنگ رضا کوهستانی با اشاره به اینکه مالخر اعتراف کرد که طلا و جواهرات سرقتی را با ۲ فقره چک هر کدام به مبلغ ۲ میلیارد ریال از سارقان خریده است، تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری همدست سارق طلا و جواهر ادامه دارد.

دستگیری ۱۳ قمارباز در رشت

پلیس رشت ۱۳ قمارباز را هنگام قمار در یک واحد صنفی دستگیر کرد.

سرهنگ رضا محمدزاده، رئیس دایره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر برپایی مکان قماربازی در یک واحد صنفی، پلیس بررسی موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضایی به محل موردنظر اعزام شدند، افزود: ۱۳ نفر در حال قمار بازی دستگیر و وسایل قمار کشف شد.

رئیس دایره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده یا اطلاع از موارد مشابه مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.