بر اساس آمار اداره گمرک چین، به رغم مناقشه تجاری میان پکن و واشنگتن، صادرات چین ماه گذشته افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس آماری که اداره گمرک چین روز پنجشنبه منتشر کرد، به رغم مناقشه تجاری میان پکن و واشنگتن، صادرات چین ماه گذشته اندکی افزایش یافته است.

فروش کالا‌های چین به خارج از کشور پس از کاهش ۱،۳ درصدی در ماه ژوئن، ۳،۳ درصد افزایش یافت. واردات این کشور نیز بار دیگر کاهش یافت. واردات چین که در ماه ژوئن ۷،۳ درصد کاهش یافته بود، این بار نیز با ثبت یک رقم کاهشی دیگر، ۵،۶ درصد کاهش یافت.

این رقم از آنچه تحلیلگران پیش بینی کرده بودند، بسیار بهتر است. تحلیگران بلومبرگ برای چین کاهش ۰،۲ درصدی صادرات را پیش بینی کرده بودند. البته این تحلیلگران در مورد کاهش واردات چین رقم ۸،۸ درصدی را پیش بینی کرده بود.

در مجموع مازاد تجاری چین در ماه ژوئیه تغییر چندانی نداشت. مازاد تجاری چین در ماه ژوئیه ۴۵،۰۵ میلیارد دلار بود در حالی که مازاد تجاری این کشور در ماه گذشته (ژوئن) ۴۴،۲۳ میلیارد به ثبت رسید.

تحت تأثیر تعرفه‌های گمرکی تنبیهی که پکن و واشنگتن از یک سال پیش تا کنون متقابلا علیه یکدیگر اعمال کرده اند، صادرات چین به مقصد آمریکا در یک سال اخیر ۶،۴۶ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که واردات این کشور نیز ۱۹،۰۹ درصد، اندکی کمتر از ماه ژوئن، کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار