سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۹۳ مدرسه خوزستان که سیل آنها را خراب کرد یا به آنها آسیب زد تا اول مهرماه امسال بازسازی می شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهدی رفیعی دهکردی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که امروز، پنجشنبه، ۳ مردادماه با حضور سرپرست آموزش و پرورش کشور در اهواز برگزار شد، گفت: موفقیت یک جامعه و کشور نشات گرفته از دانش و دانایی است.

وی، مدارس را گذرگاه این دانش و دانایی عنوان کرد و اظهار داشت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در استان خوزستان درحال تحصیل هستند، این در حالی است در مجموع ۵ هزار و ۷۰۹ نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان فعالیت دارند.

رفیعی، تعداد مدارس را ۱۱ هزار و ۵۵۴ مدرسه در قالب ۵۰ هزار و ۶۴۰ کلاس درس در استان عنوان کرد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: مجموع تراکم دانش‌آموزی ما در ۳ مقطع تحصیلی، ۲۳،۷ درصد است که ۳۱ درصد از مجموع دانش‌آموزان ما نیز در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند و بقیه دانش‌آموزان ما در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

رفیعی دهکردی، یکی از مشکلات آموزش و پرورش استان را مساله کمبود نیروی انسانی عنوان و بیان کرد: این مساله با تمهیداتی که در نظر می‌گیریم به حداقل خواهیم رساند. البته بخشی از مشکلات ما در حوزه نیروی انسانی از طریق استان قابل حل نیست و لازم است مشکل کمبود نیروی انسانی در استان به عنوان یک مساله ملی دیده شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: در آموزش و پرورش استان حدود ۱۶ هزار نفر کمبود نیروی انسانی داریم که بخشی از این نیاز را با استفاده از نیروی‌های حق‌التدریس و اضافه کار حل کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در استان ۱۰ هزار کلاس درس کمبود داریم که با احتساب مدارس و کلاس‌های تخریبی، ۱۰ هزار کلاس دیگر نیز به این آمار اضافه می‌شود.

رفیعی دهکردی در ادامه گفت: پیشنهاد ما این است که یک ستاد با حضور وزیر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا چند استان به عنوان استان‌های معین آموزش و پرورش استان به مدت پنج تا ده سال در نظر گرفته شوند تا به این ترتیب مشکلات استان حل شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: چالش دیگر استان که می‌توان به عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد، مساله مدیریت آموزشگاهی است. سند تحول بنیادین محور کار را بر مدارس قرار داده است. مدیریت مدارس می‌تواند مشکلات ما را حل کند. امیدوارم در بخش نیروی انسانی و آموزش این نیروی انسانی جدی گرفته شود.

انتهای پیام/گ

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار