ثبت نکردن انبار و کالاهای موجود آن در سامانه جامع ، قاچاق محسوب می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گیلان از الزام ثبت انبار و کالا‌های موجود در آن خبر داد و گفت: کالا‌های موجود در انبار‌های ثبت نشده در سامانه جامع ، قاچاق محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمود خانزاده، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گیلان، با اشاره به ثبت ۶ هزار و ۷۳۶ انبار در سامانه جامع انبار‌های استان، گفت: در صورتی که انباری از واحد‌های صنفی در سامانه ثبت نشود، گشت‌های بازرسی و نیروی انتظامی کالای موجود آن مرکز را به عنوان قاچاق ضبط می‌کنند.

او افزود: پارسال سامانه‌ای به عنوان سامانه جامع انبار‌ها و نگهداری کالا به نشانی www.nwms.ir راه اندازی شد تا صاحبان انبار‌ها ضمن ثبت انبار‌ها موظف به ثبت مشخصات کالا‌های تولیدی یا وارداتی، مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالای ورودی و خروجی در این سامانه شوند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گیلان، ایجاد سامانه جامع انبار‌ها را در جلوگیری از قاچاق کالا موثر دانست و گفت:پرونده متخلفانی که مشخصات کالای خود را در سامانه به ثبت نرسانند به تعزیرات حکومتی فرستاده می‌شود.

محمود خانزاده، با اشاره به اینکه اگر ارزش ریالی کالا‌ها کمتر از ۱۰میلیون تومان باشد سازمان تعزیرات حکومتی جریمه می‌کند، گفت: اگر ارزش کالا بیشتر از ۱۰میلیون تومان باشد پرونده به دادستانی سپرده می‌شود که ممکن است برای صاحبان کالا حکم حبس هم صادر شود.

او افزود:اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای کسانی که انبار شناخته شده نداشته باشند بارنامه صادر نمی‌کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گیلان، بر ضرورت اولویت ثبت مشخصات کالا‌های در سامانه انبار‌ها از سوی هر فردی که مالک مکان، مرکز، انبار سرپوشیده یا رو باز و یا سرپوشیده بدون دیوار است، گفت: این افراد باید کالا‌های خود را که با اولویت کالا‌های ۲۵گانه خریداری شده و وارداتی به کشور با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند.

محمود خانزاده تصریح کرد: مردم می‌توانند تخلفاتی نظیر قیمت نامتعارف کالا، احتکار و یا انبار‌های ثبت نشده در سامانه جامع نگهداری کالا را با تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع بدهند.

 

انتهای پیام/م.ع

کالا‌های موجود در انبار‌های ثبت نشده قاچاق محسوب می‌شود

برچسب ها: صنعت ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.