وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد از توافق برقراری آتش‌بس در منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه استقبال می‌کند.

آمریکا مدعی استقبال از آتش بس در ادلب سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور از برقراری آتش بس در ادلب سوریه استقبال می‌کند.  این وزارتخانه همچنین از تلاش‌های روسیه و ترکیه در این زمینه قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: ما تلاش‌های ترکیه و روسیه که با هم همکاری می‌کنند تا آتش بسی را که در سپتامبر سال ۲۰۱۸ در سوشی بر سر آن به توافق رسیدند، برقرار کنند، ستایش می‌کنیم.

خبرگزاری سوریه روز پنج شنبه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد دولت دمشق و معارضان بر سر آتش بس به توافق رسیدند. به گفته این منبع آگاه در صورتی که شروط توافق ۲۰۱۸ سوشی اجرا شود توافق میان دولت و معارضان از پنج شنبه شب اجرا می‌شود. بر اساس توافق سوشی که در سپتامبر ۲۰۱۸ به امضای ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه رسید یک منطقه غیرنظامی در خط فاصل میان نیرو‌های دولتی و معارضان در ادلب ایجاد شد.

سوریه به شرطی با این آتش‌بس موافقت کرده است که همه بند‌های توافقنامه سوچی درباره منطقه کاهش تنش ادلب اجرا شود و تروریست‌ها ۲۰ کیلومتر از خط مرزی منطقه فاصله بگیرند و تسلیحات سنگین و نیمه سنگین خود را از آن خارج کنند.

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ماه گذشته در گزارشی نقش محوری به اصطلاح ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در کشتار‌ها و جنایت‌های صورت گرفته در سوریه را یادآور شد. آمریکا در حالی مدعی استقبال از آتش بس در ادلب است که از سپتامبر ۲۰۱۴ با راه اندازی ائتلاف و انجام حملات مختلف باعث مرگ هزاران غیرنظامی سوری شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار