اقبال خواه، عضو هیئت مدیره، هدف تغییر لوگوی اداره پست را اعلام آغاز تحولات این اداره عنوان کرد.

توضیح عضو هیئت مدیره درباره هدف تغییر لوگوی اداره پستبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد اقبال خواه عضو هیئت مدیره پست درباره تغییر لوگوی اداره پست توضیح داد: نشانه (لوگو) بخشی از هویت بصری است که ذهنیت مخاطب را در مورد یک سازمان یا شرکت شکل می‌دهد، بنابراین با تغییر لوگو درصدد هستیم تا تجربه و نگاه مردم را نسبت به پست متحول کنیم؛ زیرا لوگو یکی از موثرترین مولفه‌هایی است که می‌شود بر آن سرمایه گذاری کرد و به مردم رساند، پست در حال تغییر است.


بیشتر بخوانید: رونمایی از نوسازی ناوگان موتوری موزعین شبکه پستی


او ایجاد همگرایی بیشتر در لوگو و سایر نماد‌های پستی اعم از سربرگ‌ها، پرچم‌ها، تابلوها، وسایل نقلیه و ... را از دیگر دلایل تغییر نشانه عنوان کرد و افزود: خروجی تغییر نماد‌های پست، مجموعه مکتوبی است که به عنوان سند چشم انداز شرکت ملی پست در طراحی تبلیغات، اعم از تیز‌ها و بنر‌ها و همچنین برگزاری مناسبت‌ها و همایش می‌توان از آن استفاده کرد.

 اقبال خواه پس از تاکید بر این مطلب که تغییر لوگو به عنوان بخشی از فرایند تغییر نماد‌ها و نشانه‌های پست است، اظهار داشت: در ادامه فرایند تغییر، هر آنچه نشانه پست روی درج شده است، اعم از سربرگ، پرچم، تابلو و ... به عنوان بخشی از نماد‌های بصری پست، به لوگوی جدید مزین می‌شود، اما این تغییر تدریجی خواهد بود.

عضو هیئت مدیره دلایل این موضوع را محدودیت‌های مالی و ضرورت استفاده از اقلام موجود اعلام کرد و افزود: به ادارات و دفاتر پستی کشور ابلاغ شده که ابتدا تمامی سربرگ ها، رسید‌ها و سایر اقلام کاغذی که لوگوی موجود بر آن درج شده، استفاده شود، پس از آن نسبت به چاپ این اقلام با لوگوی جدید اقدام شود.

او به روند تغییر لوگو بسیاری از شرکت‌های معروف دنیا از جمله شرکت‌های پست اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال، لوگوی شرکت دی اچ ال (پست آلمان) ابتدا در سال ۱۹۶۹ طراحی شد، اما در سال‌های ۱۹۸۳ و ۲۰۰۲ دو بار تغییر کرد. فدکس (پست آمریکا) نیز پس از شکل‌گیری در سال ۱۹۷۳، در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ شاهد تغییراتی بود.

اقبال خواه در خصوص مفهوم لوگوی جدید نیز گفت: لوگوی قبلی مفهومی از پرنده و پرواز را در ذهن ایجاد می‌کرد، اما به لحاظ شکلی ایراداتی داشت از جمله اینکه خطوط آن یکسان نبود و نوعی از هم گسستگی در آن وجود داشت، به همین دلیل تلاش شده تا لوگوی جدید نیز ضمن حفظ چارچوب بیرونی و مفهوم اصلی، بهم پیوسته‌تر باشد و با بالاتر بودن سر پرنده، معنی چابکی بیشتر را القا کند.

او با اشاره به اینکه، ایجاد لوگو تایپ (که پیش از این وجود نداشت) یکی دیگر از انگیزه‌های تغییر لوگو و نوسازی نشانه پست است، افزود: در قالب این پروژه، فونت (خط) اختصاصی شرکت ملی پست نیز طراحی شده که حقوق مادی و معنوی آن متعلق به این شرکت است.

عضو هیئت مدیره درباره بودجه و هزینه نوسازی نشانه پست نیز اظهار داشت: بودجه پیش بینی شده پیاده سازی این پروژه، زیرسقف سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) در سال ۹۷ است و اجرای آن نیز از طریق اعلام فراخوان رسمی در این سامانه و پس از طی تشریفات قانونی، با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.