معترضان به خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا مقابل کاخ‌سفید و کنگره تجمع کردند تا اعتراض خود را به گوش مقامات کشورشان برسانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ال‌پاسو» در تگزاس آمریکا و «دیتون» در اوهایو به فاصله چند ساعت شاهد دو کشتار خونین بودند که عده‌ای را به کام مرگ کشاند.

به همین دلیل صدها نفر از داوطلبان گروه‌های طرفدار تشدید قوانین حمل سلاح در آمریکا مقابل کاخ سفید و کنگره تجمع کرده و مراتب اعتراض خود را نسبت به آزاد بودن حمل سلاح در این کشور اعلام کردند.

معترضان که لباس‌های قرمز رنگ به تن داشتند از سنا درخواست کردند لایحه بررسی سوء پیشینه افرادی که خواستار خرید سلاح در آمریکا هستند را به تصویب برساند.

تظاهرات مردم آمریکا از کاخ‌سفید تا کنگره در اعتراض به خشونت‌های مسلحانه در این کشور +فیلم

تظاهرات مردم آمریکا از کاخ‌سفید تا کنگره در اعتراض به خشونت‌های مسلحانه در این کشور +فیلم

در تیراندازی شب گذشته که در فروشگاه والمارت در شهر ال‌پاسو ایالت تگزاس آمریکا رخ داد دستکم ۱۸ نفر هدف قرار گرفتند. این در حالی است که برخی رسانه‌های دیگر تعداد کشته‌ها را بیش از ۲۰ نفر اعلام کرده‌اند. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند عامل تیراندازی جوان سفیدپوستی به نام «پاتریک کروسیوس» است. کروسیوس، ۲۱ ساله و اهل دالاس، پیش از دستگیری در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تیراندازی را به خاطر هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است. او گفت با تروریست مهاجم به نمازگزاران مسلمان در شهر کرایست‌چرچ واقع در نیوزیلند نیز موافق است.

تیراندازی اوهایو نیز ۲۵ کشته و زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار