رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهم خراسان رضوی از تسهیلات تبصره ۱۸ در سال ۹۸، ۲۰ هزار میلیارد تومان است که دو هزار میلیارد تومان آن در مدت پنج ماهی که از سال رونق تولید گذشته تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مس‌فروش  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بخشی از مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در استان قابل حل نیست و نیازمند ورود مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و به‌خصوص شخص وزیر هستیم و از رسانه‌ها هم به عنوان بازوی قوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می‌خواهیم که در مسیر حل مشکلات یاری‌گرمان باشند.

او با بیان اینکه مشکلات مختلف حوزه صنعت از جمله تحریم‌ها مورد توجه ویژه رسانه‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: خراسان رضوی در ۳ حوزه صنعت، معدن و تجارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این ظرفیت ۳ گانه بدین شکل در هیچ استانی وجود ندارد و از نگاه ویژه خبرنگاران به این حوزه‌ها تقدیر می‌کنم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به دنبال آن هستیم در شرایط سخت اقتصادی تنش و مشکلی در بازارهای استان به‌خصوص مشهد با وجود گستردگی صنوف و صنایع به‌وجود نیاید و کنترل بازار از مبدا تا مقصد به‌خوبی انجام شود.

مس فروش افزود: رتبه خراسان رضوی در حوزه صنعت به لحاظ تعداد واحدها و اشتغال تک‌رقمی است و در تلاش هستیم که جایگاه هشتمی فعلی را ارتقاء دهیم و میانگین و نرم رشد و تحول در واحدهای صنعتی و جوازهای کسب در کشور ۱۱ درصد بوده که این عدد در خراسان رضوی از مرز ۱۹ درصد گذر کرده است.

او با اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی به حوزه تولید با تامین سرمایه ۱۰۰ درصدی از سوی فرد منطقی نیست، ادامه داد: حالت منطقی در این کار سرمایه ۳۰ درصدی از سوی تولیدکننده و تامین ۷۰ درصدی از سوی بانک‌ها با اختصاص تسهیلات ویژه، بهره کم و اقساط طولانی بوده و نسبت مصارف به منابع در استان هم ۵۶ به ۸۴ درصد است و باید از ظرفیت بالای بانک‌ها به‌خوبی استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ با بهره ۱۸ درصدی با همکاری بانک‌ها و صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد و سهم خراسان رضوی در سال ۹۸، ۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود که ۱۰ درصد آن و معادل ۲ هزار میلیارد تومان آن در مدت ۵ ماهی که از سال رونق تولید گذشته تخصیص یافته است و امیدواریم مابقی آن در ۷ ماه باقی‌مانده به‌صورت کامل تخصیص یابد.

مس فروش افزود: صنعت زعفران یکی از کلیدی‌ترین و پردرآمدترین صنایع استان و کشور بوده و اگر پیاز زعفران که ثبت ملی هم شده، ثبت جهانی شود دیگر کشورهایی همچون اسپانیا این محصول ناب ایرانی را به نام خود ثبت نمی‌کنند.

او تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نگاهی ویژه در بحث تفویض اختیارات به مدیران استانی و حتی بخش خصوصی داشته است تا دیگر نیازمند حضور افراد در تهران نباشد و تمامی کارها در استان انجام شود و خوشبختانه در خراسان رضوی به این موضوع به‌صورت ویژه‌تر توجه شده تا از ظرفیت بخش غیردولتی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی در رابطه با موضوع تخلف در نانوایی‌ها، گفت: ناظران سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نظارت ویژه در حوزه قیمت، کیفیت و سلامت نان دارند و این نظارت در سایر کالاها و اقلام مانند گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، قند و شکر و غیره وجود دارد و تلفن ۱۲۴ هم به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگویی مردم است؛ البته پیگیر هستیم که محصول موردنیاز اعم از گرم و منجمد به میزان کافی تامین شود تا التهاب قیمت‌ها را شاهد نباشیم.

مس فروش افزود: در بحث معادن استان متناسب با ظرفیت آن معدن فعالیت داریم و در برخی معادن تمرکز ۱۰۰ درصدی داریم و از تمامی ظرفیت‌های آن در مسیر رونق تولیدات معدنی استفاده خواهیم کرد.

 

انتهای پیام//ف.ص

 

رشد ۲۶ تا ۵۰ درصد اشتغال، تولید و صادرات در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.