یک دادگاه فدرال در ابوجا، پایتخت نیجریه، به دولت اجازه داده است تا فعالیت جنبش اسلامی نیجریه را ممنوع کند.

دولت نیجریه قصد دارد جنبش اسلامی این کشور را سازمانی تروریستی اعلام کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «دایو آپاتا» معاون دادستان کل نیجریه اعلام کرد دادگاهی در این کشور به دولت اجازه داده است تا گروه شیعه این کشور را سازمانی تروریستی اعلام کند.

دایو آپاتا تایید کرد یک دادگاه فدرال در ابوجا، پایتخت نیجریه، به دولت اجازه داده است تا فعالیت جنبش اسلامی نیجریه را ممنوع کند؛ اقدامی که به مقامات نیجریه امکان سرکوب هرچه شدیدتر این گروه را خواهد داد.

اعضای جنبش اسلامی نیجریه با برپایی تظاهرات در ابوجا خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر خود شده اند که از سال ۲۰۱۵ به رغم صدور حکم آزادی وی در دادگاه، در بازداشت به سر می‌برد.

این اعتراضات اغلب به خشونت کشیده می‌شود و سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد دستکم ۲۰ تن از اعضای این گروه هفته گذشته جان خود را در این اعتراضات از دست دادند.

دفتر شیخ زکزاکی اعلام کرد تلاش‌هایی برای ممنوعیت فعالیت این جنبش از سال ۲۰۱۵ صورت گرفته است و اقدام اخیر تعجب آور نیست. قرار است دادگاهی در ایالت کادونا واقع در شمال نیجریه روز دوشنبه درباره آزادی شیخ زکزاکی به قید وثیقه تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، دادگاه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار