معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت:در تابستان امسال تعداد ۵۵ اکیپ راهدار و ۷۷ دستگاه خودروی گشت راهداری در محور‌های برون شهر استان کرمان کار خدمات رسانی به مسافران جاده‌ای را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احسان عراقی زاده؛ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون عملیات متعدد راهداری توسط نیرو‌های تلاشگر راهدار استان در هوای گرم و سوزان تابستان انجام شده که اجرای بیش از ۳۴۰ کیلومتر شیار لرزنده طولی و عرضی، حدود ۹۰۰ کیلومتر تجدید خط کشی راه‌ها از این جمله اند.

وی با اشاره به تهیه و نصب انواع حفاظ ایمنی در چهار ماهه نخست امسال افزود: این حفاظ‌ها شامل نصب گاردریل به طول ۷ هزار متر، نصب نیوجرسی در نقاط پرتگاهی و گردنه‌ها به طول ۵هزار متر، تهیه و نصب علائم راه‌ها حدود ۴ هزار و ۴۰۰ عدد، از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: یکی از اقدامات فیزیکی ایمنی راه‌های معاونت راهداری استان در جاده ها، آشکار سازی ۱۲ دهانه پل بوده است، این اقدام به رانندگان امکان سهولت دید پل‌ها بویژه در شب هنگام را می دهد و از برخورد خودرو با پایه پل‌ها جلوگیری می نماید.

عراقی زاده به دیگر فعالیت‌های راهداری در محدوده محور‌های مواصلاتی استان پرداخت و گفت: ۴۳ هزار متر مربع لکه گیری، ۹۵ کیلومتر روکش آسفالت، بالغ بر ۲۳۰ کیلومتر درزگیری و ۲۲۰ کیلومتر انجام شیب شیروانی حاشیه راه‌ها با استفاده از توان نیرو‌های راهداری از اول امسال در محور‌های استان انجام شده است.

وی با توجه به اقدامات انجام شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران تابستانی یادآورشد: در جهت کنترل عوامل حادثه خیز از جمله تخطی از سرعت غیر مجاز، سامانه‌های کنترل سرعت این اداره کل در کنار گشت‌های جاده‌ای پلیس راه استان از دیگر فعالیت‌های نظارتی است.

وی افزود: از رانندگان انتظار می‌رود، ضمن رعایت سرعت مطمئنه در طول سفر به علائم نصب شده در محور‌ها توجه کافی داشته باشندو با توجه به طولانی بودن برخی مسیر‌های استان و احتمال خستگی و خواب آلودگی از استراحتگاه‌های بین راهی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی در جهت استراحت و رفع خستگی استفاده نمایند.

عراقی زاده تصریح کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ نیز آماده در یافت پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظرات مسافرین و هم استانی‌ها در خصوص نحوه ارایه خدمات سفر‌های تابستانی راهداری استان است.
انتهای پیام/ی

تهیه و نصب انواع حفاظ ایمنی در چهار ماهه نخست امسال در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار