مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ مرداد ماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه (۱۶ مرداد ماه ۹۸) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 
دستگیری سارق منزل در بندرانزلی
سرهنگ مجیدحسینی فرمانده انتظامی بندرانزلی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان بندرانزلی، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران پلیس با انجام تحقیقات و تعقیب سرنخ‌ها موفق به شناسایی یک متهم در این پرونده‌ها شدند بیان داشت: با هماهنگی قضائی متهم در منزلش دستگیر شد.
وی تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله در بررسی فنی پلیس به ۱۲ فقره سرقت منزل در بندرانزلی و فروش وسایل سرقتی به ۴ مالخر اعتراف کرد که مالخران ۳۴، ۳۸، ۴۲ و ۵۲ ساله شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی در پایان با بیان اینکه متهمان این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست، منازل خود را به درب و حفاظ ایمن مجهز کنند.
 
دستگیری سارقان سیم برق با ۱۵ فقره سرقت در سیاهکل
سرهنگ حمید محمدی نسب فرمانده انتظامی سیاهکل گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در مناطق روستایی و حاشیه‌ای شهرستان سیاهکل، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و بررسی شیوه سرقت‌های انجام شده ۲ متهم را در این پرونده‌ها شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: متهمان که افرادی سابقه‌دار و جزء زندانیان فراری بودند در بررسی فنی پلیس به ۱۵ فقره سرقت سیم برق در شهرستان سیاهکل اعتراف کردند.
سرهنگ محمدی‌نسب گفت: در بازرسی از منزل سارقان ۲ عدد قیچی مخصوص بریدن سیم برق و ۳ عدد میله برای بالا رفتن از تیر برق کشف شد.
فرمانده انتظامی سیاهکل در پایان خاطرنشان کرد: سارقان ۳۱ و ۳۲ ساله با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
 
کشف ۵۲۵ فقره سرقت در صومعه‌سرا
 
سرهنگ  رضا کوهستانی فرمانده انتظامی صومعه‌سرا، به تشریح اقدامات پلیس شهرستان صومعه‌سرا در ۴ ماه گذشته از سال جاری و کشفیات مربوطه پرداخت و گفت: در این مدت ۵۲۵ فقره سرقت در صومعه‌سرا کشف و ۱۸۵ سارق دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد‌ند.
وی با بیان اینکه ماموران انتظامی بالغ بر ۳۷ کیلوگرم انواع موادمخدر را در این مدت کشف و چند باند موادمخدر را متلاشی کردند تصریح کرد: ۲۱ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز نیز کشف شده است.
سرهنگ کوهستانی گفت: ۴۰ تن چوب جنگلی قاچاق کشف و ۲۰ قاچاقچی در ۴ ماه گذشته دستگیر شدند.
کوهستانی تصریح کرد: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده با مقام قضائی در برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان ۳۰۶ دستگاه موتورسیکلت و ۶۳۴ دستگاه خودرو به علت سرقتی بودن، داشتن دستور توقیف قضائی، عدم رعایت قوانین و مقررات، تخلفات حادثه‌ساز، حمل کالای قاچاق و موادمخدر و جابجایی اموال مسروقه توقیف شدند.
او ادامه داد: ماموران پلیس در بازدید‌های دوره‌ای از اصناف، ۴۴ واحد صنفی متخلف را با هماهنگی مراجع قضائی پلمپ کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا در پایان این گفتگو به برگزاری جلسات شورای معتمد پلیس و ارائه آموزش همگانی شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تعامل با مسؤولان محلی، ائمه جمعه، بخشداران و دهیاران اشاره داشت و گفت: تا کنون ۱۴ جلسه ارتباط مستقیم با شهروندان برگزار و به مشکلات انتظامی آن‌ها رسیدگی شده است.
انتهای پیام/آ
 

بسته حوادث امروز گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.