رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برداشت ۱۵ هزار و ۹۵ تن زردآلو از باغ‌های استان همدان خبر داد.

تولید ۱۵ هزار و ۹۵ تن انواع زردالو در استان همدان

منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،گفت: از مجموع ۲ هزار و۲۱۲ هکتار باغ زردآلو در استان همدان  ۲ هزار و ۴۴ هکتار باغ بارور است.

وی افزود:  با توجه به میانگین عملکرد ۷ هزار و ۳۸۵ کیلوگرم محصول در هر هکتار پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار و ۹۵ تن انواع زردآلو از باغ های این استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: زردآلوی تولیدی همدان به دلیل اقلیم استان و تلاش تولید کنندگان برای تولید محصول سالم و استفاده نکردن باغداران از انواع کود‌ها و سموم شیمیایی غیر مجاز، از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.

رضوانی جلال با اشاره به تولید  انواع زردآلوی ارقام بومی و اصلاح شده در استان گفت:زردآلوی ضیا الملکی، نوری و شکر پاره بیشترین نوع زردآلوی تولیدی استان است.

بیش از ۷۶هزار هکتار از اراضی استان همدان به باغ‌های میوه اختصاص یافته است  و انواع میوه‌های مناطق سردسیری همچون سیب ، گلابی پائیزه، میوه‌های مناطق نیمه گرمسیری مانند زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو، به، هلو و شلیل در این باغ‌ها تولید می‌شود.

انتهای پیام/ا

 زردآلوی تولیدی استان همدان مورد توجه خریداران در بازار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار