نمکی گفت: در صورت کمبود دارو اجازه واردات داروی تولید مشابه داخل داده می‌شود و مردم نگران هیچ کمبودی نباشند.

پایان شهریور اصلاح نواقص سامانه تی‌تک/ در صورت کمبود دارو اجازه واردات دارو داده می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت عصر امروز در حاشیه مراسم انجمن علمی داروسازان کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: داروسازان در زمان اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا و در دوران دفاع مقدس خدمات ارزشمندی را به کشور ارائه کرده‌اند و همکاران در زمان تحریم سعی کردند تا دارو‌های مورد نیاز و اساسی مردم تامین شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: سیاست اصلی وزارت بهداشت حمایت از صنعت تولید داخل است بنابراین از تولید دارو به وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان و در زمینه دارو‌های R&D حمایت می‌کند و بر اساس برنامه ریزی‌ها از ورود بی رویه واردات دارو جلوگیری شده است.

نمکی بیان کرد: وزارت بهداشت قیمت تمام شده دارو‌ها را مجددا ارزیابی می‌کند و تمام سعی خود را کرده تا طول مدت آزمایش‌های مربوط به دارو کوتاه شود.

او با اشاره به مسائل مربوط به اقتصاد دارو تاکید کرد: با کمک نمایندگان تولید کننده توزیع و پخش، اقتصاد صنعت داروسازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اعتراض داروسازان نسبت به عرضه برخی اقلام دارویی خارج از داروخانه


 

سوابق مردم در سامانه تی‌تک وجود دارد

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با اصلاح ساختار دارو باعث دلگرمی و تقویت تولید کنندگان و عرضه کنندگان می‌شویم، بیان کرد: سامانه تی‌تک دارای نقاط ضعفی است و گروهی را به صورت شبانه روزی مامور رفع نواقص سامانه تی تک کرده‌ام همچنین این سامانه برای دسترسی به اطلاعات شفاف برای رصد و ردیابی دارو اصلاح و بازنگری می‌شود.

نمکی افزود: کلید سامانه تی‌تک بعد از ورود من به وزارت بهداشت در دست پیمانکار بود و برای کسب اطلاعات باید به پیمانکار مربوطه متوسل می‌شدیم.

او ادامه داد: در حال حاضر سوابق مردم در سامانه تی‌تک وجود دارد و نواقص تخلف این سامانه تا پایان شهریور ماه برطرف و یک سامانه سالم و مورد اعتماد ایجاد می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: اگر دارویی در داخل کشور دچار کمبود شود اجازه واردات دارو حتی توقیف داروی مورد نظر را می‌دهیم و هدف من حمایت قاطع از تولید داخل است و اگر دارو‌های ساخت کشور کیفیت لازم را نداشته باشد برای جلوگیری از کمبود واردات داروی مد نظر را آزاد می‌کنم.

نمکی بیان کرد: مردم نگران کمبود دارو نباشند و اگر حرفی از دهان من گفته شده است کسی را متقاعد نکرد من تمام مستندات را به فرد مد نظر می‌دهم که در این حالت یا او متقاعد می‌شود یا من راضی می‌شوم که آمار و حرف‌هایی که پشت تریبون زدم، اصلاح کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار