مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان خبر داد؛

اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۴هزار و ۶۰۰هکتار اراضی استان سمنان

علینقی حیدریان بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری استان در هفته دولت افتتاح می‌شوند، گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در هفتمین جلسه ستاد هماهنگی آبخیزداری سمنان به میزبانی منابع طبیعی استان بابیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی استان صورت گرفته است،گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح ۲۴هزار و ۶۰۰هکتار در حوزه آبخیز استان با مبلغی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن شروع‌شده و در هفته دولت ۹۸ افتتاح می‌شود.

او افزود: هدف اصلی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کنترل سیل و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بیان کرد: بسیاری از نقاط استان با سیل‌خیزی و محدودیت منابع آبی روبرو است، لذا توسعه عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری ضرورت دارد.

حیدریان خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی ضرورت دارد لیکن در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعتقاد جدی وجود دارد هر کاری در عرصه‌های منابع طبیعی بخواهیم انجام دهیم فقط با حضور فعال مردم میسر است.

او بابیان اینکه اقدامات منابع طبیعی بدون مشارکت مردم معنا و مفهوم ندارد، خاطرنشان کرد: باید به حرف مردم گوش کنیم و در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و همچنین در اجرای اقدامات زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم از سوی دیگر فرهنگ‌سازی منابع طبیعی وظیفه همگانی است و تشکل‌ها مردمی و جوامع محلی می‌توانند در این خصوص مؤثر باشند.

انتهای پیام/ح

ضرورت توسعه طرح‌های آبخیزداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.