براساس حکم قاضی فدرال منطقه کلمبیا سیاست مهاجرتی جدید رئیس‌جمهور آمریکا غیرقانونی است.

قاضی فدرال آمریکا: سیات مهاجرتی ترامپ غیرقانونی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس حکم قاضی فدرال منطقه کلمبیا سیاست مهاجرتی جدید دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه مهاجران، غیرقانونی اعلام شد.

به استناد اسناد دادگاهی، قاضی راندولف ماس اعلام کرد بیگانگان حق قانونی برای پناهندگی دارند صرف نظر از اینکه آیا آن‌ها از یک بندر مشخص وارد آمریکا شدند یا خیر، و متهمین (دولت ترامپ) نمی‌توانند با توسل به بیانیه‌ها و آیین نامه‌ها این حق قانونی را از بین ببرند.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از سیستم مهاجرتی این کشور انتقاد کرده است. در سال ۲۰۱۸ ترامپ مجموعه‌ای از اقدامات را در پیش گرفت که دریافت پناهندگی آمریکا را برای پناهجویان و مهاجران دیگر کشور‌ها سخت‌تر کرد. در ماه نوامبر رئیس جمهور آمریکا دستوری را صادر کرد که براساس آن همه کسانی که به طور غیرقانونی وارد خاک این کشور می‌شدند را فاقد شرایط برای درخواست پناهندگی می‌کرد. هر چند این محدودیت ترامپ از سوی یک قاضی فدرال ممنوع شد.

در ماه جولای نیز وزارت امنیت میهن آمریکا اعلام کرد مهاجران تنها در صورتیکه به این کشور قاچاق شده باشند می‌توانند واجد شرایط برای دریافت پناهندگی باشند. از پائیز گذشته کاروان مهاجران از کشور‌های آمریکای لاتین که به دنبال دریافت پناهندگی هستند از طریق مکزیک به سوی آمریکا سرازیر شدند. ترامپ با بحران خواندن کاروان پناهجویان، در ماه فوریه به منظور تامین بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی در آمریکا حالت فوق العاده اعلام کرد.

بنا به گزارش‌ها دولت آمریکا در چارچوب طرحی برای پایان دادن به برنامه پناهندگی این کشور تا سال ۲۰۲۰ میزان پذیرش پناهجویان را به صفر می‌رساند.

رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها اعلام کرده بود با ورود غیرقانونی مهاجران به این کشور مقابله خواهد کرد. وی چندی پیش هم به نیرو‌های سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا دستور داده بود روند اخراج مهاجران غیرقانونی را که با وجود دریافت اخطار، هنوز خاک آمریکا را ترک نکرده‌اند، آغاز کند. این عملیات بازداشت مهاجران روز یکشنبه آغاز شد و ترامپ حتی روند پیشروی آن را «بسیار موفقیت آمیز» توصیف کرد.

ترامپ در حالی این طرح ضدمهاجرتی جدید را ارائه کرده است که در هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی زیادی از وضع بد اردوگاه‌های بازداشت مهاجران در آمریکا انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار