معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان گفت: ۵ هزار دانش آموز دوره اول متوسطه در طرح ایران مهارت شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، جابر اخلاقی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۵ هزار دانش آموز دوره اول متوسطه در ۷۰ مدرسه دولتی و ۴۸ مدرسه غیردولتی استان در طرح ایران مهارت شرکت کردند.

وی با تبیین اهداف طرح ایران مهارت، افزود: توسعه و تقویت فرهنگ کار، شناسایی استعداد‌های مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کارآفرینی و ارتباط بین آموزش رسمی و غیر رسمی در دوره اول متوسطه از اهداف اجرای این طرح است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ایران مهارت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین عملیاتی کردن راهکار ۶ _ ۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اصول شرکت داوطلبانه در طرح، مشارکت و انعطاف پذیری در محتوا و ارزشیابی استوار است.

جابر اخلاقی با بیان اینکه، براساس این طرح دانش آموزان دوره متوسطه اول با گذراندن ۶۰ ساعت دوره آموزشی با یکی از رشته‌های مهارت حرفه‌ای آشنا می‌شوند، افزود: در اجرای این طرح باید نگاه مدرسه محوری مورد توجه قرار گیرد و نکات مثبت و منفی آن آسیب شناسی شود.

وی عدم تفکیک شرایط مدارس برخوردار و کم برخوردار، کمبود آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و آزاد در مناطق، فرسودگی، بار مالی این طرح برای خانواده‌ها و عدم تناسب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با علایق دانش آموزان را از جمله نکاتی دانست که در ادامه اجرای طرح ایران مهارت باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان در پایان تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۷_ ۹۶ این طرح به صورت آزمایشی در ۱۰ درصد مدارس دوره اول متوسطه ۸ استان کشور اجرا شد که در سال تحصیلی ۹۸_ ۹۷، این رقم به ۲۰ درصد افزایش یافت.

 

انتهای  پیام / ق 

 

حضور۵ هزار دانش آموز دوره اول متوسطه گیلان  در طرح ایران مهارت 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.