معاون آموزشی دانشگاه لرستان از پذیرش ۲ هزار و ۵۴۵ دانشجو در این دانشگاه از طریق آزمون و سوابق تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، احسان رشیدیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه لرستان برگزار شد با بیان اینکه ۲۳۲ کد رشته محل در دانشگاه لرستان است، اظهار داشت: تعداد رشته‌های این دانشگاه ۱۹۳ رشته بوده که از این تعداد ۱۷۴ رشته در دانشگاه لرستان و ۱۹ رشته دیگر در چهار مرکز اقماری دانشگاه است.

وی افزود: تعداد رشته‌های کارشناسی ۴۶ رشته، ارشد ۷۸ رشته، دکتری تخصصی ۴۹ و دکتری حرفه‌ای یک رشته در دانشگاه لرستان وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه لرستان عنوان کرد: امسال در دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی مترجمی زبان عربی و در مقطع ارشد گرایش، ادبیات عامه از زیرمجموعه زبان و ادبیات فارسی برای اولین بار مجوز برای دانشگاه لرستان صادر شده‌است.

وی با اشاره به ظرفیت جذب دانشجو در مهرماه امسال دانشگاه لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه پذیرش دانشحو از دو روند پذیرش با آزمون و پذیرش با احتساب سنوات تحصیلی انجام می‌شود، در همین راستا در این دانشگاه هزار و ۱۷۳ نفر از طریق آزمون و ۵۵۰ نفر با احتساب سنوات تحصیلی پذیرش می‌شوند.

رشیدیان با بیان اینکه دانشگاه‌ها خودشان مجاز نیستند از طریق سنوات تحصیلی دانشجو پذیرش کنند، گفت: بر همین اساس سازمان سنجش و دفتر گسترش به‌صورت الزامی تعیین می‌کنند که در کدام دانشگاه چه رشته‌هایی از طریق احتساب سنوات تحصیلی دانشجو جذب شود.

معاون آموزشی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: این دانشگاه در مهرماه امسال ۶۶۸ دانشجو در مقطع ارشد و ۱۵۴ نفردر مقطع دکتری پذیرش خواهد کرد.

انتهای پیام/د

بیش از ۲۵۰۰ دانشجو در دانشگاه لرستان پذیرش می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار