همزمان با روز دهم ذی الحجه رواق حضرت زهرا (س) حرم رضوی میزبان جشن بزرگ عید قربان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جشن بزرگ عید سعید قربان در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی ظهر امروز با حضور جمع کثیری از بانوان زائر و مجاور و همچنین گروهی از دختران نوجوان از جامعه قاریان سراسر کشور برگزار شد.

طاهره شعبانی کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی در این ویژه برنامه در سخنانی به بیان عظمت عید سعید قربان پرداخت و گفت: هر روزی که انسان بتواند بر نفس خود غالب شود عید قربان است.

او ادامه داد: آیات ۹۹ تا صد و یازده سوره صافات به عظمت عید سعید قربان اشاره دارد و داستان رویای صادقه حضرت ابراهیم (ع) در مورد ذبح فرزندش اسماعیل را بیان می‌کند که آن‌ها بدون یک لحظه شک و یا مکث تسلیم امر پروردگار شدند.
 
کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی  با بیان اینکه ازاین داستان می‌توان درس‌های بزرگی گرفت، گفت: ما برای رسیدن به مقام قرب الهی باید نفس اماره که به فرموده قرآن همواره امر به بدی می‌کند را قربانی کنیم.

شعبانی افزود: برای رسیدن به خدا نه تنها نفس اماره بلکه هرچیزی که در زندگی برای ما عزیز است را باید فدای عزیزترین که خداوند است کنیم و خود را از بند تعلقات دنیوی رها کنیم.

او تصریح کرد: اگر انسان در این دنیا از تعلقات مادی مانند مال و ثروت، فرزند، موقعیت اجتماعی و ... گذشت می‌تواند به خدا برسد وگرنه نفس بر او غالب می‌شود و لحظه مرگ دل کندن از این دنیا و تعلقات آن برایش سخت خواهد بود.
 
انتهای پیام//ف.س

عید قربان  روزی است که انسان بر نفس خود غالب شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.