مدیر کل اوقاف گیلان از آزادی ۵ زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیران و درآمد موقوفات استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۵ زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیران و درآمد موقوفات استان که نیاتی مرتبط با این موضوع داشتند آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

او، با بیان اینکه برای آزادی این افراد ۸۱۱ میلیون ریال از محل درآمد موقوفات اعتبار اختصاص داده شده است، افزود: تا پایان سال و با افزایش درآمد موقوفات که نیات مرتبط با آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد دارند افراد بیشتری با کمک اوقاف گیلان آزاد خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، سنت حسنه وقف را یک فرهنگ پویا و معطوف به برطرف کردن نیاز‌های جامعه معرفی کرد و گفت: نگاه واقفان برای عمل به وقف در طول تاریخ همواره بر روی رفع نیاز‌های مردم جامعه متمرکز بوده است.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: افراد بسیاری در جامعه وجود دارند که به علت شرایط اقتصادی و یا هر علت غیرعمد دیگری به زندان افتاده و به علت تانواتی از پرداخت جریمه یا دیه مجبور به تحمل زندان هستند.

او گفت: سنت حسنه وقف در اینجا به یاری جامعه و زندانیان ناتوان مالی شتافته به مردم خدمت می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، یکی از موثرترین راه‌های تبلیغ سنت حسنه وقف را بیان کارکرد‌های وقف و آثار و برکات آن برشمرد و افزود: تبلیغ عملی برای وقف بسیار سودمندتر دیگر روش‌های معمول است.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: از طرف دیگر باید فرهنگ گذشت و عفو نیز در جامعه نهادینه شود تا اگر فردی به دلیل نوسانات اقتصادی دچار شکست اقتصادی شد در فرصتی دوباره نسبت به احیای خود و راه اندازی کسب و کار اقدام کند.

 

انتهای پیام/م.ع

۵ زندانی جرایم غیرعمد با کمک موقوفات گیلان  از زندان آزاد شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.