قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی درباره اجرای طرح جداسازی غذای پرسنل حرم مطهر از غذای زائران در میهمانسرا، توضیح داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای طرح جداسازی غذای پرسنل حرم مطهر از غذای زائران در میهمانسرا، توضیح داد: جداسازی غذای کارکنان از زائران در راستای عمل به نیت واقفان، ارتقای کیفیت غذای میهمانسرای حضرت با کاهش آمار طبخ، افزایش تنوع در غذای کارکنان و فراهم آوردن شرایط تکریم و پذیرایی بهتر از کارکنان انجام شده است و تدبیر مدیریتی بوده که آیت الله رئیسی به عنوان تولیت وقت سال گذشته دستور انجام آن را صادر کردند.

غذای پرسنل حرم امام رضا (ع) با غذای زائران چه فرقی دارد؟

 مصطفی خاکسار قهرودی در دیدار سرکشیکان حرم مطهر رضوی با تأکید بر اینکه در این بارگاه نورانی برای رهایی از غفلت راهی جز حضور پیوسته در محضر حضرت رضا (ع) وجود ندارد، اظهار کرد: افرادی که به این آستان نورانی مشرف می‌شوند، فارغ از ظاهر، نژاد، ملیت و گرایش‌های سیاسی برای ما بسیار گرامی و عزیز هستند، زیرا در این حرم عنوان زائر الرضا (ع) را دارند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تمام دغدغه و تلاش مدیران، خدام و کارکنان در این آستان مقدس، باید معطوف به فراهم آوردن شرایط زیارت توأم با آرامش و آسایش برای زائران حضرت رضا (ع) باشد، خاطرنشان کرد: خدام در مواجهه با زائران، باید بهترین و متعالی‌ترین برخورد‌ها را که تجلی سیره رضوی است در پیش بگیرند و در محضر حضرت رضا (ع) باید ادب حضور، ادب برخورد و آداب میهمان‌نوازی را به بهترین شکل رعایت کنیم.

وی بیان، رفتار و عمل خادمان حضرت رضا (ع) را مورد استناد مردم دانست و عنوان کرد: برخورد نابجا یک خادم در قبال زائر به پای همه خادمان نوشته و منجر به قضاوت‌های نادرست می‌شود، باید بسیار مراقب رفتار خود باشیم، زیرا تحت تابش انوار نورانی حضرت رضا (ع) کوچکترین رفتار نامناسب، بسیار محسوس به چشم می‌آید.

وی با تصریح بر اینکه اگر زائری دستش به ضریح مطهر نرسد و بگوید نتوانستم زیارت کنم، باید بگوییم ما نتوانستیم خوب مدیریت کنیم، عنوان کرد: شوق زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برای حضور در کنار ضریح مطهر قابل درک و احترام است، با توجه به این موضوع ما موظف به اتخاذ تدابیر و تصمیماتی برای تسهیل شرایط تشرف هر چه بیشتر زائران به اطراف ضریح مطهر هستیم.

وی تصریح کرد: فضای محدود اطراف روضه منوره از یک سوی و حضور خیل عظیم زائران از سوی دیگر شرایطی را ایجاد کرده که مجبور به طرح‌ریزی ساز و کاری مبتنی بر نظم برای تشرف حداکثری زائران به اطراف ضریح مطهر هستیم، بنابراین خدام ضمن سرلوحه قرار دادن احترام، نرم‌خویی، ادب و اخلاق با قوت و جدیت نسبت به حفظ بازگشایی مسیر تردد زائران به ویژه در اطراف روضه منوره بکوشند.

خاکسار قهرودی با بیان اینکه هدف ما خشنودی حضرت رضا (ع) از طریق ارائه بهترین خدمات به زائران بارگاه منور این امام رئوف است، عنوان کرد: در راستای تسهیل شرایط تشرف زائران توان‌یاب، ساعاتی خاص برای زیارت ایشان در اطراف روضه منوره با کمک خدام تعیین شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت موضوع مشورت و هم فکری در انجام امور، خاطرنشان کرد: اجرای هر طرحی در حرم مطهر با اتکا به خرد جمعی، کار کارشناسی، بهره از تجربیات و مشاوره با متولیان معاونت اماکن متبرکه انجام می‌شود و تاکنون هیچ تصمیمی بدون مشورت با متخصصان امر اتخاذ نشده و نخواهد شد.

وی اضافه کرد: این طور نیست که بگوییم هر تصمیمی گرفته می‌شود بی‌عیب و نقص و بدون ایراد است، حتما برای بهبود هرچه بهتر طرح‌ها نیازمند نظرات و پیشنهادات مختلف هستیم، اما این به معنای کوتاهی و تعلل در اجرای تصمیمات اتخاذ شده نیست.

خاکسار قهرودی بیان کرد: ۱۱ سال از آغاز توفیق خادمی من در این بارگاه سراسر نور می‌گذرد، در این مدت می‌توانم بگویم جز زیبایی، خوبی و نیکویی ندیده‌ام، البته اشکالاتی جزئی، اما مهم وجود دارد که شایسته این محضر و مکان مقدس نیست و باید به آن‌ها توجه داشت و هرچه زودتر اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه اقتضای رعایت ادب و وظیفه‌شناسی در این مکان مقدس ترک برخی رفتار‌ها در فضای خارج از حرم است، اظهار کرد: تأثیر رفتار مثبت و نورانی متناسب این فضا باید بر رفتار روزانه ما حاکم و اثرگذار باشد، نه برعکس آن.

منبع: آستان نیوز
انتهای پیام/

چرا غذای پرسنل حرم امام رضا (ع) از غذای زائران جداست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۵۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
ماکه هروقت رفتیم گیرمان نیومده