راشا تودی گزارش داد یک جنبش اعتراضی جدید در فرانسه موسوم جلیقه سیاه‌ها متشکل از مهاجران آفریقایی که خواهان به رسمیت شناختن حقوق خود در فرانسه هستند، شکل گرفته است.

رژیم صهیونیستی از آغاز رزمایش دریایی ارتش این کشور خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، یک جنبش اعتراضی جدید در فرانسه موسوم جلیقه سیاه‌ها متشکل از مهاجران آفریقایی که خواهان به رسمیت شناختن حقوق خود در فرانسه هستند شکل گرفته است.

در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت: «یک جنبش اعتراضی جدید در فرانسه شکل گرفته است. آن‌ها خود را جنبش جلیقه سیاه‌ها نامیده اند. این جنبش متشکل از مهاجران آفریقایی است که خواهان به رسمیت شناختن حقوق خود در فرانسه هستند.»

در ادامه خبرنگار شبکه گفت: «این افراد معتقدند که از آن‌ها بهره برداری می‌شود، تهدید به اخراج می‌شوند و سیاست‌های استعماری جدید ضد آن‌ها اعمال می‌شود. ماه گذشته در حدود ۷۰۰ مهاجر آفریقایی به یکی از اماکن تاریخی پاریس حمله کردند و خواهان گفتگو با نخست وزیر فرانسه شدند. پلیس آن‌ها را به شدت سرکوب کرد. تصاویر سرکوب آن‌ها مستند سازی شده است.»

دولت فرانسه راهبردی سرکوبگرایانه را ضد مهاجران خارجی در پیش گرفته است. دولت کنونی فرانسه اقدامات خود را در این رابطه تشدید کرده است. در ادامه یکی از مهاجران آفریقایی گفت: «من حتی از اینکه به بیرون بروم و بخواهم نان بخرم می‌ترسم، زیرا می‌ترسم که پلیس مرا بازداشت و از فرانسه اخراج کند. ما حقی برای زندگی نداریم و هیچ جایی برای زندگی کردن نداریم.»

فرانسه سال گذشته میزبان ۳۶ درصد از مهاجران غیرقانونی بود. بسیاری از این مهاجران در خیابان‌ها و یا اردوگاه‌های پرجمعیت زندگی می‌کنند.
در ادامه کیت بست مدافع حقوق بشر گفت: «این افراد خواهان پناهنده شدن به فرانسه هستند. اما دولت فرانسه آن‌ها را به طور کامل نپذیرفته است. از دسترسی آن‌ها به سیستم درخواست پناهندگی جلوگیری شده است.

در ادامه لوک ریوت روزنامه نگار مستقل گفت: «۹۰ درصد این افراد به دلایل اقتصادی مهاجرت کرده اند. وضعیت آفریقا بسیار بد است. وضعیت کشور‌های آفریقای بسیار بد است. آن‌ها معتقدند که حتی زندگی کردن در زیر پل‌های پاریس بهتر از زندگی کردن در آفریقا است. آن‌ها خواهان کار کردن هستند. اروپا باید به طور موقت آن‌ها را پذیرش کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار