آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری حول فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته مجاز این وزارتخانه و اما واگرهای اجرای رتبه‌بندی سپری شد.

از فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته تابه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته  با اخباری حول فعالیت پایگاه‌های انختاب رشته و اما واگرهای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان سپری شد.

فعالیت ۷۰ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسر در شهر تهران + فهرست مراکز

عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران درباره فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ اظهار کرد: به محض اعلام نتایج ۷۰ پایگاه در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته آغاز به کار می‌کنند و تا پایان مدت زمان در نظر گرفته شده برای این فرآیند پایگاه‌ها برقرار است.

وی ادامه داد: مشاوران این پایگاه‌ها دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده‌اند و مشکلی از نظر فرآیند مشاوره‌ای برای داوطلبان کنکور ۹۸ ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران درباره تعرفه در نظر گرفته شده برای مشاوره در این پایگاه‌ها اظهار کرد: برای مناطق یک تا ۱۴ تعرفه ۱۵۰ هزار تومان و برای مناطق ۱۵ تا ۱۹، ۱۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و خانواده‌ها می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ برای مشاوره به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

ماجرای فرهنگیانی که با تحصیلات عالیه نیروی خدماتی شده‌اند

از بلاتکلیفی استخدام و فعالیت معلمان حق التدریس و خرید خدمات آموزشی که بگذریم عده‌ای دیگر از فرهنگیان هم هستند که شرایط متفاوت‌تری نسبت به دو گروه ذکر شده دارند؛ افرادی که با حکم خدماتی در آموزش و پرورش به خدمت گرفته شده‌اند، اما با وجود ارتقای مدرک تحصیلی همچنان به عنوان نیرو‌های خدماتی به فعالیت مشغول‌اند.

عده‌ای از این معلمان به دنبال تعیین تکلیف وضعیت فعالیتشان هستند و معتقدند در حالی که تعداد زیادی از معلمان آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند، کلاس‌های درس برای آنکه خالی از معلم نباشند، از طریق نیرو‌های آزاد و طرح بسته‌های حمایتی اداره می‌شود و این در حالی است که نیرو‌های خدماتی در آموزش و پرورش فعالیت دارند که با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری همچنان در بخش‌های خدماتی مشغول به فعالیت بوده و  تجربه حضور آنها در مدرسه بسیار بیشتر از نیرو‌های تازه وارد به مدارس در شرایط فعلی است.
 
 
محمدرضا سیفی سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر درباره  علت تصادف اردوی دانش آموزی در یزد اظهار کرد: مینی بوس اردوی عشایری با هشت دانش آموز به سمت نیشابور در حال حرکت بوده است که  دچار حادثه رانندگی می‌شود.
 
سیفی بیان کرد: آموزش و پرورش یزد از دستورالعمل اردویی تخطی کرده و به جای قطار از مینی بوس برای جابجایی دانش آموزان استفاده کرده است؛ در حالی که در نیشابور مقصد اصلی دانش آموزان ایستگاه قطار وجود دارد.
 
 
حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان و وزیر اسبق آموزش و پرورش او درباره موضوع افزایش حقوق ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی که سرپرست آموزش و پرورش به آن اشاره کرده بود، گفت: این افزایش حقوق به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، از طرفی دیگر باید لایحه‌ای از دولت به مجلس بیاید که هنوز محقق نشده است و دو سالی است که برای نظام هماهنگ پرداخت حقوق منتظر این لایحه هستیم، بنابراین برای صحبت درباره چنین وعده‌هایی باید با اطلاعات کافی اظهار نظر کرد.
 
حاجی بابایی به موضوع رتبه بندی فرهنگیان هم اشاره کرد و گفت: برای تأمین اعتبار رتبه بندی بودجه آن را از سقف دوم به سقف اول آوردیم تا تأمین اعتبار آن قطعی باشد. از طرفی دیگر سخنگوی دولت یا هر فرد دیگر نباید اعلام کند که تا ۲ ماه دیگر رتبه بندی انجام می‌شود، چرا که حتی اگر همین فردا لایحه رتبه بندی به مجلس بیاید روند تصویب آن و رسیدن به اجرا چند ماهی طول می‌کشد و تا دو ماه آینده چنین وعده‌ای عملیاتی نخواهد شد، همچنین با احتساب افزایش ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق‌ها به اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.
 
 
علی باقرزاده معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره اختلال سامانه ثبت نام کتاب‌های درسی برای دانش آموزان اظهار کرد: سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای ثبت نام دانش آموزان پایه‌های تحصیلی مختلف  طبق تقویم زمانی در نظر گرفته شده  باز است و مشکل زیرساختی در این سامانه نداریم.
 
وی ادامه داد: برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی و دهم مشکل نام‌نویسی وجود دارد و آن هم به دلیل وارد نشدن اسامی آن‌ها از سامانه سناد به سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی است.
 
 
فریبرز حمیدی مشاور وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبردی مدرسه‌محوری درباره فرایند انتخاب و انتصاب مدیران درباره اعلام نتایج  طرح انتخاب و انتصاب مدیران بیان کرد: فرایند اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شد و اکنون جواب‌ها به تدریج مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۸ هزار مدیر مدرسه از طریق طرح انتخاب و انتصاب مدیران منصوب می‌شوند و از مهر ۹۸ کار خود را به عنوان مدیر پی می‌گیرند.

حمیدی با اشاره به اینکه فرایند ابلاغ احکام مدیریت به تدریج صادر می‌شود، گفت: تا اول شهریور ماه احکام تمام مدیران صادر خواهد شد و مشکلی از نظر فعالیت مدیران نداریم.
 
 
رضوان حکیم زاده lعاون آموزش ابتدایی درباره سازوکارهای آموزش و پرورش در موضوع استعداد یابی اظهار کرد: طرح شهاب از سال چهارم ابتدایی شروع شده است و به پایه‌های تحصیلی دیگر تسری پیدا کرد. در تلاشیم به تدریج این طرح را توسعه دهیم؛ پیش بینی می‌شود امسال از سال چهارم دبستان تمام دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

او ادامه داد: دانش آموزان استعدادهای متنوعی دارند و با توجه به همین ویژگی در طرح شهاب، توانمندی دانش آموزان شناسایی شده و هدایت می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه اجرای طرح شهاب با همکاری مرکز ملی استعدادهای درخشان برگزار می‌شود، بیان کرد : به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح، سازوکارهای جدیدی را در نظر گرفتیم . طرح ارزشیابی کیفی – توصیفی با طرح شهاب ادغام شده و شیوه اجرای آن اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار