رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ نفر مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور درمان و پنج نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دامپزشکی کردستان رتبه اول ارزیابی تخصصی و عمومی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علیرضا رفیعی پور  در حاشیه گردهمایی مدیران مالی ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تب کریمه کنگو در حال حاضر در سراسر کشور تحت کنترل است، افزود: از این پنج فوتی، سه مورد مربوط به استان سیستان و بلوچستان، یک مورد مربوط به استان گیلان و یک مورد مربوط به استان اردبیل بوده است.

وی با اشاره به اینکه فصل شروع بیماری تب کریمه کنگو بهار و تابستان است، اظهار داشت: دامپزشکی کردستان با توجه به عملکرد بسیار خوبش در راستای اقدامات پیشگیرانه در این حوزه موفق به کسب مقام نخست کشوری در حوزه ارزیابی تخصصی و عمومی شده است.

رفیعی پور یادآور شد: سال گذشته نیز در همین مدت زمان بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر به این بیماری مبتلا شده بودند که ۵ تا ۱۰ نفر شان فوت شدند.

وی با اشاره به اینکه با وقوع سیل در ابتدای سال جاری و درگیر شدن ۲۵ استان کشور پیش بینی می‌شد با تشدید شیوع برخی بیماری‌های دامی مواجه شویم، اضافه کرد: به دلیل اقدامات به موقع و واکنش سریع سازمان دامپزشکی در استان‌های بحرانی، امسال با کاهش بروز بیماری حتی نسبت به سال گذشته نیز مواجه هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص علت کاهش شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور گفت: کاهش کشتار غیرمجاز دام، ارائه آموزش‌های لازم، سمپاشی جایگاه و بدن دام و کشتار دام در کشتارگاه از جمله عوامل مهم این کاهش است.

در این گردهمایی از چند سامانه کشوری سازمان دامپزشکی برای تسهیل در روند انجام کار‌های این سازمان رونمایی شد.

انتهای پیام/ت

گردهمایی ملی مدیران مالی سازمان دامپزشکی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.