پرداخت ۹۴ درصدی مطالبات گندمکاران فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: ۹۴ درصد مطالبات کشاورزان بابت خرید گندم در سال زراعی جاری پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  یداله رحمانی در جلسه ستاد خرید گندم گفت: در سال زراعی ۹۷-۹۸ تاکنون حدود ۵۹۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و ۹۴ درصد از مطالبات کشاورزان به ارزش ۹۷۰۸ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است و شرکت غله و بانک کشاورزی اهتمام لازم در راستای استمرار در پرداخت به موقع این مطالبات را خواهند داشت.

وی افزود: هم اکنون عملیات برداشت در شهرستان های اقلید و آباده در حال انجام است و تا کنون در شهرستان اقلید ۳ هزار و ۳۰۶ تن گندم و ۶۰۰ تن کلزا و در شهرستان آباده نیز ۲ هزار و  ۹۹  تن گندم خریداری شده و تا پایان مرداد ماه نیز ادامه دارد.

وی با توجه به خرید تضمینی گندم و کلزا اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی پیگیری‌های لازم و مستمر جهت اجرای کامل برداشت و خرید از کشاورزان را در دستور کار قرار داده به نحوی که میزان خرید کمتر از سال گذشته نباشد و در صورت لزوم در شهرستان‌هایی که هم اکنون در حال برداشت هستند، مراکز خرید عملیات خرید را تا ۱۰ شب تمدید تا کشاورزان در اسرع وقت و بدون معطلی گندم را برداشت و تحویل دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: در همین راستا تعدادی از مراکز خرید به شکل پراکنده در نقاط مختلف استان تا ۲ تا ۳ ماه پس از فصل خرید نیز جهت دریافت گندم از کشاورزانی که موفق به تحویل محصول خود نبوده اند، فعال خواهد بود.

رحمانی همچنین اظهار داشت: عملیات حمل گندم نسبت به سنوات گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و از پتانسیل حمل و نقل ریلی نیز در همین راستا استفاده شده به نحوی که از ۲۵ هزار تن گندم بارگیری شده به خارج از استان، تا کنون ۵ هزار تن از آن توسط خطوط ریلی صورت گرفته است.

وی در خصوص خرید گندم از مباشران عنوان داشت: ۴۲ درصد از گندم خریداری شده توسط مباشر حمل و به انبار‌های شرکت غله هدایت شده است.

رحمانی با توجه به برداشت و خرید گلزا از کشاورزان استان بیان داشت: تاکنون ۲۵ هزار و ۳۹۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است و ۹۵ درصد از بهای کلزا به ارزش ۶۳۶ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

وی در ادامه با توجه به لزوم پیشگیری از قاچاق گندم و تحویل این محصول طی فرایند پیش بینی شده به مراکز دولتی اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی و انتظامی همچنان حساسیت لازم در راستای جلوگیری از احتکار و قاچاق این کالای استراتژیک را داشته باشند و پایش لازم در راستای تحویل حداکثری گندم به مراکز دولتی را به عمل آورند.
انتهای پیام/م

پرداخت مطالبات کشاورزان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار