کارتخوان پزشکان موضوع داغی بوده که جنجال‌های بسیاری به دنبال داشته است و بسیاری آن را با فرار مالیاتی پزشکان مرتبط کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر کسی است که راهش به مطب پزشکان نیفتاده و این جمله‌ها را نشنیده باشد که «لطفا ویزیت را نقدی پرداخت کنید»، «کارت‌خوان قطع است»،  «کارت‌خوان خراب است».
 
در مطب پزشکی در صف عریض و طویل بیماران نشسته بودم، خدا رو شکر پول نقد همراهم بود که ویزیت را نقدی پرداخت کنم، همین طور که در این صف بودم، خانواده بیماری شهرستانی از راه رسیدند و مثل سایر بیماران با جمله کارت‌خوان خراب است رو به رو شدند و اعتراض پدر خانواده بلند شد که از صبح آواره بیمارستان بودم و این محله را هم بلد نیستم چرا نباید پزشکان کارت‌خوان داشته باشند یا کارت‌خوان همیشه قطع باشد؟!
 
کارتخوان پزشکان
 
از طرفی برخی پزشکان به دلیل اینکه ویزیت چند برابری می‌گیرند، تمایلی ندارند که از کارت‌خوان استفاده کنند، یکی از این موارد را هم به چشم دیده ام، منشی مطب یک پزشک مبلغ ۱۷۰ هزار تومان را برای ویزیت اعلام می‌کند وقتی می‌گویم این میزان پول نقد ندارم می‌گوید باید ۴۷۰ هزار تومان کارت بکشی و برق از سرم می‌پرد که چرا پرداخت با کارت‌خوان ویزیت را چند برابر می‌کند.
 
این دست از پزشکان هستند که چهره جامعه پزشکی را مخدوش می کنند  البته ناگفته نماند بسیاری از پزشکان نیز هستند که در مطب آنها با تابلوی «پرداخت ویزیت اجباری نیست» مواجه می شویم و بسیاری از پزشکان هم وقت خود را صرف رسیدگی به بیماران در دورافتاده ترین مناطق می کنند.
 
چند ماه پیش هم جنجال های «فرار مالیاتی پزشکان»، «پزشکانی با درآمدی میلیاردی»، « اجباری شدن کارت‌خوان در مطب پزشکان» راه افتاد و در نهایت بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه کارت‌خوان بانکی) کرد.

فراخوان برای نصب کارت‌خوان روی میز پزشکان

۷ مرداد ماه بود که رستم پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از مهلت ثبت نام جامعه علوم پزشکی برای ثبت و دریافت پایانه فروشگاهی یا کارت‌خوان خاص خبر داد.

رستم پور گفت: به موجب بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.

کارت‌خوان‌هایی که مانع از فرار مالیاتی می‌شوند

مدیرکل سازمان مالیاتی با اشاره به رفع ابهامات قانونی الزام نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان، گفت: بر اساس قانون پزشکان و سایر اصناف مکلف اند از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند، اما کارت‌خوان‌های مخصوصی در مطب‌ها نصب خواهد شد که مجهز به حافظه مالیاتی بوده و امکان تقلب و فرار مالیاتی به کلی محدود شده است.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت:​ در کارت‌خوان‌هایی که برای مشاغل درمانی و پزشکی در نظر گرفته شده، بر اساس نرم افزار خاصی نام پزشک و مرکز درمانی درج و رسیدی ارائه می‌شود که متفاوت است و بارکد مشخصی دارد.

وی افزود: با اسکن این بارکد با گوشی‌های هوشمند می‌توان تاریخ، نام پزشک، مرکز درمانی و مبلغ صورتحساب را مشاهده کرد و از اصالت دستگاه کارت‌خوان مطلع شد که این دستگاه تحت رصد مراجع نظارتی از جمله سازمان امور مالیاتی قرار دارد.


بیشتر بخوانید: طرح موضوع فرار مالیاتی پزشکان جنبه سیاسی دارد/ برخی سر قبری گریه می‌کنند که هیچ جنازه‌ای در آن نیست


-------

اعتراض های جامعه پزشکی به نصب کارت‌خوان های خاص

این کارت‌خوان ها دارای حافظه مالیاتی هستند و صندوق فروشگاهی محسوب می شوند و حالا پس از خوابیدن قائله «نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان»، قائله «نه به صندوق فروشگاهی» راه افتاده است، مخالفت هایی که پس از امضای تفاهم نامه سازمان نظام پزشکی با سازمان امور مالیاتی آغاز شد و نظام پزشکی تهران، بندرعباس، گناباد، همدان، سمنان، زاهدان، بوشهر، اسلامشهر، اسفراین، روسای انجمن علمی رادیولوژی ایران و انجمن‌های پزشکی مانند رادیولوژی ایران، انجمن قلب ایران، انجمن داروسازان، انجمن جراحان گوش، حلق و بینی و حتی شورایعالی نظام پزشکی نامه‌های اعتراض آمیز به رئیس سازمان نظام پزشکی ارسال کردند و خواستار ابطال تفاهمنامه نظام پزشکی با سازمان امور مالیاتی برای نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان شدند که در در ادامه برخی از این نامه های اعتراض آورده شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی درباره نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان گفت: باید توجه کرد که در قانون بودجه ۹۸، جامعه پزشکی ملزم به نصب پایانه‌های فروشگاهی در مطب شده‌اند. ما به قانون پایبند هستیم و معتقدیم که هر قانونی باید از مسیر درست اجرا شود. نظرمان این است که همکاران‌مان در راستای تسهیل کار بیماران از کارت‌خوان استفاده کنند، اما آنچه مورد اعتراضمان بوده، این است که این موضوع باید برای همه صنوف اجرا شود و جدا کردن یک صنف و تبعیض قائل شدن برای او درست نیست.

-------

-------

-------

چرا پزشکان در برابر نصب کارت‌خوان مقاومت می‌کنند؟

جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان درباره مقاومت پزشکان در برابر نصب کارت‌خوان در مطب گفت: مقاومتی از سوی جامعه پزشکی برای نصب کارت‌خوان وجود ندارد چراکه قانون مصوب شده، اما الزامات زیرساختی آن فراهم نیست و بانک مرکزی و بانک‌های عامل شرایط را برای نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان ایجاد کنند.

وی اظهار کرد:  پس از این مصوبه، ۱۲ تا ۳۶ درصد رشد استفاده از کارت‌خوان را در حرف پزشکی شاهد بودیم و جامعه پزشکی به تدریج استفاده از کارت‌خوان را عملی خواهند کرد.

جامعه پزشکی تافته جدا بافته برای نصب کارت‌خوان

گل‌علیزاده ادامه داد: از آنجایی که بحث الزام پزشکان به نصب کارت‌خوان در مطب‌هایشان در بودجه آمده، مستمسکی شده برای هجمه‌هایی که اخیرا بر جامعه پزشکی وارد می‌آورند. به‌طوریکه می‌بینیم بعضا مصاحبه‌ها و صحبت‌هایی با لحن و ادبیات بسیار بد مطرح می‌شود. باید پرسید چرا جامعه پزشکی را به این صورت زیر ذره‌بین قرار داده‌اند؟، در حالی که در قانون مالیات مستقیم، مالیات تمام اصناف مشخص شده است، بنابراین اینکه چرا جامعه پزشکی را مستثنی کردند جای تامل دارد.

جهانگیری درباره اعتراض انجمن‌ها و رؤسای نظام پزشکی به تفاهم‌نامه‌ای که سازمان نظام پزشکی با سازمان امور مالیاتی منعقد کرده است، گفت: اعتراض‌هایی صورت گرفته که ناشی از تبعیض بین جامعه پزشکی و سایر صنف‌هاست، این اعتراض ها کاملا به حق بوده و در این اعتراض‌ها از ما درخواست‌هایی شده است که آنها را به مراجع قانونی اعلام می‌کنیم.

او ادامه داد: وقتی عده‌ای فعالیت می‌کنند و در قانون برای یک قشر خاص تبعیض قائل می‌شوند، این جای اعتراض دارد و جامعه پزشکی اعتراض به حق قانونی خود را اعلام کرده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: پزشکان به نصب کارت‌خوان اعتراض نمی‌کنند و نباید این موضوع را به مقاومت در برابر نصب کارت‌خوان در مطب مرتبط دانست؛ بلکه جامعه پزشکی این موضوع را عنوان می‌کنند که قانون باید برای همه صنف‌ها باشد و ما نیز به عنوان نظام پزشکی به اینکه قانون فقط برای قشر پزشکی اجرایی می‌شود، اعتراض داریم.

جهانگیری ادامه داد: حل برخی مسائل و رویه‌های اصلاح آن زمان‌بر است و نباید توجه به حاشیه‌ها، اصل موضوع را زیر سوال ببرد. جامعه پزشکی عزم خود را برای شفاف سازی جزم کرده و مطالبه نظام پزشکی و جامعه پزشکی این است که دولت این موضوع را برای همه صنوف اجرایی کند.

تاخیر ۱۸ ماهه بیمه ها در پرداخت مطالبات پزشکان

جهانگیری گفت: نصب صندوق‌های فروشگاهی برای پزشکان هزینه‌ای ندارد و آن دسته از پزشکانی که کارت‌خوان دارند می توانند از کارت‌خوان‌های فعال خود استفاده کنند. همچنین،  پزشکانی که کارت‌خوان دارند باید در بانک‌های عامل کارت‌خوان دریافت کنند و هیچ هزینه‌ای از پزشک اخذ نمی‌شود، شرکت‌ها هزینه کارت‌خوان را از تراکنش‌های مالی برداشت می‌کنند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: ۱۸ ماه است که مطالبات جامعه پزشکی پرداخت نشده است، دولت باید شفاف کند که چرا مطالبات جامعه پزشکی پرداخت نمی‌شود، ما امروز این اعتقاد را داریم که بهترین راه نجات از هجمه‌ها شفاف سازی است و مطالبه جامعه پزشکی این است که نباید بین صنوف تبعیض قائل شد. اگر جامعه پزشکی برای نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان مقاومت نشان می‌داد شاهد رشد ۱۲ تا ۳۶ درصدی در استفاده از کارت‌خوان نبودیم.

پزشکان، تافته جدا بافته امور مالیاتی/ کارزار داغ نصب کارتخوان در مطب پزشکان به کجا رسید؟

چند درصد پزشکان فرار مالیاتی دارند؟

 مدیرکل سازمان مالیاتی با بیان اینکه، برای ۱۳۰ هزار پزشک و مشاغل پزشکی در سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی وجود دارد، گفت: به نظر می رسد ۳ تا ۴ هزار پزشک درآمد قابل توجهی داشته باشند و عمده تمرکز سازمان مالیاتی در طرح الزام نصب کارت‌خوان نیز در این بخش خواهد بود. بر این اساس به نظر می رسد تنها ۲ درصد پزشکان فرار مالیاتی داشته باشند و به نظر نمی‌رسد اعداد و ارقامی که در خصوص فرار مالیاتی این قشر مطرح می‌شود با واقعیت خیلی همخوان باشد.
 
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پاسخ به سوالی درباره  فرار مالیاتی جامعه پزشکی گفت: در این زمینه جلسات متعددی با نمایندگان سازمان امور مالیاتی داشتیم. منشا برخی ارقامی که درباره فرار مالیاتی پزشکان مطرح می‌شود، مرکز پژوهش‌های مجلس بود که در این زمینه آماری را اعلام کرده بودند، اما بعد از مراجعه به مجلس و درخواست بررسی مجدد، خود مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان سازمان امور مالیاتی اعداد و ارقام اعلام شده را تکذیب کردند.
 
عزت‌اله  گل‌علیزاده نائب رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد:  فرار مالیاتی ۶ هزار میلیارد تومانی جامعه پزشکی یک مسئله کذب بود و چند وقت پیش از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس به نادرستی منتشر شد.

وی ادامه داد: پزشکان یکی از منظم‌ترین گروه‌های شغلی در کشورمان محسوب می‌شوند و اکثر قریب به اتفاق آن‌ها مالیات‌ خود را به موقع پرداخت می‌کنند.

گل‌علیزاده بیان کرد: کمیسیون بهداشت مجلس چند وقتی است که پیگیر مسئله مالیات جامعه پزشکی است و به طور کلی شاید در حدود ۵ درصد از افراد شاغل در حوزه پزشکی مالیات‌های خود را سر موقع پرداخت نکنند.

پای سلطان کارت‌خوان در میان است؟

 نایب رئیس اول شورای‌عالی نظام پزشکی در باره الزام پزشکان به نصب کارت‌خوان در مطب هایشان گفت: نگرانی من از این بابت است که نکند مافیایی با عنوان مافیای ورود دستگاه کارت‌خوان پشت پرده باشد و برخی افراد هم به صورت ناخواسته وارد این بازی شده باشند.

عزت‌اله گل‌علیزاده با بیان این مطلب افزود: حتما کسانی هستند که کارت‌خوان وارد کشور کردند. اگر اینطور نیست چه اشکال دارد که شرکت‌هایی که کارت‌خوان وارد کشور کرده‌اند، معرفی و مشخص شود که منتسب به چه کسانی هستند تا حداقل این شبهه برطرف شود.

وی افزود: این روز‌ها انواع و اقسام سلطان‌ها را می‌بینیم حال اگر سلطانی پشت پرده بوده که دستگاه کارت‌خوان وارد کشور کرده است و به اشکال مختلف فشار وارد می‌کند تا جامعه پزشکی را تحت فشار قرار دهند، معرفی و مشخص شود که چرا و به چه شکلی و به چه میزان کارت‌خوان وارد کشور کرده‌اند، اگر چنین نیست این شرکت‌ها را اعلام کنند تا حداقل خیال‌مان راحت شود که مافیایی پشت این موضوع نیست.

پزشکان، تافته جدا بافته امور مالیاتی/ کارزار داغ نصب کارتخوان در مطب پزشکان به کجا رسید؟

ارتباط نصب کارت‌خوان با فرار مالیاتی مطب پزشکان

علی قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  درباره فرار مالیاتی پزشکان گفت: اینکه نصب کارت‌خوان در تمام مکان‌ها جهت رفاه مردم و حرکت به سمت دولت الکترونیک بوده حرف درستی است و کسی مخالف این موضوع نیست اما به طور کلی من تعجب می‌کنم که چرا فضای عمومی را آنقدر بر علیه جامعه پزشکی آلوده کرده‌اند، فرار مالیاتی ممکن است در تمام مشاغل از جمله جامعه پزشکی نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: ما به دنبال فرار مالیاتی پزشکان هستیم، در صورتی که فردی از راه صادرات و واردات مبالغ زیادی بدهی مالیاتی دارد و کسی دنبال آن نمی‌رود.

قربانی بیان کرد: من مخالف اخذ مالیات از جامعه پزشکی به هیچ عنوان نیستم بلکه معتقدم اگر قرار است کارت‌خوان در مطب پزشکان نصب شود، چرا در دفتر وکلا الزام به استفاده از کارت‌خوان وجود ندارد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: من موافق این کار هستم که مالیات باید از همه مشاغل از جمله جامعه پزشکی در چارچوب قانون و به طور کامل گرفته شود اما کارت‌خوان نمی‌تواند مصداق و مستندی برای دریافت مالیات باشد.
 
حیدر عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان با اشاره به لزوم  نصب دستگاه کارت‌خوان در مراکز درمانی و مطب پزشکان اظهار کرد: اکنون یکی از موضوعاتی که در اعتبار بخشی بیمارستان‌ها و درجه بندی مطب پزشکان می‌تواند موثر باشد نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان و مراکز درمانی است.
 
وی ادامه داد: نبود کارت‌خوان در مراکز درمانی و مطب پزشکان هیچ ارتباطی با موضوع فرار مالیاتی ندارد و برخلاف تصور برخی افراد موضوع فرار مالیاتی پزشکان به هیچ عنوان واقعیت ندارد.
 
عابدی بیان کرد: اگر پزشکی در مطب خود دستگاه کارت‌خوان نداشته باشد به نوعی تخلف انجام داده است و مردم می‌توانند این گونه موارد را به سازمان نظام پزشکی یا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مربوطه  محدوده خود اطلاع دهند.
 
کارتخوان پزشکان
 
کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت و رئیس سابق سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان به منظور پیشگیری از فرار مالیاتی گفت: من وقتی مسئول سازمان امور مالیاتی بودم نیز بارها اعلام کردم که کارت‌خوان بانکی ابزاری برای وصول مالیات نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: اگر در مطب پزشکان کارت‌خوان وجود داشته باشد باز هم کارت‌خوان ابزاری برای تشخیص مالیات محسوب نمی‌شود.

تقوی‌نژاد با اشاره به قانون نصب پایانه فروشگاهی گفت: قانون پایانه فروشگاهی موجب می‌شود که سازمان امور مالیاتی ظرف ۲۴ ماه اصناف را به نصب پایانه فروشگاهی ملزم کند البته باید دانست پوز بانکی با پایانه فروشگاهی متفاوت است اما در نهایت این دو با هم ترکیب خواهند شد.

پزشکانی که کارت‌خوان نداشته باشند، جریمه می شوند

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه، مشاغل پزشکی بایستی تا ۳۰ مرداد برای ثبت درخواست به درگاه سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنند، گفت: پیش بینی می‌شود از ابتدای مهر صاحبان مشاغل پزشکی به پایانه‌های فروشگاهی و کارت‌خوان‌های مورد تایید سازمان مالیاتی مجهز شوند.

رستم پور با بیان اینکه از فراخوان‌های مربوطه به صاحبان مشاغل پزشکی ارسال شده است، گفت: سازمان مالیاتی حدود ۴ ماه برای هماهنگی با بانک مرکزی جهت پیدا کردن یک راه حل مشترک در پیاده سازی این طرح تلاش کرده است.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه، مشاغل پزشکی که از کارت‌خوان بانکی استفاده نکنند مشمول جریمه خواهند شد، گفت: کسانی که از این دستگاه‌ها استفاده نکنند ۲ درصد درآمد حاصل از فروش خدمت سالیانه آن‌ها مشمول جریمه خواهد شد و پزشکانی که به این سیستم مجهز شوند دو سال ۱۰ درصد مالیات ابراز شده آن‌ها بخشیده خواهد شد.

پزشکان، تافته جدا بافته امور مالیاتی/ کارزار داغ نصب کارتخوان در مطب پزشکان به کجا رسید؟

هادی خانی مدیرکل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی درباره شکایت بیماران در نبود کارت‌خوان در مطب پزشکان گفت: مردم اگر به مطب پزشکی مراجعه کردند و آن مطب دستگاه کارت‌خوان نداشت، موضوع را به ستاد خبری سازمان امور مالیاتی به شماره ۰۲۱۳۵۰۱۹ اعلام کنند و سازمان امور مالیاتی علاوه بر جریمه غیر قابل بخشش، این نوع عدم همکاری ها را فرار مالیاتی محسوب و با آنها برخورد قانونی می کند.

نایب رئیس اول شورای‌عالی نظام پزشکی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره پلمپ مطب‌های فاقد کارت‌خوان گفت: در این زمینه به حقوق عامه استناد شده است، اما وقتی یک صنفی پروانه و نظام صنفی دارد، به این صورت برخورد کردن و حتی گفتن این جملات درست نیست. تهدید کردن کار خوبی نیست. به هر حال از نظر قانونی روال برخورد برای اصنافی که پروانه کسب دارند، مشخص است و در خصوص صنف پزشکی مشخص کرده اند، کمیسیون سه نفره‌ای با حضور نمایندگان تعزیرات، دانشگاه و سازمان نظام پزشکی مباحث و تخلفات را مطرح و بررسی کنند.

امید است با نصب کارت‌خوان مردم کمتر با مشکل رو به رو شوند و قائله نصب کارت‌خوان‌های خاص در مطب پزشکان و فرار مالیاتی بالاخره به پایان رسد، هجمه‌ها از بین رود و شاهد تخلفات کمتری در زمینه دریافت وجه اضافی از بیماران باشیم.

انتهای پیام/

گزارش از هانیه جلیل نژاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بعضی دکترهای بی رحم بخوانند
۱۰:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
دیر وقت خانمم را که حالش بد شده بودبا عجله به یک درمانگاه شبانه روزی بردم. کارت بانکی دادم منشی گفت کارت خوان نداریم !!!!!برو پول نقد بیار.زن بیمار بد حال را در راهرو درمانگاه رها کردم ودر تاریکی شب وسرما دنبال عابر بانک ...... آیا غیرت ایرانی این است؟ نظارت کجاست؟ چه کسی پاسخگوست؟؟؟؟؟؟؟در حالیکه یک پرتقال فروش دوره گرد کارتخوان دارد
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۰:۵۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
تا چند تا از این پزشکا اعدام نشند مشکل حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
وا
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۹:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
من یه سوالی برام پیش اومد !!!
عجبا بر فرض همه پزشکا کارت خوان نصب کردن و 9 درصد مالیات دادن .... خوب تا اینجاشو فهمیدم ولی بعدش نفهمیدم این 9 درصد به هزینه ویزیت اضافه خواهد شد یا از درآمد مربوط به دکتر کسر میشه؟
ولی یه حسی بهم میگی اضافه میشه به پول ویزیت و از بیمار گرفته میشه بالاخره تو ایرانیم و مسبوق به سابقه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
بیمارستان شهیدبهشتی همدان بخاطرعمل سنگ.کلیه نابودم کردن اشتباهی رودم راقطع کردن عصب پاهام راقطع کردن یکساله که خانه نشین شدم شکایت کردم داستان بماگفت بیرون باشیدتابه دکترزنگ بزنم انوقت بهتان میگویم چه گفته؟خدایامافقطتوراداریم با3تابجه ودست خ. خالی اقای ریسی امیدمابعدازخدابشماست دادستانی که مابیرون میفرستدتابادکترتلفنی حرف بزندیعنی شکایت ماکشک؟
Netherlands
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
من خودم تحصیلکرده دانشگاه دولتی هستم .اما دولت مالیات مارا ازحقوق کسر میکند .باید گفت که پزشکان باهفت سال تحصیل دردانشگاه دولتی بامالیات مردم درس خواندند ومالیات که پرداخت کنند قسمتی اززحمات مردم را جبران میکنند .چرا فقط ازخودشان متشکرند که درس خواندند؟چنددرصد پزشکان اگه تحصیل رایگان نداشتند میتوانستند الان دکتر باشند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
به نظر من پزشکی که سلامتی روبه آدم برمیگردونه واقعا تاج سر،هست ودستمزدش روهم باید بگیره ،اما توایران کاری کردن که همه دوست دارن پزشک بشن خب چرا؟ مملکت مگه مهندس ،نجار معلم ،کارمند،کارگر....نمیخواد؟از سطح زندگی پزشکا میشه فهمید که تواین اوضاع اقتصادی حقوقاشون چقد بالاست، البته این ناعدالتی مختص پزشکانیست الان دلالاوبنگاه چی هاهم سطح رفاهشون بالاست،وقتی مثلا یه پزشک دریافتیش ۲۰ میلیونه باید حقوق کارگر ۵ میلیون باشه که نیست.دریافتی ها ناعادلانه هست.این باعث شده برخی پزشکان خودشون انسان تر بدونن.آموزش پزشکی هم الان بعضا خیلی ضعیف عمل میکنه ومن خودم بارها بارها شاهد طبابت پزشک بیسوادی شدم که دستمزدش بایه پزشک متعهد باسواد بروز وباتجربه برابری میکنه.الان فرزند من دلش نمیخواد پزشک شه دوست داره مهندس بشه بر کارخانه وتوپروسه تولید.....آیا کارخانه ای مونده؟آیا یه مهندس حقوق دریافتی کافی داره؟ واردات بی رویه جلوی تولید گرفته و...
خب اینه که همه میبینن اگرم میخوان درس بخونن باید برن توبحث درمان و پشت سرش حقوق بالا خودش میاد.....
Iran (Islamic Republic of)
آمنه
۱۶:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
بنده با 20 سال سابقه متخصص زنان هستم و صادقانه بگم تا به امروز هرگز درامد ماهیانه ام به 250 تومان هم نرسیده پس درامدهای میلیاردی کذب محض است...
دوما استرس شدیدی در کار ما وجود دارد و مسئولیت فوت بیمار انقدر زیاد است که واقعا ارزشش را ندارد ... ما تقریبا شب و روز هیچ تفریحی نداریم و من به شخصه کارمندی ساده با ماهی 5 میلیون تومان را به این درامدهای زیاد ترجیح میدهم... چون پزشکی به استرسش واقعا نمی ارزد
Germany
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
درود خدا بر حجت الاسلام رئیسی رئیس قضا و سردار حاج قاسم فرمانده سپاه قدس و دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی و سردار سلامی فرمانده سپاه و سردار اشتری فرمانده ناجا و امیر موسوی فرمانده ارتش مردان زحمتکش ایران و پرتوان ایران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
خود دولت جامعه را طبقاتی کرده و این شکافهای خانمان برانداز را هر روز عمیق تر میکنه. طوری که تو جامعه هیچکس به کار خودش افتخار نمیکنه و تمام جوانان ما خودشون را میکشن که دکتر بشن. در صورتیکه ماشنی به مقصد میرسه که همه چیزش شش دونگ باشه یعنی به همه اجزائش چه ارزون و چه گرون باید سالم باشه و به یک اندازه رسیدگی شود همانقدر که کامپیوتر و انژکتورش مهمه لاستیک و چراغ ترمز و ... هم مهمه
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۱۴:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
ماشالله دادا. لایک داری.
به امید اون روز.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
چه گزارش کامل و خوبی ......فقط ی چیزی پزشکان باید بیشتر مالیات بدن ...چون وضع مالی شان عالیه
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۱۳:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
حتما باید مالیات بدن دادا، هر که بامش بیش، برفش بیشتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
کسی که حسابش پاکه از محاکمه چه باکش . اگر پزشکان فرار مالیاتی ندارند پس چرا اینقدر زور بهشون اومده که کارتخوان توی مطبشون داشته باشن و هزار جور آسمون ریسمون می بافند ، از مافیای کارتخوان تراشیدن(بگذریم که چند تا شرکت داخلی موفق به تولید داخلی این محصول شدند و نیاز بازار را تامین می کنند) تا اینکه چرا بقیه صنوف ندارن . بابا نانوایی ها و وانتی میوه فروش سر خیابان هم دیگه کارتخوان دارند. پس راحت از این صحبت ها و بهانه های واهی میشه فهمید که دلیل واقعی مخالفت پزشکان چیه .
Iran (Islamic Republic of)
یک پزشک
۱۲:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
دوست عزیز به کسی زور نیامده :)
مشکل هم نصب کارتخوان نیست، برخلاف جو خبرها.
ایراد به دو موضوع هست
1. نصب کارتخوان های خاص که اداره مالیات میگه (وارد کننده خاص داره). اجبار شده نصب این مدل کارت خوان، علی رغم داشتن مدل های دیگه.
2. ثبت اون در اداره دارایی، فقط پزشکان ملزم شدند. اعتراض به اینه که همه صنوف رو ملزم کنید ما هم انجام می دیم.

اون بزرگوارانی که قراره از این موضوع واردات این مدل کارتخوان سود ببرند خوب خبر سازی کردند و امثال شما هم کم نیستند که بدون بررسی بلافاصله همراهی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
پاسخ به: یک پزشک
در مورد اول تشخیص وارداتی بودن اون نوع دستگاه کارتخوان و یا در صورت وارداتی بودنش
بررسی وجود رانت و انحصار در واردات این کالا بر عهده مراجع ذیصلاحه و نه پزشکان ، نهایتا پزشکان می توانند درخواست و گزارشی به این مراجع برای پیگیری ارسال کنند، ولی این توجیه نپذیرفتن دستگاه نمیشه .کارت ملی هوشمند هم وارداتی بود و بیشتر مردم ثبت نام کردند .
در مورد دوم هم خب امکان اجرای خیلی از امور به صورت یکپارچه و یکمرتبه وجود نداره و باید مرحله به مرحله همه افراد را زیر پوشش طرح قرار داد و بالاخره باید از یه جا و یه قشری کار را شروع کرد وگرنه که هیچوقت این کار اجرایی نخواهد شد و همیشه روی زمین میمونه و همه بهانه می کنند چرا ما اول باشیم . اگر پزشکان فرار مالیاتی ندارند به جای بهانه جویی و ایجاد اختلال در کار، نهایت همکاری را با اداره مالیات بکنند تا این اداره هم هر چه سریعتر مرحله بعدی کار و تحت پوشش قرار دادن شغل های دیگه را شروع کنه .
Iran (Islamic Republic of)
یک پزشک
۱۴:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
جواب دوست ناشناس
این موضوع سپرده شده به اهلش و تا مشخص شدن موضوع همکاران پزشک اعلام کردند که برای دریافت این نوع دست نگه می دارند (اکثرشون مثل من همین الان کارت خوان های دیگه و البته با نام مطب و درمانگاه دارند).

برای موضوع دوم هم قطعا هر کاری از یه جا باید شروع بشه، اما نه با توهین و جو سازی. میشه درخواست مودبانه داشت، میشه هم درصد کمی دزد در هر صنف رو (گویا اداره دارایی خودشون رقم 2% فرار مالیاتی رو برای این صنف تایید کرده که حتی تا ده برابر اینهم اعلام می کردند، باز انصاف نبود خبرها همه پزشکان رو مورد هجمه قرار بدن) به همه نسبت داد. اما در صورت دوم انتظار همکاری داوطلبانه هم نباید داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
همین چند ماه پیش از رسانه ملی گزارشی در مورد تولید کننده داخلی ایمپلنت دندانی نشان داد که گواهی کیفیت تولیداتش را از بسیاری از مراکز آزمایشگاهی و تولیدی درجه یک و مطرح اروپا و امریکا دریافت کرده بود ولی مشکل فروش محصول داشت ، خبرنگار چرایی فروش نرفتن ایمپلنت ها را جویا شد که تولید کننده زبان به گلایه از انبوه دندانپزشکانی باز کرد که حاضر نیستند محصول این تولید کننده را استفاده یا حتی به مشتری برای تصمیم به انتخاب بین نمونه داخلی و خارجی با وجود ارزانتر بودن نمونه داخلی معرفی کنند . در مورد ایمپلنت های استخوانی و سایر داروها هم کم نیست از این دست موارد ، حالا چه شده که پزشکان در مورد یک نمونه دستگاه کارتخوان که هیچ ارتباطی به تخصصشان هم ندارد اینقدر کاسه داغتر از آش شده اند ؟؟؟!!!
دوم اینکه باید دید اداره مالیات چند ساله که داره به پزشکان در مورد استفاده از کارت خوان و شفاف سازی درآمد به پزشکان اطالاع رسانی و درخواست میده و با بی توجهی پزشکان مواجه شده تا اینکه کار به اینجا رسیده که بخواد برخورد جدی بکنه ،اگه همین دو سه ماه اخیر باشه(که البته نبوده و چند ساله که پیگیره)اونوقت ادعا در مورد توهین شدن به پزشکان قابل پذیرشه ، وگرنه که پزشکان به عموم مردم و به ویژه مالیات دهندگان(از جمله حقوق بگیرانی که پیش از دریافت حقوق مالیاتش کسر میشه) توهین و بی احترامی کردند .
سوم در مورد کارت خوان های موجود ، خودم به شخصه همین دو ماه پیش برای پدرم به پزشک متخصص مراجعه کردم که هنگام درخواست پرداخت ویزیت با کارت، منشی چنان اخمی کرد و گفت دستگاه خراب است که من گفتم الان است که با لگد ما را از مطب بیرون بیاندازد ، به همه مراجعه کنندگان همین مورد را می گفت ، جالب اینکه نیم ساعت بعد منشی مطب کناری آمد و با همان تنها کارتخوان خراب کارت کشید و به جایش پول نقد گرفت . دیگه نتیجه گیریش با خودتون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
کجای دنیا اینقدر تبعیض میون درآمد متخصصان پزشکی با متخصصان سایر رشته ها مشهوده !؟ بدتر اینکه این درآمد مفت باعث توهم پزشکا شده و اونا در برخورد با مراجعان واقعا خودشونو انسان درجه یک و بقیه رو درجه دو بحساب میارن !
Iran (Islamic Republic of)
از یک پزشک بازنشسته
۱۵:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
چطوری محاسبه کردی و دیدی درآمدشون مفته؟
شما برو بپرس تو همین آمریکا، بیمار چقدر حق داره در مورد داروی تجویزی توسط پزشک نظر بده و بدتر از اون، پزشک رو تحت فشار بگذاره. اصلا هیچ چیز بهت نمی گن و دارو هم به راحتی در اختیارت قرار نمی گیره.
اصلا یکی از ایرادات ایران اینه که تعرفه ویزیت اونقدر پایینه که برای هر مشکل جزئی میرن سراغ پزشک و بعد میگن پزشک کمه! بگذریم از اونایی که لیست دارو میارن با دفترچه و طلبکارانه درخواست نوشتن اونها رو دارند، چون مجموعا براشون ارزون تر در میاد. حالا شما بگو برای اون دردی که تو میگی اینا خیلی زیاده، توهین هم میشنوی که ویزیت دادم، موظفی بنویسی. اونقدر زیاد هم هستند که خسته میشی از مقاومت و اعصاب خوردیش!
Iran (Islamic Republic of)
فرخنده بقا
۰۳:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
بعضى كشورهاى مترقى دنيا اساسا چاپ اسكناس را كنار گذاشتند وجز كارتخوان روشى براى مبادلات پولى ندارند.بنا بر اين ضمن ايجاد شفافيت عمومى جلوى فرار مالياتًى راهم سد كرده اند..چرا دولت ما هزينه سنگين چاپ اسكناس را برشفافيت اقتصادى ترجيح ميدهد.تاراه فرار مالياتى باز باشد ؟؟؟ چرا ؟؟
من كه درحيرتم از اين موضوع كه به شكاف طبقاتى عمق وحشتناكى ميدهد ودرست خلاف اجراى عدالت اقتصادى هم هست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
من یک شرکت خدماتی دارم سال به سال اداره مالیات کل حسابهام رومسدودمیکنه تامالیات رابپردازم فکرمی کنم درامدکل سالم نصف درامدیک ماه یک پزشک هم نیست چراکه دیدم پزشکی درروز یعنی ازساعت16الی22 بیش از100نفرراویزیت کرده حال انصافه که این بزرگواران مالیات نپردازند؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
بله حق باشماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
کجای کاری دندانپزشک ها عصب کشی با روکش میگیرن یک میلیون و سیصد ؟
Germany
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
هزینه اجاره مطلب،حقوق دستیار،حقوق منشی،هزینه مواد اولیه دندانساز و داروساز.
از اون یک میلیون و نیم شاید سیصد تومن گیر ما دندانپزشکان برسد
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۰۰:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
بهترین قشر از بابت مالیات واقعاً پزشکان با انصاف هستند آیا این طرح برای میوه فروشان سوپر مارکتی ها ویا اصناف دیگر هم باید به جد دنبال شود چون آنها بیشتر فرار مالیاتی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
خداهیچ بنی بشری رومحتاج پزشکان نکند
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۱۳:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
آمین.
مطمئننا راه های دیگه ای هم برای کسب روزی هست. بهتر از برخی از این جماعت ناشکر :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
چقدر خوب توجیه میارند
Iran (Islamic Republic of)
چابهاری
۲۳:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
من یک مهندسم درماه 5میلیون حقوق میگیرم دربحث نظام مهندسی نیزمالیاتم راسالانه پرداخت می کنم هرچنددرامدازان چیزقابل ملاحظه ای نیست حال پزشکی درشهرماهست که روزی فقط120مریض دارد(پزشک اطفالی که خودم چندباربه آن مراجعه وفرزندم راجهت معاینه پیشش بردم وهرباره نفر100ام به بالادرنوبت بودم)حساب کنیددرآمداین پزشک حاصل کاردرمطب چقدراست وچقدرفرارمالیاتی داردقابل ذکراست که فقط پول نقدقبول می کند.
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۱۳:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
دوست عزیز، انشالله خدا روزیت رو زیادتر کنه. دلیل نمیشه خودت رو مقایسه کنی بعد (احتمالا از ناراحتی) به نتیجه برسی دکتر شهر شما مالیاتش رو نداده. مگه پرونده مالیاتیش رو دیدی؟
اینکه درآمدش بالاست (البته با حساب کتاب شما) خوبه خودت گفتی بالای 100 بیمار اونم اطفال با همه سختی و حساسیتش رو ویزیت می کنه. خوب می تونید برید پیش یه پزشک دیگه، چرا اینو انتخاب کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۲۳:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
واقعا دارم شوکه میشوم یک قشر فهمیده. و نسبتا ثروتمند حاضر نیست مالیات بدهد در حالی که میدانند مالیات برای کشور چقدر اهمیت دارد .احساس بدی بمن میگوید اینان نمیخواهند انقلاب اسلامی را کمک کنند و دارند طفره میروند .اگر اینطور باشد گناهی نا بخشودنی است در عالم انقلابی اسلامی خالص از طرف خداوند بوجود آمده و هر کسی ذات خود را دارد امتحان پس میدهد و خوشا بحال کسانی که از بذل جان و مال دریغ نکردند .و حسرت را در دل دشمنان خدا گذاشتند .این مزرعه آخرت شماست آقایان دکترها هر چه میخواهید بکارید تا بعد درو کنید اما حقوق ملت و دولت در گرفتن مالیات باید حاصل شود.
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۱۳:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
ببین حاجی، چطور به این نتیجه رسیدی که نمی خوان مالیات بدن. تازه به خدا و پیغمبر هم وصلش کردی! مگه چقدر مستند از پرداخت یا عدم پرداخت مالیات این صنف خبر داری؟ (بنا به گفته خودشون 2 درصد فرار مالیاتی در صنف پزشکان وجود دارد که اونم اگه نبود مشکوک بود، چون هیچکس فرشته نیست! )
اگه اعتقاد داری، خودت که با این نظر سطحی و بی تحقیق (و اثرات احتمالی اون رو برخی افراد) آخرتت خراب کردی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
وقتی کارتخوان بشه علاوه براینکه درامدشون مشخص میشه برای بحث مالیات ، هزینه های اضافه ای که ازملت میگیرند نیزلومیره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
تنها کسانی که مالیا ت انها درست و بدون زد و بند پرداخت میشود قشر حقوق بگیر است وگرنه تمام مشاغل ازاد و خصوصی راه در رفتن از زیر ما لیات را تجربه کرده و ادامه می دهند ایا این اجحاف در حق حقوق بگیران نیست
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
صبح تا شب کار میکنیم ماهانه دو و نیم ملیون حقوق میگیریم دکتر ها هم یک ماه کار میکنن چند برابر حقوق سالانه ما پول میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
خدا ایشالله روزیت رو بیشتر کنه.
از 10 سالگی تا 30 سالگی که احتمالا شما مشغول عشق و حال بودی، اینا داشتن صبح تا شب مطالعه می کردند و آموزش می دیدن. حتما یه عده می گن ما هم درس خوندیم! لطفا وجدانتون رو به کار بندازید و یادتون بیاد برای قبول شدن (و بعدش که البته احتمالا بی خبرید) اینا چطور باید درس می خوندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
کسی که حسابش پاکه از محاکمه چه باکش . اگر پزشکان فرار مالیاتی ندارند پس چرا اینقدر زور بهشون اومده که کارتخوان توی مطبشون داشته باشن و هزار جور آسمون ریسمون می بافند ، از مافیای کارتخوان تراشیدن(بگذریم که چند تا شرکت داخلی موفق به تولید داخلی این محصول شدند و نیاز بازار را تامین می کنند) تا اینکه چرا بقیه صنوف ندارن . بابا نانوایی ها و وانتی میوه فروش سر خیابان هم دیگه کارتخوان دارند. پس راحت از این صحبت ها و بهانه های واهی میشه فهمید که دلیل واقعی مخالفت پزشکان چیه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اولا تنها صنفی که مالیات می دهند پزشکان هستند همه ی اقشار دیگه از مغازه دار رستوران کارخانه دار بنگاه مالیات از مردم می گیرند فقط به پزشکان که میرسه همه گیر هستند جا داشت مالیات توی بیمارستان و مطب گرفته می شد که باز این حرف ها ثمری داشته باشه.
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
چی نوشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
یعنی کل درآمذ اداره مالیات از پزشکان است و لا غیر
ببینید پزشکان چه چپاولی از ملت میکنند که اینقدر مالیاتش میشود.
خداییش چرا برای مالیات ندادن اینقدر بقیه را ساده فرض کرده اید؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اولا تنها صنفی که مالیات می دهند پزشکان هستند همه ی اقشار دیگه از مغازه دار رستوران کارخانه دار بنگاه مالیات از مردم می گیرند فقط به پزشکان که میرسه همه گیر هستند جا داشت مالیات توی بیمارستان و مطب گرفته می شد که باز این حرف ها ثمری داشته باشه.ا
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
چرا باید پزشکان محترم خودشون را تافته جدا بافته بدونند چرا باید درامد پزشکان اینقدر با سایر شغلها تفاوت داشته باشه؟ اونا درس خونندن درست اما اینرا باید بدونیم تفاوت اونا با کارگرها و بقیه اصناف اینه که اونا صاحب شان وشخصیت بالاتری هستن و تو اتاق زیر کولر میشینند کار میکنند و کارگر بدبخت باید تو برق افتاب یا تو سوز زمستون باید کار کنه و پول دربیاره اما تفاوت درامدشون زمین تا اسمونه،
Iran (Islamic Republic of)
یه پزشک
۱۹:۱۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اول نمی خواستم خبر رو بخونم، این روزها تقریبا هیچکدوم از همکاران پزشک خبرهای اینچنینی و بخصوص اخبار صدا و سیما در مورد پزشکان و مالیات و... رو حتی دارای ارزش وقت گذاشتن هم نمی دونند، اما برخلاف تصورم خبر یکطرفه و کورکورانه نبود و عدالت تا حد زیادی در اون رعایت شده بود!
پاسخ هاتون رو بخونید! همین جواب ها کافیه تا نشون بده پزشکان قشر خاصی هستند که مورد توجهند، الان حالتون خوبه، بیمار که شدید ببینید باز هم حاضرید اینطور حرف بزنید یا اینکه به پزشکتون می گید "البته شما اینطور نیستید ها :)"

منتی ندارم، 15 ساله دارم طبابت می کنم و 10 تا 40 درصد بیمارانم رو رایگان ویزیت می کنم، تقریبا تمام همکارانی که میشناسم هم اینطور هستند. شما چقدر رایگان از هنرت برای خلق الله خرج می کنی که فریادت بلنده؟

120 بیمار در روز می دیدم و اولین شاکی خودم بودم، اما بیمارستان دولتی بود و اجبار که بیمارستان پول لازم داره، اگه نمی تونید برید بیرون کس دیگه ای بیاد که می تونه 120 بیمار رو ببینه!
البته اسفند 96 قراردادم رو دیگه با هیچ بیمارستان دولتی تمدید نکردم و آخرین پرداختی دولت بابت قرارداد اون سالم، خرداد 98 پرداخت شد با این عنوان "کارانه آبان ماه 96" (حدود 19 ماه بعد انجام کار، اونم با این اوضاع تورم مملکت). کدوم یکی از شما حاضرید با یک تا دو سال تاخیر دستمزدتون رو بگیرید_نکته اینکه امثال من که استخدام نیستیم قراردادهامون تفاهم نامه ایه و کل مبلغ دستمزد به عنوان کارانه و با حداقل 18 ماه تاخیر پرداخت میشه_.

اتفاقا صحبت افزایش سهمیه پذیرش پزشک بود و البته همه اش فرافکنی دولت و سیاست گذارانی هست که با طرح فلج تحول سلامت مشکلات عمده ای ایجاد کردند که حالا که زیرش موندن دنبال کسی می گردن تقصیرها رو بندازن گردنش...
علت نرفتن پزشکان به مناطق محروم زیاده خواهی نیست، درخواست اونها فقط پرداخت به موقع بوده و هست. حالا ظرفیت زیاد هم بشه باز فرقی نمیکنه فقط باعث میشه کیفیت آموزش پایین بیاد و امثال من که کار تولیدی و تجاری غیر پزشکی هم شروع کردند و البته درآمدش بیشتر و کم زحمت تر از طبابت هست از دایره طبابت خارج و یا حداقل ساعات کمتری رو به طبابت می پردازند که خودش ضرر محسوب میشه برای هزینه هایی که صرف آموزش ما شده. حالا یه دلقکی مثل مجید حسینی (حتما دنبال کنید و در آینده ببینید که به هر قیمتی حاضره مقامی بدست بیاره)، حرف های پر از تناقضی داره و سودش رو در این دیده که فریادش رو بلند کنه در مورد رسوندن جامعه به یک فاجعه که سلامت کشور رو هدف گرفته. و قطعا از این طرح ها مردم جامعه بیشتر از پزشک جماعت ضرر می کنند (از ما گفتن بود).
در پایان پیشنهادم به برخی دوستانی که نظر میدن اینه که جوگیر نشید و مثل بچه های دبستانی که حسادت همدیگه رو می کنند، کورکورانه و چشم بسته نظر ندید. هر کاری منافع و زحماتی داره که خوب مثل هم نیستند، حتی در یک شغل هم شرایط فرد با فرد متفاوته. شاد باشید و به جای تخریب جایگاه دیگران، جای خودتون رو پیدا کنید.
جهت اطلاع من از سن 13 سالگی هم کار می کردم و هم درس می خوندم، هیچ سهمیه ای نداشتم و در دوران دانشجویی هم سال های اول کارگری ساختمان می کردم و پذیرش هتل ها و مهمانخانه ها، بعدتر شروع به کارهای تخصصی مثل ترجمه و کمک در نوشتن پایان نامه کردم. اینها رو گفتم که فکر نکنید یارو بچه پولدار بوده و حالا از شکم سیری حرف می زنه.

امیدوارم نظرم منتشر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
آنان که غنی ترند محتاج ترند!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
مطب هایی هستند چند کارت خوان دارن و هرکدام مال فلان میوه فروش و... به اونها هم رسیدگی کنید
بعد شما پزشکان مثل ما کارگرها مالیات بدهید از بقیه هم کم کم گرفته میشه این که اعتراض نداره
و در اخر شماره تلفنی برای شکایات اعلام بنمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
کارتخوان پزشکان
باید اجباری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
کارتخوان پزشکان باید باشه یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
وقتی بیمار شدید قدر پزشکان را میدانید وقتی باید توموذی از سرتان در آید که زندگیتان را به خطر انداخته وقتی شبها از درد خوابتان نمیبرد وقتی زمین خوردید ساق پایتان شکسته آمبولی میکنید تا مرگ و زندگی فاصله ای ندارید انگاه به فکر پزشکان میافتید انانینیکه در کشیک های بیمارستانی تا صبح بیدارند و بیماران شما را ویزیت میکنند آنانیکه ۲۰ تا ۲۵ سال درس میخوانند و خواب و خیال و امتحان و بیمار و بوی بد و عفونت بیمارستان را تحمل میکنند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
از همین صحبت ها می توان میزان غرور و خودپسندی پزشکان را متوجه شد . پس لابد مرزبانانی که جانشان را کف دستشان گرفتند و شبانه روز دور از خانواده از این مرز و بوم پاسداری می کنند تا ما شب راحت سرمان را روی بالش بذاریم کارشان بی ارزش است ، یا رفتگرانی که هر شب و نه کشیکی باید تا صبح در گرما و سرما خیابان ها را جارو کنند اونهم با دستمزدهای کم ، نیروی انتظامی ، پاسبان های شرکت ها و کارخانه ها ، مهندسین و کارگران نیروگاه ها و هزاران جای دیگر . چه کسی میتواند بگوید که شغل من از همه ارزشمندتر است جز یک فرد مغرور و خود پسند و خود برتر بین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
پاسخ به ناشناس
بارک الله به شما که با یک نظر برای همه رای صادر کردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
اگر یک اقتصاد دان درست در مملکت نباشد،وضع سالم و بیمار همگی خراب میشود.
در کل دنیا اعتبار یک اقتصاد دان از کل پزشکان بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
علوی
۱۶:۱۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
پزشکی که ما لبات حقه خود را نمیده .مثل کسیکه از بیتالمال دزدی میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
با سلام. روز 4 شنبه مورخ 22 مرداد ماه 98 به مطب پزشک فوق تخصص مراجعه کردم. در مطب ایشان تعداد 4 دستگاه کارتخوان بود و رسیدی که به من دادند متعلق به یک آرایشگاه، که بسیار تعجب انگیز بود. احتمالاً دیگر کارتخوانها متعلق به خواربار فروشی ، سبزی فروشی و یا موارد مشابه می باشد. نکته اینجاست که راههای فرار مالیاتی در ایران بسیار زیاد و مسیر بازی است. کنترل کردن آن سخت است.
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۱۵:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
خوب شاید پول میوه و سبزیش رو اینجوری پرداخت می کنه. در نهایت که صاحب کارت خوان باید مالیات رو بده، فقط فرقش اینه که صاحب حرفه های مرتبط با درمان، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خدمات معافند. ولی آرایشگاه و... باید پرداخت کنند. حالا مال هرکی هم باشه تهش باهاشون باید حساب کنه، یه چیزی هم اضافه تر بر مالیات درآمد باید بهشون بده. پس دیگه بیشتر از این جوش نزن دادا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
ازبازیگرها فوتبالیست ها خانه های لوکس کسانی که بیش از یک خانه دارنداتومبیل های لوکس هم مالیات بگیریدتا عدالت برقرار شود
Iran (Islamic Republic of)
شیرازی
۱۴:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
پزشکان محترم برای اینکه متوجه شوند بین مردم چه جایگاهی دارند از یک موسسه معتبر بخواهند که یک نظر سنجی در مورد حرفه شون بین مردم انجام بشه تا میزان محبوبیت ومنفوریت مشخص بشه که دلیل اصلی این و همین رویکرد تجاری پزشک از بیمارش هست ‌‌.خودم کارشناس رادیولوژی هستم شاهدم که بسیاری از پزشکان هیچ رحمی ندارند اینها را با چشم هر روز میبینم .اگر هم گفته شده که تعدادی خوب هستند بعید میدانم در استان فارس بیشتر از پنج نفر باشند که اخلاق پزشکی رعایت کنند .بنابراین وقتی از من کارشناس که ماهی سه میلیون حقوق دارم سالانه یک میلیون پانصد هزار تومان مالیات کم میکنند از پزشک که ماهانه سیصد میلیون درآمد دارد که تازه این کف مقدار که من میگم سالانه نباید حداقل سی میلیون مالیات بده که همین پزشک سالانه سه میلیون مالیات میده .بنابراین اکثر پزشکان ایران از شرایط حاکم بر جامعه سو استفاده میکنند به نفع خودشان .والسلام
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
من پزشک هستم و این همه هجمه به پزشکان بطور عام بسیار به دور از انصاف هست
بسیاری از دوستان رو میشناسم که مالیات بالای پنجاه میلیون میدند و جراح هم نیستند و طبق قانون مالیات پرداخت می کنند
تعداد بسیار اندکی از جراحان با دریافت هزینه های بالا کل جامعه پزشکی رو بدنام کردند و اتفاقا جامعه پزشکی هم دنبال شفاف سازی مالیات هست
در سال۹۳ از دوست متخصص داخلی که مطب هم نزده و فقط تو مراکزدولتی و عمومی کار کرده بود۷۳ میلیون تومان مالیات دریافت کردند

اکثریت پزشکان با بیمه ها قرارداد دارند و بیمه ها اطلاعات تعداد بیمار رو به اداره مالیات میفرستند و بر این اساس حتی گاها مبالغ بیشتر از واقعیت روبرای پزشکان تعیین میکنند

برابری در برابر قانون باید شامل همه اصناف بشه
من خودم خانم ارایشگری رو شاهد بودم که سر مالیات ۲۵۰ هزارتومانی خودش با رییس اداره مالیات بحث میکرد
کدام یک از شماها از هزینه های ارایش بی اطلاعید!!!؟

به امید روزی که شفافیت در تمام لایه های جامعه نهادینه بشه
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۰۰:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام دادا. شغلت رو عوض کن تا کمتر اذیت شی. حتما شغلی انتخاب کن که خودت بالاتر از همه باشی، چون ممکنه باز به یه عده دیگه تهمت بزنی.
Iran (Islamic Republic of)
ملت
۰۵:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
در پاسخ به یکی هست
توی ایران با هزینه این ملت تحصیل میکنند و بعد که همین ملت مریض میشوند برای درمانشان جیب شان را خالی میکنند و برای اینکه بازارشان کساد نشود جلوی آموزش پزشکی را گرفته اند و هر سال ظرفیت رشته پزشکی آب میرود و در نهایت با استدلالهای صد من یک غاز از دادن مالیات فرار میکنند در حالیکه تکبر و نخوت در جوابهایشان موج میزند چاره در آنستکه مثل زمانهای قدیم از کشورهای دیگر پزشک آورده تا ضمن کاهش شدید ویزیت دکان ایتها که سلامت مردم را گرو گرقته اند تخنه شود
Saudi Arabia
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اشتباه نشود ، بسیاری از پزشکان فقط در این زمینه خود را « تافته جدا بافته »
نمی دانند ! بلکه این فرهنگ در بسیاری از آنها نهادینه شده که در اکثر امور پزشکی با بیمار خود صحبت نمی کنند !!! چون خود را «تافته جدا بافته» می دانند!!!! و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
فیلم زیاد نبین، از واقعیت ها دور میشی.
United States of America
بهنام هدایتی
۱۳:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من باید از همه صنف ها مالیات گرفته شود الان از پزشک ها شروع کردن بعد از وکلا ،فوشگاه ها و خانه ها خالی ها و حساب های بانکی و ماشین های گران قیمت و زمین ها.... تا قیمت ها متعادل شود....
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
تقریباً در همه صنوف کارتخوان هست ولی چزشکان نه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
این بازیا چیه اگه مبلغ حمل و نقل پول نقد محدود بشه و بانکها پول نقد تحویل نگیرند بیشتر مشکلات تو اکثر صنوف حل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
جليل
۱۶:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
عالي. اين دقيقا يكي از روش هايي هست كه در كشورهاي توسعه يافته داراي اقتصاد سالم اجرا ميشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
من کاری با پزشکان محترم ندارم ولی این اشخاصی که خارج میرن مالیات سر سام اوری به دولتهای اونجا میدن و اخ هم نمیگن ولی تو کشور خودشون مالیات دادن را حماقت میدونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
دولت همه ی مردم رابامدیریت غلط خود مریض کردوبازار مطب پزشکان وبیمارستانها راداغ کرد ؟؟!!! وجیب پزشکان رابا جیب بیماران ؟؟!!! پرپول کرد؟؟!!! به طوریکه پزشکان درمطب خود ثانیه ایی درحال ضرب پول هستند؟؟!!!! چرانباید تافته ی جدابافته باشند؟؟!!! این دستپخت دولت بود؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اینها تاجرن نه پزشک . بقیه رشته ها هم به اندازه اینها درس می‌خونن اما چرا باید درآمد اینها چندین برابر دیگران باشه ؟ از دیگران هم حریص ترن . این عدالت اجتماعیه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
تو رقابت جا موندی، فلان رشته تو ناکجا آباد خوندی مثلا الان شدی باسواد، خب تو هم پزشک شو دیگه
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۰۰:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
یه نگاه به گذشته ات بنداز دادا، اگه نشدی یا نرسیدی به اونجا که می خواستی، مشکل خودتی. از بقیه لازم نیست انتقام بگیری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
پس لابد همون چند هزار نفر قبولی رشته پزشکی سخت تلاش کردن و بقیه هیچ، بالاخره توی هر رقابتی یک عده رتبه های بالاتری بدست می آورند در عین اینکه چه بسا عده زیادی با اختلاف ناچیز با این افراد موفق به قبولی در رشته انتخابی نشوند .پس نمیشه گفت تلاش نکردند یا کم تلاش کردند . از کشاورز و دامدار و کارمند و تولید کننده و کارگر همه دارند تلاش خودشونا می کنند . پس اینکه بگوییم تنها پزشکان زحمت کشیدند و تلاش کردند و حق دارند دستمزدهای بالا داشته و مالیات ندهند بی معنی است .
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۱۵:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
پاسخ ناشناس 13:33

کسی منکر تلاش بقیه نیست دادا، اما یه پزشک تا زمانی که طبابت می کنه باید مطالعه زیاد داشته باشه تا کمتر اشتباه کنه، چون برخلاف خیلی کارها هر بیمار جدید یه معمای جدیده که اگه مطالعه کافی (چه مطالب قبل و چه مسائل جدید) نداشته باشی، ... رشته ای از بیرون شیک، اما پر اضطراب برای پزشک. خیلی از پزشکان همین که کسب و کار جدیدی راه میندازن، به شدت از ساعات کار طبابتشون کم می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
پزشکان وقتی مالیات نمی دهند مجوزشان را باطل کنید همه چیزدرست خواهد شد
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
پزشکان متهد و بسیجی دست به کار شوند و جلوی این کاسب ها را بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
جامعه ما پزشک سالاری هست. پزشکها هر کاری میخوان میکنند پولشون از پارو بالا می ره ولی کسی جلوشونو نمی گیره..البته بعضی از پزشکان هم هستن که رایگان ویزیت میکنند و به بیماران احترام میگدارند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۰۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
در جریان طنز مهران مدیری بنده یادمه که جامعه پزشکی می‌گفتند که ما نخبه های جامعه هستیم! الان من می خوام از این جامعی نخبه بپرسم که آیا شما به عنوان نخبه های جامعه نباید تفاوت خودتون رو با ما بیسوادها نشون بدید؟! در واقع شما باید با وجود درآمدهای میلیاردی در پرداخت مالیات پیشقدم میشدید نه اینکه فرار مالیاتی می‌داشتید!
Germany
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
نخبه هم نیستند.
چند جایزه نوبل برده اند؟ هیچی
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۱۴:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
پاسخ ناشناس
دادا جوگیر نشو. نوبل نگرفتند، بقیه چندتا گرفتن؟

برو آمار مقالات قابل استناد پزشکان ایران در سطح جهانی رو با بقیه رشته ها مقایسه کن یکم حساب دستت بیاد ؛)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
مالیات باید از تمام پزشکان اخذ بشه نه یه بخش خاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه پزشكان در ايران خودشون رو بسيار بالاتر از مردم ميدونن، البته كه فاقد محبوبيت هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
در هیج جایی از کشورهای توسعه یافته پزشکان این همه درامد ندارند چرا که بخش زیادی را بابت مالیات پرداخت میکنند حتی در یکجایی وقتی درامدشان از سقف تعیین شده بالاتر باشه کل درامد باید مالیات داده بشه بخاطر همین انها تا در روز تا حدی بیمار ویزیت میکنند در ضمن اینکه نه اینکه بیمار کم ویزیت کنند بلکه وقت زیادی واسه ویزیت هر بیمار صرف میکنند و مابقی وقت ازاد به مطالعه و تحقیق میگذرد نه مثل ایران که در شیفت بعد از ظهر در ۵ ساعت نزدیک ۱۲۰ بیمار ویزیت میشه در ضمن بهترین دکترها سعی دارند در کلینیکها و بیمارستانها شغل پیدا کنند مثل اینجا نیست برند مطب بزنند
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۰۰:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
ما اونجایی هستیم که شما میگی، اتفاقا ندیدیم چیزی که گفتی! تعرفه هاشون بالاتر، درآمدشون بیشتر، حمایت ها ازشون هم بیشتر (چون سرمایه می دونند اینها رو).
Germany
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
چرا هزینه پزشکی گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
تاجیب دکترهاپرپول تربشه.
Germany
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
مواد اولیه وارداتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
کارگران باید با حقوق یک میلیون و پانصد هزارتومان مالیات بدهند اما پزشکان و رادیو لوژیست ها هر روز با 20 میلیون تومان درآمد از مریض های بدبخت یک تومان هم مالیات ندهند عجب
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست
۰۰:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
شما مگه از پرونده مالیاتی همه پزشکان خبر داری که قطعی نظر دادی؟ تازه بعدش از حرف خودت تعجب هم کردی :)
آخرین اخبار