برگزاری کارگاه روزنامه نگاری تحقیقی در مشهد

کارگاهی با عنوان روزنامه نگاری تحقیقی با تدریس اساتید و صاحب نظران این حوزه و حضور خبرنگارانی از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

۵۷درصد از روزنامه نگاران ایرانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی امروز در حاشیه این کارگاه گفت:  این رویداد رسانه‌ای در راستای مهارت افزایی خبرنگاران در دستور کار بسیج رسانه قرار گرفت و"عدالتخواهی، برگزاری کارگاه روزنامه نگاری تحقیقی در مشهد تیزهوشی، شجاعت و خطرپذیری" را مشخصه‌های روزنامه نگاری تحقیقی بیان کرد.

وی تصریح کرد: آموزش و آشنایی با تجربیات پیشکسوتان روزنامه نگاری تحقیقی کشور فرصتی است که با برگزاری چنین کارگاه‌ هایی برای خبرنگاران فراهم می‌شود بنابراین استقبال خوبی از سوی اصحاب رسانه در این خصوص صورت گرفت به طوری که ۱۸۰ نفر از سراسر کشور  برای حضور در کارگاه ثبت نام کردند و در نهایت ۱۰۰ نفر از آنان برای شرکت در کارگاه گزینش شدند.

پیام فضلی نژاد  روزنامه نگار و پژوهشگر رسانه گفت : بخش روزنامه نگاری تحقیقی راه اندازی نمی‌شود، چون مصلحت نیست و با این سیاست رسانه ای ابزار تسویه حساب سیاسی در دست جریان‌های حزبی باشد و  رسانه‌های انقلاب خودشان را تخریب می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۵۷درصد روزنامه نگاران ایرانی "ژورنالیسم تحقیقی" را نمی‌شناسند بنابراین رسانه‌هایی که بر اساس خویشاوند سالاری شکل گرفته اند چگونه می‌توانند در برابر فساد ایستادگی کنند.

 روزنامه نگار و پژوهشگر رسانه گفت: روزنامه نگار تحقیقی کسی است که قدرت اصلاحات دارد و باید تلاش او به تحول در سیاست‌ها بیانجامد و وظیفه روزنامه نگار تحقیقی مبارزه با فساد خاموش و در این میان ترفند مخالفان چنین روندی ارائه اطلاعات غلط با هدف بی اعتبار کردن خبرنگار است.

فضلی نژاد افزود: خبرنگار تحقیقی باید مهارت رسم الگوریتم فساد را داشته باشد و اگر فسادی شکل گرفته باید روزنامه نگار تحقیقی اول هندسه فساد را از راس هرم شناسایی و ترسیم کند و یک عکس هوایی از فساد بیاندازد.

وی تصریح کرد: همچنین روزنامه نگار تحقیقی باید دیوانسالاری را دگرگون کند تبحر در روایت و قصه گویی، نگارش ادبی و گزارش نیز از مهارت‌های این نوع از روزنامه نگاری است.

روزنامه نگار و پژوهشگر رسانه گفت: تامین مالی روزنامه نگار تحقیقی نیز دارای اهمیت است ولی با این حال که در ایران خبرنگار حتی بیمه ندارد این تامین اقتصادی کمک می‌کند تا او افشاگری کرده، اما در دام رشوه نیافتد و ابزار انتقام سیاسی نشود.
 
انتهای پیام//م.ی

۵۷درصد روزنامه نگاران ایرانی "ژورنالیسم تحقیقی" را نمی‌شناسند

برچسب ها: صدا و سیما ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار