مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان گفت: اردوی جهادی تابستانه امسال دانشگاه آزاد همدان در روز‌های پایانی شهریور برگزار می‌شود.

برگزاری اردوی جهادی دانشگاه آزاد همدان در اواخر فصل تابستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،جواد عباسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان با اشاره به اینکه برای نخستین بار خواهران نیز در این اردو حضور خواهند داشت افزود: دو دوره اردوی ۶ روزه از ۲۰ تا ۳۱ شهریور در روستا‌های محروم کبودرآهنگ برگزار می‌شود.

عباسی با بیان اینکه احتمالا ۱۰۰ دانشجوی جهادگر پسر در این اردو شرکت کنند، گفت: احتمالا امسال برای اولین بار در اردوی جهادی خود از حضور خواهران جهادگر نیز بهره می‌بریم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان گفت: حوزه فعالیت ما در این اردوی جهادی فرهنگی، عمرانی، پزشکی سلامت و اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی به برنامه‌های اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: برای بانوان روستایی در حوزه خیاطی و قالیبافی و برای آقاین هم کارگاه‌های زودبازده مانند پرورش قارچ و بلدرچین برگزار می‌کنیم.

عباسی گفت: در حوزه عمرانی برای یک خانم سرپرست خانوار که به تازگی همسر خود را از دست داده و توان خانه دار شدن ندارد، یک باب منزل مسکونی خواهیم ساخت.

وی با بیان اینکه زمین این منزل تا شهریور تهیه می‌شود، گفت: قبلا توانسته ایم در مدت کوتاه یک خانه بسازیم انشاءالله این بار هم با کمک جهادگران می‌توانیم طی مدت اردوی جهادی ساخت خانه را تمام کنیم و تحویل دهیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی در این دوره اردوی جهادی در سه بخش برگزار می‌شود، گفت: بخشی از فعالیت‌های فرهنگی ما ویژه خود جهادگران است و توضیح شرایط محیط روستا و مناطق محروم، زندگی روستایی و سنتی و همچنین بیان نکاتی درباره مدیریت زمان است.

وی ادامه داد: بخشی از برنامه‌های ما ویژه مردم خود روستا و بزرگسالان است که شامل برگزاری مراسم‌های دعا و زیارت، برنامه ریزی برای استقرار یک روحانی در این روستا که در نهایت نماز جماعت برقرار شود. راه اندازی حلقه‌های صالحین نیز بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی ما برای بزرگسالان این روستا خواهد بود.

عباسی با اشاره به اینکه بخش دیگری از فعالیت‌های فرهنگی ما ویژه کودکان و نوجوانان است، گفت: برگزاری کلاس‌های قرآن، کامپیوتر و کلاس‌های ورزشی و همچنین مسابقات قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در این روستا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی اردو‌های جهادی ما معمولا به این شکل است که تا ماه‌های آینده ادامه دارد و پس از اتمام اردو چندبار در ماه به روستا سر می‌زنیم و با مردم روستا ارتباط برقرار می‌کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان به توضیح اقدامات پزشکی و سلامت در این دوره اردو‌های جهادی پرداخت و گفت: در پنج مرحله قرار است تیم‌های پزشکی عمومی و تخصصی و همچنین دندانپزشکی در منطقه حضور یابند؛ کلاس‌های پزشکی و مسائل شخصی هم برای خانواده‌های این روستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

اردوی جهادی دانشگاه آزاد اسلامی همدان اواخر فصل تابستان برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.